افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام

افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام

آموزش افزایش فالوور طبیعی و ارگانیک در اینستاگرام

سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، بذارید همین ابتدای کار خیال شما رو راحت کنم، با خوندن این مقاله اطلاعات کامل و جامعی درباره افزایش فالوور اینستاگرام کسب می‌کنید که تا این لحظه هیچ وب سایت و مرجعی بصورت رایگان این موارد رو در اختیار عموم جامعه قرار نداده است لذا خواهشی که از شما به عنوان عضو ارزشمند آکادمی انار دارم این است که با تمرکز و حوصله این مقاله را کامل مطالعه کنید و در آخر هم اگر خوشتون اومد توی بخش نظرات همین مقاله به تیم محتوای ما انگیزه و انرژی مثبت بفرستید. همیشه همین انرژی های خوب شما بوده که چه در آموزش های رایگان و چه در آموزش های غیر رایگان ما، باعث شده که نهایت توان و تلاش خودمون رو بذاریم. مرسی از همگی شما…

افزایش طبیعی دنبال کنندگان اینستاگرام

اما بریم سراغ بحث اصلی یعنی افزایش فالوور طبیعی و ارگانیک در اینستاگرام، حقیقت اینه که در مقاله دیگری مفصل راجب اینکه چرا نباید فالوور فیک تهیه کنیم صحبت شده و خلاصه مطلب اینه که اگر شما می‌خواهید توی اینستاگرام به لایک کامنت و هدف نهایی که فروش و درآمدزایی هست برسید، باید افراد واقعی شما رو دنبال کنن و دنبال کردن ربات و اکانت های ساختگی و فیک کمکی به فروش شما نخواهد کرد، اما سوالی که پیش میاد حالا ما چطور می‌توانیم فالوور واقعی یا طبیعی جذب پیج اینستاگرام خود کنیم؟

روش های افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام

قدم اول: اصلاح باورهای غلطی که خانمان سوز است

در قدم اول باید باورهای غلطی که خانمان سوز است را برطرف کنیم، اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید ممکن این باورهای که در ادامه توضیح میدهم را داشته باشید، پس برای اینکه این مقاله مفیدتر باشه بهتره چند باور غلط و اشتباه را در مسیر موفقیت اینستاگرام مرور کنیم…

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

1- حالا اولشه یه تعداد فالوور فیک بزنم

اولین اشتباهی که افراد در اینستاگرام مرتکب می‌شوند این است که حالا ما اول کاریم باید یه تعداد مخاطب و فالوور تو پیجمون باشه پس بذار یکم فالوور فیک بخریم! نه به هیچ عنوان این اشتباه را نکنید. به جای آن می‌توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید که وارد پیج شما بشن و اونا هم شمارو به بقیه دوستانشون معرفی کنن، اینجوری حداقل هرچند کم اما فالوور واقعی وارد پیج خود کردید که همین کلی شما رو جلو میندازه…

 

2- فالوور کمه کسی به ما اعتماد نمیکنه!

بعضی از افراد معیار فعالیت در اینستاگرام را تعداد فالوور می‌دانند. بله درسته اما واقعاً به چه قیمتی؟ آیا همه همینطور قضاوت می‌کنند؟ آیا هر کی فالوور بیشتری داشت دلیل بر این میشه که سالم تر کار میکنه؟ یا قیمت بهتری داره؟ یا قابل اعتماد تره؟

بپذیرید که این بیشتر دیدگاه اشتباه خود شماست. شما اگر واقعا کار خوب در اینستاگرام ارائه کنید مخاطب با شما ارتباط میگیره و حتی خرید اتفاق میفته، پس بجای تمرکز روی این حرفا، تمرکز روی ارائه خدمات و محتوای خوب باشه و مطمئن باشید زمانی که فالوور کمی دارید اما پیج ارزشمندی داشته باشید بقیه هم دوست دارن به رشد شما کمک کنن و از همین موضوع می‌توانید برای رشد هرچه بهتر خودتان استفاده کنید.

 

3- حالا لایک و کامنت هم فیک میزنم دیگه!

بعضی از افراد میگن فالوور فیک میخریم یه مدت لایک و کامنت فیک هم میخریم که زشت نباشه لایکمون پایینه! خب آخه تا کی؟ تا ابد نمیشه که! بعدشم آخه چرا باید از ابتدا راه رو کج بری؟ راه کج به منزل نمیرسه به جاش از اول اصل خودت رو بذار روی صداقت و شفافیت با مخاطب و بعد ببین همون مخاطبت چقدر بهت کمک میکنه که رشد کنی! اگر واقعا میخوای با حفظ ظاهر و شوآف توی اینستاگرام کار کنی مسیرت کاملاً اشتباهه و خوندن ادامه این مقاله هم هیچ فایده ای برای شما نداره چون مشکل شما باورهای غلط شماست که اول باید اونارو اصلاح کنید. اما اگر فکر میکنید همه یه روزی از صفر شروع کردن و ذره ذره ساختن و ماهم میتونیم، پس ایول دمتم گرم ادامه مقاله رو بخون که کلی ایده و ترفند برای رشد طبیعی و ارگانیک پیج بهت میدم.

 


پیشنهاد آموزشی برای شما

فقط قبلش یه معرفی از دوره 0 تا 100 اینستاگرام داشته باشیم.

دوره اینستاگرامدوره جامع 0 تا 100 اینستاگرام

ما در دوره 0 تا 100 اینستاگرام قدم به قدم آموزش دادیم که چطور در اینستاگرام فعالیت کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم! آموزش کامل تولید محتوا و افزایش فالوور، نکات مهم و تکنیک های تبلیغات در اینستاگرام و تمام آن چیزی که شما برای بازاریابی در اینستاگرام نیاز دارید در این دوره گفته شده… اگر واقعا عزم خود را جزم کرده اید که در اینستاگرام فعالیت حرفه ای کنید، به هیچ عنوان از خرید این دوره پشیمان نخواهید شد. اگر علاقمند بودید یه سر به لینک زیر بزنید و توضیحات این دوره آموزشی را بخوانید…

دوره آموزش 0 تا 100 اینستاگرام


 

قدم دوم: روش های افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام

اما بریم سراغ قدم دوم این آموزش یعنی روش های افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام، قصد داریم در ادامه با انواع روش های که میتونه برای ما افزایش فالوور طبیعی داشته باشه، آشنا شویم. روش های که در این مقاله با شما در میان میذاریم بخشی از ترفندهای است که در دوره اینستاگرام مفصل به آنها پرداختیم.

 

چرا رشد طبیعی و ارگانیک سخت تر است؟

شاید برای شما هم سوال پیش میاد که چرا رشد طبیعی و ارگانیک در اینستاگرام سخت تر است؟ از اینجا شروع کنم که اصلاً رشد طبیعی و ارگانیک چیست؟ ببینید فعالیت ها و روش های که شما با زدن یه دکمه یه خروار فالوور میریزه تو پیجتون شاید به ظاهر ساده و سریع به نظر بیاد اما در واقع هیچ کمکی به شما نمیکنه… رشد طبیعی ذره ذره اتفاق میفته و دونه دونه پیج شما رشد میکنه و در این روش شاید زمان بیشتری از شما بگیره اما شما اصولی و قدم به قدم جلو میرید که این برای شما ارزش بسیار زیادی داره و چون فالوورهای که شما ذره ذره جذب کرده اید واقعی هستند و یک انسان شما را دنبال میکنه و پست های شمارو میبینه، پس میتونه از شما خرید هم داشته باشه و هر یه فالووری که شما میگیری در واقع یک انسان واقعی شما رو دنبال میکنه و حتی میتونه یک فروش برای شما باشه…

بریم سراغ روش های افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام…

 

1- برنامه منظم برای ارسال محتوا

حتما یک برنامه منظم برای ارسال محتوا داشته باشید، بعضی از افراد به ما پیام میفرستند و گلایه می‌کنند که هیچ نتیجه مثبتی از پیج اینستاگرام کسبوکارشان دریافت نکردند! یه بررسی ساده میکنیم میبینیم کلاً 6 تا دونه پست گذاشته، خب واقعا باید تاکنون چه اتفاقی میفتاده که نیفتاده؟ بخاطر همینه که 90% کسانی که توی اینستاگرام نتیجه نمیگیرن بیشتر دارن دست و پا میزنن. و اسمش رو نمیشه گذاشت فعالیت حرفه ای! و بهترین کار برای اونها اینه که اول بجای اینکه اینقدر خودشون رو اذیت کنن یه دوره آموزشی شرکت کنن و اطلاعات خودشون رو افزایش بدن و بعد بچسبن به کار حرفه ای در اینستاگرام…

لایو آموزشی

حتماً یه برنامه ریزی بکنید حالا با توجه به استراتژی های مختلفی که برای پست گذاری وجود داره، یا هر روز، یا یه روز در میون و یا هفتگی یک یا دو تا پست به اشتراک بذارید، و پستی به اشتراک بذارید که اصول تولید محتوا رو رعایت کرده باشه، حتماً مرتبط باشه در راستای اهداف پیج شما باشه مثلاً یه فست فود چرا باید یه پست درباره خونه های درختی در شمال کشور بذاره؟ بجاش میتونه یه ویدیو جذاب از کش اومدن یه پیتزا بذاره…

محتوای شما باید 5 ویژگی داشته باشه….

  • حس نیاز در مخاطب ایجاد کنه
  • ایجاد علاقمندی در مخاطب کنه (مخاطب رو به برند یا محصول ما علاقمند و مشتاق کنه)
  • آگاهی از برند یا محصولات ما بده
  • ارزش آفرینی و خلق ارزش کنه (میتونه آموزش باشه)
  • اعتماد سازی کنه (مخاطب و دنبال کننده قبل از خرید باید اعتمادش جلب شده باشه)

پیشنهاد ما نوشتن یک تقویم محتوایی هست، که بدونید دقیقا در چه روزهایی چه پست‌هایی رو باید به اشتراک بگذارید و طبق برنامه جلو برید و مطمئن باشید قدم اول در مسیر افزایش و رشد طبیعی پیج شما تولید محتواست. چیزی که خیلی ها ازش فرار میکنن و اصول اولیه و تکنیک های اون رو بلد نیستن.

 

2- تکنیک های Suggested اینستاگرام

حتما شما هم مشاهده کردید که زمانی یک پیج رو دنبال کنید به محض تاچ کردن دکمه فالو یه سری اکانت مشابه اینستاگرام بهتون نشون میده که اون اکانت ها مرتبط با اکانتی هستند که شما دنبال کردید با همین ابزار اینستاگرام سعی داره که شما را با اکانت های بیشتری آشنا کنه، اما چطور اینستاگرام این اکانت ها را انتخاب میکنه برای نمایش؟ بیشتر اکانت های که فالوورهای مشترک دارند به اصطلاح ساجست (Suggested) همدیگه میشن حالا میخواهیم یکم درباره تکنیک های که به شما کمک میکنه تا در صفحه رقبای خود به عنوان یک پیشنهاد حضور داشته باشید، صحبت کنیم.

الف) رقبای خود را دنبال کنید

می‌توانید رقبای خود را دنبال کنید و با پست های آنها ارتباط (تعامل) برقرار کنید، لایک کنید کامنت بذارید و حتی استوری کنید. (برای قضاوت عجله نکنید صبر کنید تا کامل توضیح بدم که چرا باید اینکارو بکنیم)

ب) هشتگ های مرتبط با کار خود را دنبال کنید

حتماً هشتگ های مرتبط با کار خود را دنبال کنید تا پست های آنها در صفحه فید یا Home شما نمایش داده شود، بعد با اون پست ها هم تعامل بگیرید، لایک، کامنت و… اینجوری اینستاگرام خیلی راحت تر هشتگ های حوزه تخصصی شما را شناسایی می‌کند و دقیقا حوزه فعالیت پیج شما را درک می‌کند این درک صحیح اینستاگرام از پیج شما در بیشتر دیده شدن شما بسیار نقش دارد.

 

چرا این دو کار را میکنیم؟ اگر برای رقبای خود کامنت میذاریم برای این است که این فرصت بسیار عالی برای دیده شدن ماست! حتی اگر صاحب پیج هم کامنت شما را پاسخ دهد شانس دیده شدن شما را چندبرابر می‌کند. با اینکار در واقع هم پیج خودتان را تبلیغ کرده اید و هم با پیج رقیب خود تعامل گرفته اید و این تعامل می‌تواند حتی یک دوستی بین شما و صاحب آن پیج ایجاد کند.

