در گذشته یکی از تکنیک های رایج بین وبمسترها و سئوکارها تکنیک Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی بود، البته برخی از افراد به این کار بمباران کلمه کلیدی هم میگویند، اما واقعا این تکنیک تاثیر گذار بود؟ بله در گذشته این تکنیک میتوانست تاثیرات مثبت بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد اما خیلی سریع گوگل متوجه این موضوع شد و اعلام کرد که با آپدیت و معرفی الگوریتم های مانند الگوریتم پاندا گوگل، دیگر این روش کارساز نیست و تکرار کلمات کلیدی در متن یک کار اسپم و غیر طبیعی به حساب می آید…
Keyword Stuffing چیست؟
Keyword Stuffing که تلفظ آن کیورد استافینگ درست است، به نوعی تکرار کلمه کلیدی در متن به حساب میآید، در گذشته الگوریتم های گوگل تکرار کلمه کلیدی را مثبت ارزیابی میکردند و محتوای که یک کلمه را حتی بصورت غیرطبیعی مدام تکرار میکرد را به نتایج بالا هدایت میکرد، اما گوگل بصورت رسمی اعلام کرد که این روش یعنی تکرار غیر طبیعی کلمات کلیدی در متن یک روش اسپم شناسایی میشود و دیگر الگوریتم های هوشمند گوگل مثل گوگل پاندا فریب این وب سایت ها را نمیخورند، امروزه وب سایت های اسپم و غیرطبیعی نمیتوانند با بمباران کلمات کلیدی به جایگاه های بالا در گوگل دست پیدا کنند.
تکرار کلمات کلیدی در متن جریمه دارد؟
شاید برای شما هم سوال شده باشد که آیا تکرار کلمات کلیدی در متن جریمه هم دارد؟ یعنی اگر ما در یک متن یک کلمه کلیدی را بارها و بارها تکرار کنیم ممکن است علاوه بر اینکه هیچ سودی برای ما ندارد جریمه هم داشته باشد؟ بله جواب این است که جریمه دارد و ممکن است وب سایت شما کاهش و افت رتبه هم داشته باشد.
اما اشتباهی که کاربران مرتکب میشوند در تکرار کلمات کلیدی این است که فراموش میکنند که مقاله را برای مخاطب مینویسند تا موتورهای جستجوگری مثل گوگل، پس ابتدا باید نظر مخاطب به متن شما جلب شود نه اینکه از تکرار کلمات شما خسته و نا امید شود.
تکرار کلمات کلیدی در متن به اندازه معقول و طبیعی هیچ اشکالی ندارد اما اگر این تکرارها غیر طبیعی شود باید منتظر جریمه از طرف گوگل باشید چون اصلاً دوست ندارد که یک وب سایت از روش های کلاه سیاه برای بهبود و کسب رتبه فوری استفاده کند.
انواع Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی
اما تکرار کلمات کلیدی و یا همان Keyword Stuffing انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
1- تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در عنوان مطلب
در این روش وبسمتران یا سئوکارها یک کلمه کلیدی هدف را چندین بار در عنوان صفحه تکرار میکنند، اغلب از چند کلمه به روش های مختلف است و هم معنی ها و مترادف ها را به زور در عنوان مطلب جا میدهند. شما نباید در عنوان صفحه از تکرار بیش از حد کلمات و گنجاندن کلمات مترادف و هم معنی استفاده کنید بلکه باید یک عنوان جذاب و مورد پسند برای کاربر قرار دهید و یکبار کلمه کلیدی را در آن بگنجانید.
2- تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در متا یا توضیحات
دومین روش تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در توضیحات متا یک مطلب است، همانطور که میدانید یک عنوان و یک توضیحات متا در صفحه نتایج گوگل برای کاربران نمایش داده میشود که برخی از وبمستران عزیز سعی میکنند در توضیحات متا تا جایی که میتوانند کلمات کلیدی و هم معنی آنهارا تکرار کنند که این مورد اصلا خوشایند نه برای کاربر و نه برای گوگل است.
مثلاً دیده شده که برخی از سایت ها کلمه رزرو تور را بارها تکرار کرده و فقط یک کلمه به آخر آن اضافه میکنند مانند: مشهد، شیراز، استانبول و… که این عمل کاملاً از طرف گوگل اسپم شناخته میشود.
3- تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوای مقاله
و مورد آخر تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوای مقاله است که مثلاً مقاله قرار است در کلمه کلیدی تور استانبول بالا بیاد، بارها و بارها در محتوای سایت و در هر خط این کلمه تکرار میشود و گاهاً لینک هم دارد و این بیش از اندازه تکرار شدن و لینک شدن ها از طرف گوگل کاملاً قابل درک شده و باید بدانیم که هوش مصنوعی گوگل را نمیتوان به سادگی فریب داد و حتی اگر امروز با فریب آن به نتیجه برسیم ممکن است در آپدیت های بعدی آن اسیر شویم و خلاصه بار کج به مقصد نمیرسه…
روش های جلوگیری از Keyword Stuffing
اما برای جلوگیری از Keyword Stuffing یا بمباران کلمات کلیدی باید چه کنیم؟ چه سیاست های را اجرا کنیم که مورد خشم و جریمه گوگل قرار نگیریم؟ چند نکته کلیدی و مهم در اختیارتان قرار میدهیم تا برای همیشه این مسئله برای شما حل شود.
برای مخاطب بنویسید
همیشه در نظر داشته باشید که شما برای جلب رضایت مخاطب مقاله مینویسید و نه جلب توجه گوگل، اگر همیشه سیاست شما بر این باشد که یک متن کاملاً طبیعی برای مشکل کاربر بنویسید هیچ گاه با جریمه از طرف گوگل مواجه نمیشوید، مشکل از آنجایی شروع میشود که برخی افراد به دنبال نتایج فوری و زود بازده هستند و مدام با سیاست های غلط بدتر مسیر خود را دورتر میکنند.
کلمه کلیدی فقط یکبار
به این مورد توجه داشته باشید که کلمه کلیدی خودتان را فقط یکبار در عنوان صفحه و یکبار در توضیحات (متا) استفاده کنید و تکرار آن سودی برای شما نخواهد داشت. همچنین در محتوا هم با تکرار بیش از حد کاربر را خسته نکنید و کاملاً طبیعی با توجه به تعداد متن از کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین کلمات کلیدی طولانی و مترادف را در طول متن به کار ببرید که هوش مصنوعی گوگل کاملاً تکیه بر مفهوم محتوای شما دارد و نه تکیه بر کلمات کلیدی.
مراقب باشید از آن طرف بام نیفتید
لازم است که ذکر کنم مراقب باشید از آن طرف بام نیفتید و برای اینکه در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید جوری نشود که کلاً از کلمه کلیدی در متن هیچ استفاده ای نکنید و بدتر از آن طرف بام خدای نکرده بیفتید. حفظ تعادل در سئو بهترین کار است مراقب باشید که کاملاً طبیعی و اصولی رفتار کنید.
جمع بندی:
امیدوارم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد، ما در این مقاله با Keyword Stuffing (بمباران کلمات کلیدی) آشنا شدیم و به خوبی میدانیم که این تکنیک توسط گوگل قابل درک است و امروزه هوش مصنوعی گوگل با توجه به الگوریتم های بروزی که دارد بجای تمرکز بر روی کلمات کلیدی بر روی مفهوم محتوا تمرکز دارد. پس برای مخاطب بنویسید و سعی کنید به فکر رفع مشکل کاربر باشید تا جاه طلبی و طمع بر سر رتبه بهتر در گوگل…
با تشکر از توجه شما ، نظرات خود را در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید…