چگونه کاربرانی وفادار جذب سایت کنیم؟

وفاداری کاربران به وب سایت و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان ثابت

چگونه بازاریابی جاذبه ای داشته باشیم؟

 

سلام امیرحسین فخاری هستم، با جلسه سیزدهم از دوره اینترنت بیزنس همراه شما خواهم بود.

با کمی تاخیر این جلسه منتشر شد، پس از این بابت از شما عزیزان عذرخواهی میکنم.

 

اما در این جلسه قراراست از موصوعی صحبت کنیم که بدون شک دغدغه خیلی از سایت ها و مدیران آنهاست.

جذب بازدیدکننده – تبدیل بازدیدکننده به مشتری – فروش محصولات

 

اول بذارید یکم از بازاریابی و معنی عامیانه اون براتون بگم، شاید برخی از افراد هستند که به لطف شرکت های هرمی از کلمه بازاریابی مفهوم منفی در ذهن خود کاشتند.

بازاریابی چیست؟

همه کسب و کارها به نوعی بازاریابی دارند، بازاریابی یعنی ما بتونیم بازار فروش خود را بشناسیم و مشتریان محصول یا خدمات خود را جذب کنیم.

اما بازاریابی هم روش‌های مختلفی داره که در جلسات گذشته هم به برخی از آنها اشاره کردیم.

 

چرا باید بازاریابی کنیم ؟

ببینید هیچ کسب و کاری بدون مشتری دوام نمیاره، پس ما برای کسب و کارمان باید مشتریان خودمان را پیدا کنید، پس به بازاریابی احتیاج داریم، اما چگونه…

 

** مهمترین چیزی که باید رعایت کنید اینه که بازاریابی باید بصورت صحیح و اصولی انجام بشه **

دلیلش هم کاملا روشنه… زندگی امروزی پر شده از روش های غیر اصولی بازاریابی ، که بدتر مشتریان را بی اعتماد کرده…

مثلا یک نوع بازاریابی غلط که مدتی هم رایج شده بود، اینجوری بود که منشی ها تماس میگرفتند با شما و محصول خودشون رو معرفی می کردند و به نوعی سماجت داشتند که شما این محصول را سفارش بدین.

اشتباه نکنید !!! در بازاریابی نوین و اصولی شما به دنبال مشتری نمی روید بلکه این مشتری است که با فضایی که شما ایجاد کردید به سراغ شما خواهد آمد…

 

نمونه این بازاریابی ها رو هم در این دوره خیلی توضیح دادیم – مثل بازاریابی بوسیله تولید محتوا

امروزه افراد زیادی قبل از هر خریدی (محصول یا خدمات یا هر چیزی…) اون رو در اینترنت سرچ (جستجو) می‌کنند.

این نشانه از قدرت بازاریابی بوسیله تولید محتواست…

 

مثال: بازاریابی محتوایی یا تولید محتوا

برای مثال یک شرکت مبارزه با موجودات موذی را در نظر بگیرید.

بهترین روش اینه که در وب سایت خودتون به معرفی انواع موجودات موذی و آثار و نشانه های آن بپردازید…

افرادی که با این مشکل رو به رو شده باشند حتما در هر جایی به دنبال راه حل آن می‌باشند.

یکی از مهمترین مکان هایی که دسترسی به آن برای همه آسان و سریع است موتورجستجوی محبوب گوگل می باشد.

مشتریان شما کسانی هستند که کلماتی را در گوگل جستجو می کنند که مربوط به مشکلشان هست.

پس شما برای آن کلمات کلیدی مهم تولید محتوا کنید. راه حل های کلی به آنها بدین و بذارید افراد به شما اعتماد کنند.

در نتیجه آنها میتونن مشتری بعدی شما باشند!!! چرا که به شما اعتماد کردند.

 

فکر میکنم کاملا متوجه شده باشید که بازاریابی چیه و اگه از روش اصولی اون رو انجامش بدین چقدر براتون مفید تر خواهد بود.

بازاریابی های غلط و آزاردهنده نه تنها به شما کمک نمیکنه بلکه به شما آسیب میزنه…

 

چگونه بازدیدکنندگان سایت را به مشتریان خود تبدیل کنیم؟

اینکه بتونیم بازدیدکننده های سایتمون رو طی یک عملیات از قبل تعیین شده به مشتریان خودمون تبدیل کنیم کمی به هوش و ذکاوت شما هم بستگی داره.

اما چیزی که باید بدونید اینه که 3 مرحله دارید.

3 مرحله تا درآمد بالا از سایت

1- سایت خودتان را ایجاد کنید

2- بازدیدکننده جذب کنید

3- بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید

 

تمام تلاش ما هم از این دوره 14 جلسه در وب سایت انار همین بوده که شمارو با همین سه مرحله آشنا کنیم.

البته طراحی سایت که مربوط به مرحله اول میشه هم اصلا کاری نداره و با آموزش های رایگان ما میتونید اینکار رو خودتون انجام بدین.

 

چگونه بازدیدکنندگان سایتم رو به مشتری تبدیل کنم ؟

روش های زیادی برای این کار وجود داره اما من چندتا از ترفندهای رایج رو براتون میگم که بتونید بازدیدکننده های سایتتون رو در مرحله اول حفظ کنید و در مرحله دوم اونهارو به مشتری تبدیل کنید.

 

1- دریافت اطلاعات از بازدیدکننده ها

سعی کنید اطلاعات بازدیدکننده های سایتتون رو به روشی دریافت کنید. این اطلاعات شامل (شماره تماس آنها – ایمیل و…) است.

درباره ایمیل مارکتینگ در جلسات گذشته صحبت کردیم. زمانی که شما ایمیل بازدیدکننده های خودتان را داشته باشید می توانید آن را دوباره به سایت خودتان بازگردانید و با مطالب جدید آنهارا باخبر کنید.

مزیت ایمیل مارکتینگ اینه که همیشه به مخاطبین خود دسترسی دارید و پیشنهادات ویژه خودتان را برای آنها ارسال کنید.

با دریافت شماره تماس بازدیدکننده ها می‌توانید پیامک های مرتبط به آنها بدین و پیشنهادات ویژه را برای آنها ارسال کنید.

توجه داشته باشید که در هر دو روش بالا نباید زیاده روی کنید و یا موجب آزار و اذیت شوید چرا که نتیجه عکس می دهد.

 

چند نمونه از ترفندها برای دریافت اطلاعات از کاربرهای سایت:

1- ارسال لینک دانلود به ایمیل یا شماره تماس:

می توانید برای دانلود یک محتوای ارزشمند که مخاطب شما به آن احتیاج دارد، اطلاعات آن را بگیرید، مثلا یک فایل ارزشمند یا یک کتاب آنلاین که بصورت رایگان می باشد را در اختیار کاربران بذارید و برای دانلود آن از بازدیدکنندگان ایمیل یا شماره تماس دریافت کنید.

2- عضویت در سایت

برای اینکه بازدیدکنندگان به یک قسمت از سایت شما دسترسی داشته باشند باید عضو سایت شوند، از همین مسئله استفاده کنید و کاربران را عضو سایت خود کنید. زمانی که عضو سایت می شوند درصفحه ثبت نام ایمیل خود را وارد می کنند.

3-  یک محصول رایگان

در ازای دریافت ایمیل یک محصول رایگان به کاربران خود بدهید.

این محصول میتونه یک کتاب آنلاین (PDF) باشه.

فقط باید محصول این ارزش را در کاربر ایجاد کنه که دانلودش کنه.

و….

 

2- با کاربران خود صادق باشید

همیشه مهمه که کاربران به شما اعتماد کنند این اعتماد در صورتی بوجود میاد که شما صادق باشید و به خواسته ها و نیازهای مشتریان خود احترام بگذارید.

 

3- راه ارتباطی را فراهم کنید

همیشه چندین راه برای ارتباط بازدیدکننده ها با شما ایجاد کنید، به نحوی که ارتباط با شما برای کاربران بسیار راحت و سریع باشد.

پاسخگو باشید و به خوبی برای سوالات مشتریان وقت بذارید.

 

4- قسمتی از محصولات خودتان را رایگان عرضه کنید

همیشه کاربران به محصولات رایگان و ارزشمند توجه خاصی دارند، سعی کنید هر فعالیتی که دارید قسمتی از سایت خودتان را رایگان کنید.

مثلا صرفا در سایت شما فروش لوازم خانگی نباشه…

قسمت هایی هم باشه که محصولات متنوع رو بررسی کنه و اطلاعات خوبی به خریداران بده.

اگه مدرس موسیقی هستید، در سایتتون میتونید قسمتی از آموزش ها و فیلم های آموزشی ارزشمند خودتون رو رایگان قرار بدید.

