اینستاگرام

ماه هاست که کاربران اینستاگرام از مرز یک میلیارد عبورد کرده‌اند و این در حالی است که اکنون در جهان بیش از 500 میلیون انسان هر روز از اینستاگرام استفاده می‌کنند، این آمار و ارقام کوچک نیستند و چند لحظه مکث و تحمل کافیست تا عمق ماجرا را درک کنیم…

اما سوال اینجاست که آیا تنها می‌توان اینستاگرام را یک مرکز برای تفریح و سرگرمی و یا تماشای زندگی دیگران دانست؟! مسلماً هر فرد موفقی این فرصت را فقط سرگرمی ساده نمی‌داند، اینستاگرام می‌تواند کسبوکار شما را دگرگون کند، در حال حاضر بزرگترین ویترین آنلاین را می‌توان اینستاگرام دانست. آیا از این فرصت عالی به خوبی آگاه هستید؟!

اما اگر قصد داشته باشیم درباره اینستاگرام و بازاریابی در این شبکه اجتماعی محبوب اطلاعات بیشتری کسب کنیم باید چه کنیم؟ این صفحه از آکادمی انار اطلاعات لازم و جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی در اینستاگرام ،یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به حساب می‌آید، با توجه به رشد و افزایش کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام، فرصت مناسبی برای فعالیت برندهای مختلف و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این پلتفرم آنلاین بوجود آمد. شبکه اجتماعی که بیشترین محبوبیت را در ایران دارد قطعاً این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که اگر محصولی دارید آن را به تعداد نفرات بیشتری معرفی کنید اگر خدماتی دارید به افراد بیشتری ارائه کنید و اگر به دنبال برندینگ هستید ارتباط نزدیکی با مخاطبین برقرار کنید. در این مقاله قصد داریم روش های بازاریابی در اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم و به شرح اینستاگرام مارکتینگ بپردازیم…

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

هدف کسب‌وکار خود را در اینستاگرام مشخص کنید!

شاید به نظر ساده باشه، اما هر کسب و کاری که وارد اینستاگرام می‌شود هدف خاصی برای اینکار دارد که هزینه ها و زمانی که صرف اینکار می‌شود را توجیه کند. اگر کسب و کاری دارید و به فکر بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) هستید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بعد برای قدم های بعدی برنامه ریزی کنید. در ادامه هدف های اصلی یک کسب و کار برای حضور در اینستاگرام را با هم مرور میکنیم… تا پایان این صفحه همراه ما باشید تا اطلاعات ارزشمندی کسب کنید.

 

1- معرفی یا فروش محصولات و خدمات

بسیاری از کسب و کارها برای معرفی یا فروش محصولات و خدمات خود به اینستاگرام وارد می‌شوند، هدف اصلی آنها فروش بیشتر از طریق بازاریابی اینستاگرام می‌باشد، خب طبیعی است کسب و کاری که هنوز به اندازه کافی در بازار جا نیفتاده و فروش مناسبی را ندارد برای برندسازی و تعامل بیشتر به اینستاگرام نگاه نمی‌کند و در درجه اول باید فروش خود را ارتقا ببخشد.

پس یکی از اهداف مهمی که بسیاری از کسب و کارها دارند معرفی یا فروش محصولات یا خدمات میباشد، برای مثال فروشگاه های اینترنتی هدف حضورشان در اینستاگرام میتونه فروش محصولات باشه…

2- برندسازی

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای فروش محصولات به اینستاگرام ورود نمی‌کنند برای مثال شرکت اپل، یا شرکت گوگل برای برندسازی بهتر و ایجاد حس مثبت با مخاطب در اینستاگرام حضور پیدا می‌کند فعالیت اصلی برند ها در اینستاگرام حفظ و بهبود جایگاه برند در ذهن مخاطبان است و گاهی با مشارکت های عمومی و اجتماعی دهنیت خوبی از خود در ذهن مخاطب بجای میگذارند.

3- ایجاد تعامل

برخی از کسب و کارها برای ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر با مخاطبان به فضای اینستاگرام ورود می‌کنند، گاهی با انتشار ویدیوهای پشت صحنه سعی در ایجاد ارتباط بهتر و دوستانه تری با مخاطبان خود هستند و یا با انتشار فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه به دنبال همدلی با مشتریان و کاربران خود هستند.

 

یک کسب و کار میتواند هر سه این اهداف را دنبال کند. اما باید بدانید که هر دوره فعالیت بهتره که تمرکز روی یک اصل مهم و کلیدی باشد، اگر اهداف کلی باشند دست یابی به آنها سخت تر است، هر چه می‌توانید هدف را دقیق تر و جزئی تر برای خودتان و تیم همراهتان مشخص کنید، در ادامه همراه آکادمی انار باشید.

تصاویری از دوره های حضوری اینستاگرام مارکتینگ

روش های بازاریابی در اینستاگرام

برای بازاریابی در اینستاگرام روش های مختلفی وجود دارد که به دلیل نوظهور بودن این حوزه، بسیاری از این روش ها هنوز بصورت جامع شناخته شده نیستند، به همین دلیل شرکت در دوره های آموزشی به شدت پیشنهاد می‌شود چرا که تجربیات ارزشمند و جدید و بکر در زمینه اینستاگرام مارکتینگ را فقط از این راه می توانید کسب کنید.

 

بازاریابی محتوا

این روش در اینستاگرام هم جزئیات خود را دارد باید بدانید که در اینستاگرام قواعد و تکنیک های تولید محتوا نیز، بهینه شده و مخصوص برای همین شبکه اجتماعی است، یکی از رایج ترین روش های بازاریابی و جذب مخاطب هدف در فضای اینستاگرام بازاریابی محتوا یا تولید محتواست. یک اینستاگرام مارکتر حرفه ای کسی است که به خوبی با روش های تولید محتوا و تبدیل آن آشنا باشد.

 

تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات در اینستاگرام روش ها و تکنیک های مختلفی دارد، یکی از روش های بازاریابی در اینستاگرام، تبلیغات است، البته که برای نتیجه گیری بهتر باید تکنیک های مربوط به اینکار را بشناسید، افراد زیادی در اینستاگرام تبلیغات می‌کنند اما آیا همه آنها نتیجه مطلوب را می‌گیرند؟ مسلماً خیر، دلیل آن این است که برای نتیجه گیری عالی از اینستاگرام باید این فضا و روش های موجود و بهینه که مناسب به کار شماست را بشناسید و از تبلیغات بیهوده جلوگیری کنید.

در بحث تبلیغات اینستاگرامی، واژه ای با نام اینفلوئنسر مارکتینگ نیز وجود دارد که جداگانه به آن می‌پردازیم.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

کلمه اینفلوئنسر به معنی تاثیرگذار است و در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر به کسی گفته می‌شود که روی تصمیم افرادی تاثیرگذار است، یعنی در واقع دارای جایگاه ویژه ای بین مخاطبان است و با توجه به افراد زیادی که آن شخص را دنبال می‌کنند، هر پیشنهادی از سوی اینفلوئنسر می‌تواند جذاب باشد، اما وقتی کلمه مارکتینگ کنار هر کلمه ای میاد یعنی بازاریابی به وسیله اون کلمه، دقیق تر یعنی زمانی که از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در جهت معرفی برند خود، یا محصول خود، یا پیج خود، استفاده می‌کنید تا برند خود را رشد دهید به اینکار اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند.

نکات زیادی در این روش وجود دارد، از نحوه ارتباط گیری با اینفلوئنسرها تا نوع همکاری و هزینه همکاری و… که همه این موارد لازم به تجربه و آشنایی با این فضا است.

 

کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ از اصطلاحات جدید اینستاگرامی است که در این روش شما با تکنیک های مختلفی که وجود دارد، پیج خود را بیشتر و بهتر معرفی می‌کنید، در طی مدتی که گذشت بارها حتی توسط برندهای بزرگ دیدیم که چگونه با خلاقیت خود از کامنت مارکتینگ بهره بردند و باعث توجه کاربران در اینستاگرام و توئیتر شدند. این روش را بسیار جدی بگیرید. سازمان یا کسبوکار شما در هر جایگاهی که باشد می توانید از کامنت مارکتینگ به نفع خود استفاده کنید.

 

دایرکت مارکتینگ

روش بازاریابی از طریق ارسال پیام به کاربران، گرچه روشی عالی برای همه برندها در هر جایگاهی نیست، اما یکی از روش های پرطرفدار در اینستاگرام است که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای پیج های ناشناخته و یا تازه کار می تواند روشی تاثیرگذار و عالی باشد به شرط این که به درستی اجرا شود.

دوره جامع اینستاگرام مارکتینگ

اگر علاقمند به یادگیری تخصصی مباحث اینستاگرام مارکتینگ هستید، ما در آکادمی انار یک دوره جامع و عالی برای شما تدارک دیدیم با عنوان دوره 0 تا 100 اینستاگرام که بصورت تخصصی اینستاگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی اینستاگرام را از 0 تا 100 به شما آموزش می‌دهد، با شرکت در این دوره آموزشی خیلی سریع به مباحث تخصصی این حوزه آشنا می‌شوید و از تجربه 8 ساله ما در زمینه اینستاگرام مارکتینگ استفاده می‌کنید، ما هزینه ها و زمان زیادی صرف اینستاگرام کردیم تا امروز در جایگاه آموزشی فعالیت کنیم، این تجربیات در دوره بازاریابی اینستاگرام در اختیار شماست.

اگر تمایل داشتید اطلاعات بیشتر از دوره کسب کنید به لینک زیر مراجعه فرمائید.

دوره های مکمل برای اینستاگرام مارکتینگ

اما در کنار دوره اصلی و جامعی که در بالا معرفی کردیم، چه دوره های مکمل دیگری برای اینستاگرام مارکتینگ وجود دارد؟ اول از همه اینکه برای حرفه ای تر شدن می‌توانید از دوره های مکمل ما استفاده کنید اما اجباری در خرید دوره های مکمل اینستاگرام نیست!

دو تا دوره مکمل هست که در کنار دوره اصلی به شدت مورد نیاز شماست، اول از همه شما نیاز دارید که برای حرفه ای تر شدن تصاویر خود در اینستاگرام از نرم افزار فتوشاپ photoshop استفاده کنید، فتوشاپ کامل ترین نرم افزار ادیت عکس و ساخت تصاویر می‌باشد، هر چقدر که ادیت با موبایل جذاب و حرفه ای شده باشد اما هنوز فتوشاپ جایگاه ویژه ای نزد طراحان و حرفه ای های این حوزه دارد.

دومین نرم افزار کمتازیا یا Camtasia است که برای تدوین فیلم در کامپیوتر از آن استفاده می‌کنیم هر چقدر برنامه های موبایلی مثل: inshot یا Kinemaster خوب و قوی شده باشند اما بازهم کامل و عالی نیستند، بسیاری از افراد برای بالا بردن کیفیت ویدیوهای خود در اینستاگرام از دو نرم افزار پریمیر و کمتازیا استفاده می‌کنند، که به دلیل اینکه پریمیر محیط بسیار حرفه ای دارد و برای کار با آن نیاز به سیستم نسبتاً قوی دارید، ما کمتازیا را به شما پیشنهاد میکنیم که بسیار نرم افزار کاربردی و ساده اما حرفه ای است.

آموزش هر دو نرم افزار یعنی 1- فتوشاپ 2- کمتازیا در آکادمی انار وجود دارد و در مسیر حرفه ای شدن در کنار شما هستیم، حتما در کنار اینستاگرام این دو نرم افزار را برای حرفه ای تر کردن کارهای خود یاد بگیرید.

اصول و تکنیک های بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام، مانند هر فضای دیگری اصول و تکنیک های مربوط به خود را دارد، مسلماً کسی که به خوبی اینستاگرام را نشناسد و ابزارهای کاربردی و مهمی که در مسیر بازاریابی اینستاگرام به آن کمک می‌کند را نداند، نمی تواند انتظار دریافت نتایج شگفت انگیز از اینستاگرام را داشته باشد! اینستاگرام مانند هر پلتفرم دیگری خصوصیات و ویژگی های مربوط به خود را دارد و البته که تمامی این تکنیک ها قابل یادگیری هستند، ما در آکادمی انار مفتخریم در زمینه اینستاگرام مارکتینگ کارگاه‌های آموزشی و دوره های مختلفی را برگزار کردیم و توانستیم این اصول را در اختیار علاقمندان این حوزه قرار دهیم.

چنانچه شما هم به یادگیری اصول بازاریابی در اینستاگرام علاقمند هستید حتما فرم زیر را تکمیل کنید، تا اطلاعیه های مربوط به دورهمی ها، کارگاه های آموزشی اینستاگرام مارکتینگ، دوره های آموزشی و اطلاعیه ها و اخبار را از دست ندهید…

فهرست