هاست وردپرس چیست؛ چرا به این نام معروف شده است

هاست وردپرس چیست. در ساده‌ترین مفهوم، میزبانی وردپرس فقط میزبانی است که برای پاسخگویی بهتر به عملکرد و نیازهای امنیتی وردپرس بهینه شده است. همچنین معمولاً شامل نصب وردپرس با یک کلیک است تا شروع کار با وردپرس را آسان کند. و برخی از هاست های وردپرس حتی به صورت خودکار نرم افزار وردپرس شما را در صورت نیاز به روز می‌کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست وردپرس چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

هاست مخصوص وردپرس چیست؟

میزبانی یا هاست وردپرس نوعی میزبانی وب است که برای اجرای سایت های وردپرس بهینه شده است. با استفاده از هاست وردپرس، ابزارها و خدمات زیادی را دریافت خواهید کرد که به طور خاص برای سایت های وردپرس طراحی شده اند.

ایجاد وردپرس در سال 2003 به عنوان شاخه ای از یک برنامه وبلاگ نویسی معروف به نام b2 آغاز شد. امروزه بیش از 68 میلیون وب سایت بر روی وردپرس اجرا می‌شوند و کاربران دلایل مختلفی را برای محبوبیت پلتفرم آن ذکر می‌کنند. نرم افزار آنها رایگان و منبع باز است، که به تعداد زیادی از توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا تم ها، ویجت‌ها و ماژول های پلاگین منحصر به فرد را برای سفارشی کردن وب سایت‌ها و ارائه ابزارهای مدیریتی قدرتمند و در عین حال آسان ارائه دهند.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

تصمیم گیری در مورد بهترین هاست لینوکس برای وردپرس ابتدا نیاز به دانش کلی در مورد میزبانی وب دارد. تمام وب سایت های موجود در اینترنت از طریق رایانه های تخصصی که به عنوان سرور شناخته می‌شوند اداره می‌شوند. اگرچه مالکیت و راه اندازی سرور امکان پذیر است، هزینه، آموزش و تعهد زمانی مورد نیاز آن را برای اکثر افراد و بسیاری از مشاغل غیرمجاز و ناکارآمد می‌کند.

4 مزیت و برتری آن

1- سرعت و عملکرد هاست وردپرس

سرعت و عملکرد برای اکثر وب سایت‌ها ضروری است. میزبانی اشتراکی فضا را با بسیاری سایت های دیگر به اشتراک بگذارد و همه آن سایت‌ها باید از منابع یکسانی از نظر حافظه سرور، پهنای باند و انرژی استفاده کنند. بنابراین، اگر سایت دیگری که بر روی آن سرور میزبانی می‌شود، بیشتر از مقدار آن استفاده کند، می‌تواند عملکرد سایت‌های دیگر را کاهش دهد – و این می‌تواند باعث از کار افتادن سایت‌ها یا اجرای آهسته آن‌ها شود که بازدیدکنندگان صبر و حوصله خود را از دست داده و آن را ترک کنند.

میزبانی مدیریت شده وردپرس سرعت های بالاتر و بهینه سازی مخصوص وردپرس را ارائه می‌دهد به طوری که سایت‌ها سریعتر با اشکالات کمتری نسبت به هاست اشتراکی اجرا می‌شوند. این نوع میزبانی به طور خاص برای پشتیبانی از بسیاری از ویژگی های وردپرس به طور انحصاری بدون نیاز به قرار دادن سایر پلت فرم‌ها و سازندگان سایت در همان فضا طراحی شده است.

2- امنیت برای هاست وردپرس

امنیت سایت اغلب در لیست نگرانی هایی که در انتخاب ارائه دهنده هاست نقش دارند، رهبری می‌کند. ارائه‌دهنده میزبانی اشتراکی معمولاً امنیت استاندارد سایت را روی سرورهای اشتراکی ارائه می‌دهد، اما این امر می‌تواند سایت‌ها را آسیب‌پذیر کند زیرا این ویژگی‌های امنیتی معمولاً برای خود وردپرس بهینه‌سازی نشده‌اند، بلکه برای پلتفرم‌های مختلف متفاوت هستند. سایت های میزبانی اشتراکی عمومی‌که گزینه میزبانی وردپرس را ارائه می‌دهند نیز ممکن است اقدامات امنیتی خاص وردپرس را اجرا نکنند.

در خدمات میزبانی مدیریت شده وردپرس، امنیت سایت و سرور به طور کلی به طور خاص برای نیازهای کاربران وردپرس بهینه شده است، با ویژگی هایی که عملکردهای منحصر به فرد پلت فرم را در نظر می‌گیرند. و از آنجایی که همه سرورها در تنظیمات میزبانی مدیریت شده وردپرس از وردپرس استفاده می‌کنند، ارائه دهندگان میزبانی می‌توانند اقدامات امنیتی را استاندارد کرده و آنها را به طور معمول حفظ کنند.

به این ترتیب وصله‌های امنیتی و ارتقاء می‌توانند به محض در دسترس قرار گرفتن برای خنثی کردن مسائل امنیتی که مختص خود وردپرس است نصب شوند.

3- پشتیبانی وردپرس محور

ارائه دهندگان میزبانی وردپرس از همه نوع پشتیبانی برای برخی از جنبه های راه اندازی سایت و عیب یابی در طول مدت حساب میزبانی ارائه می‌دهند، اما این پشتیبانی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هاست های اشتراکی وردپرس معمولاً پشتیبانی عمومی‌از مشتری را ارائه می‌دهند که شامل وردپرس می‌شود. اما از این نمایندگان مشتریان انتظار می‌رود که از تمام پلتفرم‌ها و افزونه های ارائه شده توسط میزبان پشتیبانی کنند و ممکن است آموزش و تخصص ویژه وردپرس برای ارائه پشتیبانی عمیق را نداشته باشند.

ارائه دهندگان میزبانی مدیریت شده وردپرس انواع بسته های خدمات پشتیبانی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای مسائل وردپرس طراحی شده اند. بسته به میزبان، خدمات پشتیبانی می‌تواند شامل پشتیبانی فنی گسترده برای کمک به صاحبان سایت در حل مشکلات باشد، یا مدیریت کامل، که در آن هاست از تمام مسائل مربوط به سایت مراقبت می‌کند.

بسته‌های خدمات مختلف نیز می‌توانند خدمات انتخابی را برای رفع نیازهای خاص کاربر بسته‌بندی کنند. با این حال، به طور کلی، کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که ارائه دهندگان پشتیبانی فنی و مشتری در یک محیط مدیریت شده وردپرس، آموزش و تخصص وردپرس را برای رسیدگی به هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، داشته باشند.

4- خدمات میزبانی وردپرس مدیریت شده

در حالی که ارائه دهندگان میزبانی اشتراکی به کاربران اجازه می‌دهند وردپرس را به عنوان یکی از بسیاری از گزینه های مدیریت محتوای موجود نصب کنند، میزبانی مدیریت شده وردپرس به طور خاص بر خود وردپرس تمرکز دارد. در برنامه های میزبانی وردپرس مدیریت شده، هر جنبه ای از خدمات، از سرورها گرفته تا پشتیبانی فنی، به منظور کمک به کاربران برای به حداکثر رساندن دسترسی و پتانسیل وردپرس برای تمام مراحل زندگی سایت هایشان طراحی شده است.

دارندگان حساب میزبانی وردپرس مدیریت شده ممکن است فضای سرور را با سایر کاربران وردپرس به اشتراک بگذارند، اما این سرور اشتراکی به طور منحصر به فرد برای وردپرس پیکربندی شده است. این بدان معناست که سرورهای اشتراکی ارائه دهندگان میزبانی مدیریت شده معمولاً تنها میزبان گروه نسبتاً کوچکی از مشتریان وردپرس هستند، نه هزاران سایتی که انواع مختلفی از سازندگان سایت و CMS را اجرا می‌کنند که معمولی محیط های میزبانی اشتراکی هستند.

نتیجه گیری

تفاوت اصلی بین میزبانی وردپرس و میزبانی وب این است که میزبانی وردپرس معمولاً برای وردپرس بهینه شده است و ممکن است شامل برخی از ویژگی های اضافی مانند افزونه های پرمیوم باشد که با میزبانی وب معمولی ارائه نمی‌شود.

میزبانی وب به انواع خدمات میزبانی اشاره دارد. هاست شامل میزبانی اختصاصی و اشتراکی، میزبانی ابری و میزبانی VPS است. میزبانی وردپرس زیر مجموعه ای از میزبانی وب است که سرورها و منابعی را به طور خاص برای وب سایت های وردپرسی بهینه سازی شده ارائه می‌دهد.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

دوره ادمینی اینستاگرام
نوشتهٔ پیشین
چند فروشندگی چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
سئو خارجی چیست؛ ۴ استراتژی برنده

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x