مطمئن باشید اینجوری بازدیدکننده ها بیشتر به آموزش های غیررایگان شما اعتماد می‌کنند.

90% کاربرانی که در اینترنت خرید انجام می‌دهند در ابتدا که وارد سایت می‌شوند قصد خرید نداشته اند.

پس به خوبی میشه فهمید که سایت های پرفروش به خوبی کار خود را انجام داده‌اند و مسیر مشتری ها را از قبل حدس زدند..

 

5- مسیر بازدیدکننده ها را تست کنید

همیشه مسیر بازدیدکننده ها را تست کنید، یعنی خودتان یکبار هم که شده جای مشتریان بذارید، از سرچ در گوگل شروع کنید تا ورود به سایت و مطالعه …

سپس ببینید علاقه ای برای رفتن به محصولات فروشی دارید؟ دوست دارید به سایت اعتماد کنید؟

چه دلایلی وجود داره که شمارو منصرف میکنه؟ در کل ارزیابی کنید.

محتوای خود را بسنجید، ببینید به اندازه ی کافی شما رو به سمت محصولات فروشی سوق می‌دهد؟

و…

ضعف های خود را برطرف کنید و دوباره امتحان کنید.

 

6- سیاست های قیمت گذاری

سیاست های قیمت گذاری را نادیده نگیرید !!! با سنجیدن همه زوایا یک قیمت مناسب و خوب تعیین کنید.

همیشه سعی کنید اطلاعات کاملی به کاربران بدهید، از جمله : نحوه خرید، نحوه دسترسی یا ارسال محصول ، مالیات و… در مجموع یک قیمت یکتا داشته باشید، مشتریان هیچ گاه از چندگانگی قیمت خوششان نمی‌آید.

 

6- پشتیبانی فراموش نشود

یادتون نره، پشتیبانی از سایت و محصولات فراموش نشود، کاربران به این موضوع خیلی اهمیت می‌دهند. بهترین کار اینه که شما به نحوی محصول بفروشید که انگار قرار است دفعه بعدی هم وجود داشته باشد، از نظر من کسی که یکبار از شما خرید می‌کنه می تواند باز هم خرید کند و راحت تر از کسی که تا حالا از شما خرید نکرده بهتون اعتماد میکنه. پس تمام تلاش خودتون رو بکنید که مشتریان خودتون رو دائمی کنید.

 

 

جمع بندی :

در این جلسه سعی کردیم روند تبدیل بازدیدکننده به خریدار را بررسی کنیم، می دانیم که این تبدیل یک خلاقیت و پشتکار لازم دارد، و یکی از رایج ترین کارها اینه که اطلاعات بازدیدکننده ها را بگیریم تا بتونیم دوباره آنها را به سایتمون برگردونیم.

باید طبق یک برنامه و مسیر مشخص شده عمل کنیم، هوشمندانه مسیر بازدیدکنندگان را حدس بزنید و این مسیر را بی طرفانه تست کنید.

یکبار فروش نباشید و همیشه سعی داشته باشید خریداران قبلی را به خرید جدید تشویق کنید.

فرآیند تبدیل بازدیدکننده به مشتری بسیار طولانی است و میشه روزها راجب آن بحث کرد، اما من در این مقاله به مهمترین قسمت های آن پرداختم و امیدوارم مفید بوده باشه. جلسه بعد آخرین جلسه از دوره اینترنت بیزنس می‌باشد حتما همراه ما باشید.

 

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
قراردادن کادر زندگی نامه نویسنده پایین هرمطلب در وردپرس
نوشتهٔ بعدی
مقر پادشاهی‌تان را بسازید

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام دوباره
    خب بعضی وقتها با وجود محصول رایگان کاربر فقط از همون رایگان استفاده میکنه و توجهی به بقیه محصولات نداره
    تازه گاهی وقتها به محصول ما توجه نداره و میره از رقیب ما راحت خرید میکنه !!!

    پاسخ
    • سلام بر شما ، در ازای محصول رایگان اطلاعات کاربر را دریافت کنید برای بازاریابی محصولات غیررایگان استفاده کنید.
      دلیل خرید از رقبا بازاریابی دقیق تر رقبای شماست پس باید هوشمندانه تر عمل کنید
      موفق باشید

      پاسخ
  • تشکر از سایت خوبتون
    خیلی از مطالب سایت شما استفاده کردم همینطوری خوب بمویند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست