روش های بازاریابی در اینستاگرام
برای بازاریابی در اینستاگرام روش های مختلفی وجود دارد که به دلیل نوظهور بودن این حوزه، بسیاری از این روش ها هنوز بصورت جامع شناخته شده نیستند، به همین دلیل شرکت در دوره های آموزشی به شدت پیشنهاد میشود چرا که تجربیات ارزشمند و جدید و بکر در زمینه اینستاگرام مارکتینگ را فقط از این راه می توانید کسب کنید.
بازاریابی محتوا
این روش در اینستاگرام هم جزئیات خود را دارد باید بدانید که در اینستاگرام قواعد و تکنیک های تولید محتوا نیز، بهینه شده و مخصوص برای همین شبکه اجتماعی است، یکی از رایج ترین روش های بازاریابی و جذب مخاطب هدف در فضای اینستاگرام بازاریابی محتوا یا تولید محتواست. یک اینستاگرام مارکتر حرفه ای کسی است که به خوبی با روش های تولید محتوا و تبدیل آن آشنا باشد.
تبلیغات اینستاگرامی
تبلیغات در اینستاگرام روش ها و تکنیک های مختلفی دارد، یکی از روش های بازاریابی در اینستاگرام، تبلیغات است، البته که برای نتیجه گیری بهتر باید تکنیک های مربوط به اینکار را بشناسید، افراد زیادی در اینستاگرام تبلیغات میکنند اما آیا همه آنها نتیجه مطلوب را میگیرند؟ مسلماً خیر، دلیل آن این است که برای نتیجه گیری عالی از اینستاگرام باید این فضا و روش های موجود و بهینه که مناسب به کار شماست را بشناسید و از تبلیغات بیهوده جلوگیری کنید.
در بحث تبلیغات اینستاگرامی، واژه ای با نام اینفلوئنسر مارکتینگ نیز وجود دارد که جداگانه به آن میپردازیم.
اینفلوئنسر مارکتینگ
کلمه اینفلوئنسر به معنی تاثیرگذار است و در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر به کسی گفته میشود که روی تصمیم افرادی تاثیرگذار است، یعنی در واقع دارای جایگاه ویژه ای بین مخاطبان است و با توجه به افراد زیادی که آن شخص را دنبال میکنند، هر پیشنهادی از سوی اینفلوئنسر میتواند جذاب باشد، اما وقتی کلمه مارکتینگ کنار هر کلمه ای میاد یعنی بازاریابی به وسیله اون کلمه، دقیق تر یعنی زمانی که از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در جهت معرفی برند خود، یا محصول خود، یا پیج خود، استفاده میکنید تا برند خود را رشد دهید به اینکار اینفلوئنسر مارکتینگ میگویند.
نکات زیادی در این روش وجود دارد، از نحوه ارتباط گیری با اینفلوئنسرها تا نوع همکاری و هزینه همکاری و… که همه این موارد لازم به تجربه و آشنایی با این فضا است.
کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ از اصطلاحات جدید اینستاگرامی است که در این روش شما با تکنیک های مختلفی که وجود دارد، پیج خود را بیشتر و بهتر معرفی میکنید، در طی مدتی که گذشت بارها حتی توسط برندهای بزرگ دیدیم که چگونه با خلاقیت خود از کامنت مارکتینگ بهره بردند و باعث توجه کاربران در اینستاگرام و توئیتر شدند. این روش را بسیار جدی بگیرید. سازمان یا کسبوکار شما در هر جایگاهی که باشد می توانید از کامنت مارکتینگ به نفع خود استفاده کنید.
دایرکت مارکتینگ
روش بازاریابی از طریق ارسال پیام به کاربران، گرچه روشی عالی برای همه برندها در هر جایگاهی نیست، اما یکی از روش های پرطرفدار در اینستاگرام است که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار میگیرد، برای پیج های ناشناخته و یا تازه کار می تواند روشی تاثیرگذار و عالی باشد به شرط این که به درستی اجرا شود.