پیج آشپزی و خانه داری در اینستاگرام

چطور یه پیج آشپزی یا خانه داری در اینستاگرام داشته باشیم؟

پیج آشپزی و خانه داری در اینستاگرام

اگر شما هم یک خانم خانه دار و یا آشپز هستید، باید بهتون بگم که یکی از مهارت های مورد توجه این روزها در اینستاگرام را دارید، آیا برای اینکه در این فضا به مخاطب و نتیجه مناسب برسید، قدمی برداشتید؟ برای اینکه مهارت خودتان را به افراد زیادی نشان دهید و از مهارت های خودتان کسب درآمد داشته باشید چه برنامه ای دارین؟ من میدونم که حتماً یه سری سوالات و ابهامات برای شما وجود داره که شاید مهمترین آن این است که نمیدانید دقیقاً باید از کجا شروع کنید. من امیرحسین فخاری هستم مشاور و مدرس بازاریابی اینستاگرام و قصد دارم در این مقاله نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهم.

 

پیج آشپزی یا خانه داری چه فعالیتی باید داشته باشه؟

اول از همه به این سوال پاسخ بدیم که یک پیج آشپزی یا یک پیج خانه داری یا تلفیقی از این دو، باید در اینستاگرام چه فعالیتی داشته باشد؟ چه محتوایی باید بسازیم برای مخاطب؟ و چگونه می توانیم کسب درآمد داشته باشیم؟ اصلاً چه روش های وجود دارد؟

پیج آشپزی باید هر روز محتوای جدید قرار دهد، آموزش پخت غذاهای خوشمزه و متنوع، انواع دسر ها و پیش غذاها و کیک های مختلف و یا شیرینی های خانگی، همه می تواند بخشی از محتوای یک صفحه آشپزی باشد، صد البته که بعضی از پیج ها در حوزه آشپزی به صورت تخصصی فقط در یک زمینه فعال هستند، مثلاً کیک و شیرینی، غذا و دسر و… یا می تواند ترکیبی از همه باشد.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

اما پیج خانه داری باید هر روز محتوای جدید و کاربردی قرار بدهد، مثلاً نکات خانه داری، نکاتی در زمینه بچه داری و یا تربیت فرزندان، سبک زندگی یک خانم خانه دار و یا یک مادر، هر مهارتی که در این زمینه دارید می توانید در یک پیج اینستاگرامی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

البته بعضی از پیج ها ترکیبی از آشپزی و خانه داری هستند، بستگی به نظر و سلیقه و محتوای شما داره، می توانید نقش یک مادر یا یک خانم خانه دار را ایفا کنید و در این مسیر تجربیات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

چگونه مخاطبان پیج آشپزی را افزایش دهیم؟

در مسیر افزایش فالوور یا بهتر بگیم مخاطب، همیشه شناخت دقیق مخاطب یا پرسونا مخاطب اهمیت ویژه ای داره، باید بدانیم که مخاطب ما چه کسی است؟ چه ویژگی های دارد؟ و به دنبال چه چیزی می گردد؟ در چه پیج های حضور دارد؟ چه هشتگ های را دنبال می کند و چگونه می تواند به صفحه ما برسد؟

البته اگر علاقمند به بلاگری هستید، مفصل در دوره بلاگری به این موارد پرداختیم، پیشنهاد میکنم حتماً توضیحات دوره را مطالعه کنید.

مخاطب پیج آشپزی و خانه داری، اکثراً خانم ها هستند و گاهاً ممکن که متاهل و صاحب چند فرزند باشند، شما باید محتوای در اینستاگرام تولید کنید، که برای این افراد مناسب و کاربردی باشد، به نحوی که اگر با محتوای شما روبرو شدند، حتماً پیج شما را دنبال کنند. تولید محتوا اصول و تکنیک های خاص خودش رو داره و برای تسلط بیشتر روی این کار بهتره حتماً آموزش ببینید و یا با یک متخصص مشورت کنید.

مهمترین چیزی که یک بلاگر آشپز یا مام بلاگر باید تسلط داشته باشد، تولید محتواست ساخت محتوای برای مخاطب هدف شما کار سختی نیست فقط کمی تلاش و تجربه با چاشنی خلاقیت می تواند شما را به نتایج ارزشمندی برساند.

 

خالق محتوا باشید

استفاده از محتوا و تصاویر دیگران کافی نیست. باید خالق محتوا باشید خودتان آموزش بسازید، امروزه مخاطبین در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام با انبوهی از اطلاعات و محتوا هر روز روبرو هستند، چه تمایزی بین شما و دیگر تولیدکنندگان محتوا است؟ چرا باید شما را دنبال کنند؟ محتوای شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارد؟ چقدر آموزش های شما جذاب تر و عمیق تر است؟

امروزه تولید محتوا کافی نیست باید خالق محتوای درجه اول (نامبر وان) باشید، افراد معمولی رشد زیادی نخواهند داشت. به همین دلیل است که پیشنهاد میکنم حتماً بیشتر یاد بگیرید و در این زمینه مهارت بیشتری کسب کنید.

 

روش های درآمدزایی یک بلاگر آشپز (درآمد پیج آشپزی)

روش های درآمدزایی یک بلاگر آشپز یا یک پیج آشپزی و خانه داری کدام است؟ چه مقدار و چه گونه می توان از این مسیر کسب درآمد داشت؟ باید خدمت شما عرض کنم که روش های زیادی برای درآمدزایی از یک پیج آشپزی یا خانه داری وجود دارد.

  • تبلیغات

بلاگرهای آشپزی و یا پیج های آشپزی می توانند مقصد خوبی برای برندهای مواد غذایی و یا محصولات روزمره در خانه باشند، افرادی که دارای مخاطب مناسب باشند و میزان مناسبی تعامل با مخاطبان بدست آورده باشند بدون شک کانال عالی هستند برای معرفی محصولات و اعتمادسازی و برندسازی بیشتر، از جمله شرکت های که اکنون در حال تبلیغات و دارای یک صفحه فعال در اینستاگرام هستند: 1- کاله 2- میهن 3- بهروز 4- تکدانه 5- مهرام 6- دومینو 7- فرمند 8- مینو 9- چین چین 10- روزانه 11- شیرین عسل و…

برندهای مختلف با معرفی محصولات جدید با بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی در این حوزه همکاری میکنند، میدانیم که تبلیغات زیادی در تلویزیون می کنند، اما در کنار آن اینستاگرام جامعه مخاطبین هدفمند و مناسبی برای آنهاست و نام آنهارا زنده نگه میدارد و کمک می کند به دور از جنبه تبلیغاتی یک ارتباط و تعامل سالم و عمیق با مخاطبین برقرار کنند.

 

  • سفارش آشپزی و پخت کیک

بسیاری از پیج های آشپزی را در اینستاگرام دیدیم که سفارش غذا و یا سفارش کیک اختصاصی میگیرند و از این راه درآمد بسیار قابل توجهی هم دارند، شما زمانی که خودتان را به مخاطبین ثابت کنید و همه بدانند که واقعا در کار خودتان متخصص و حرفه ای هستید حتماً می توانید سفارش هم دریافت کنید، بیشترین سفارش مربوط به پخت کیک است که خودتان در جریان هستید در طول سال هر خانواده ای حداقل چندین برنامه تولد را خواهد داشت و این حرفه می تواند بسیار پولساز و جذاب باشد. در کنار آن بسیاری از افراد هستند که زمان کافی برای پخت و پز در مهمانی های خانوادگی ندارند و از طرفی هم غذای بیرون شاید مناسب یک مهمانی خانگی نباشد، به همین دلیل سفارش غذا و دسر خانگی از یک شخص حرفه ای می تواند بسیار گزینه مناسب و جذابی باشد به شرط آنکه به اندازه کافی اعتمادسازی کرده باشید.

 

لیست پیج های موفق آشپزی

نواب ابراهیمی | navab.ebrahimiii

آذر ماهی صفت | azarmahisefat

مونا ایده | monas_ideas

آشپزی خوب | ashpazi_khob

همچنین اگر علاقمند بودید افراد موفق در این زمینه که در اینستاگرام دارای مخاطب قابل توجهی هستند را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا در این لیست اضافه شوند.

 

اما اگر علاقمند بودید که در مسیر درست یاد بگیرید و در اینستاگرام بلاگر شوید حتماً به صفحه دوره بلاگری اینستاگرام مراجعه کنید.

دوره ادمینی اینستاگرام
,
نوشتهٔ پیشین
لیست کامل مشکلات رایج ویژوال کامپوزر
نوشتهٔ بعدی
15 روش کسب درآمد از اینستاگرام

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

4 1 رای
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

14 نظرات
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
14
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x