حالا چرا گفتیم حتی گاهی اوقات می‌توانید رقبای خود را در استوری معرفی کنید؟

اینکار اگر با سیاست انجام شود می‌تواند توجه آن پیج را به شما جلب کند و حتی در ازای تشکر از شما پیج شما را مجدد در استوری Re Share (اشتراک مجدد) کند. حتماً دیدین وقتی کسی رو در استوری منشن می‌کنید اینستاگرام یک پیام به آن شخص می‌دهد که مجدد آن پیج هم می‌تواند استوری شما را با فالوورهای خودش به اشتراک بگذارد. حالا به غیر این مزیت که شما میتونید به این وسیله یک دوست به دوستان خود اضافه کنید و شانس خود را برای دیده شدن در پیج رقیب یا همکار خود امتحان کنید، یک فرصت عالیست برای اینکه مخاطبین خود را با هم به اشتراک بذارید تا در Suggested های پیج یکدیگر نمایش داده شوید. (اشاره به اصل فالوورهای مشترک بین دو پیج برای نمایش ساجست ها)

محافظ کارانه عمل نکنید!

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر برای رقبای خود کامنت بذارند یا با آنها ارتباط بگیرند برای آنها جلوه‌ی خوبی ندارد در صورتی که بازار امروز رفاقت با رقبا را به ما یاد میدهد و از طرفی هم مخاطب ها اینجوری فرصت دارند که شخص مورد علاقه خودشان را دنبال کنند و از هر کدام که بهتر بود خرید انجام دهند. پس خودتان را به چالش بکشید و به قول معروف طلا که پاک است چه منتش به خاک است؟

 

3- افزایش فالوور اینستاگرام با کامنت مارکتینگ

یکی از روش های رایج که این روزها حتماً شما هم در اینستاگرام مشاهده کردید، کامنت مارکتینگ است. یعنی پیج های مختلف برای همدیگه کامنت میذارن چون مردم میل به خوندن کامنت ها دارن پس یک فرصت عالیست که افراد بیشتری با پیج شما آشنا شوند. روش ها و استراتژی ها در کامنت مارکتینگ متفاوت است و حتماً شما هم مشاهده کردید مثلاً…

  • کامنت دعوت به پیج

بعضی از افراد مستقیماً کامنت مارکتینگ میکنند مثلاً یک پیام کاملاً تبلیغاتی در زیر پست های شلوغ قرار میدهند. یک پیج در زمینه اخبار ماشین را میدیدم که زیر پست های مختلف نوشته بود: برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی استوری ما را چک کنید.❤️

یا پیج دیگری که در زمینه لباس کودک فعالیت داشت در زیر پست های بلاگرهای خانم که مخاطب پیج آنها بیشتر بانوان بودند مرتب کامنت های مختلفی با این مضمون میذاشت که: جدیدترین ست های کودکان با قیمت مناسب داخل پیجم ❤️ – خانم های خوش سلیقه یه سر به پیج من بزنن و…

با تکرار این کامنت ها در پیج های شلوع و یا پیج های مرتبط با کار ما، باعث میشه که افراد بیشتری به پیج شما سر بزنن و اگر محتوای پیج شما مناسب بود شمارو دنبال کنن.

کامنت مارکتینگ - افزایش فالوور اینستاگرام

  • کامنت سیاستمدارانه

اما روش دیگری که در کامنت گذاشتن برای پیج ها به کار گرفته میشه کامنت های سفید است. کامنت های که هیچ مزاحمتی برای صاحب پیج ایجاد نمی‌کند و از اتفاق حتی باعث تشکر صاحب پیج از شما می‌شود، مثلاً فرض کنید یک کامنت تشکر از پست قرار دهید مثل: ممنون علی عزیز چه نکته خوبی رو اشاره کردی! و یا : آره کاملاً باهات موافقم اتفاقا موضوع پست آخر منم در همین رابطه‌ست…

یا در مواردی هم دیده شده که شما میرید پاسخ کامنت پست رقیب خود را میدهید واین گونه یک تعامل با مخاطب آن پیج برقرار کردید و فرصت نشون دادن خودتون و پیج تون

همه این موارد بستگی به خلاقیت و مهارت شما داره و اگر نتیجه بخش نبود یا واقعاً نتیجه این کار را خودم ندیده بودم اصلاً و ابداً به شما پیشنهاد نمیدادم.

 

نکات مهم درباره کامنت مارکتینگ:

  • توجه به محدودیت های اینستاگرام داشته باشید.
  • کامنت های اسپم و تکراری زیر پست ها نذارید چون ممکن محدود بشین از طرف اینستاگرام و کامنت نتونید بذارید. (به اندازه هر روز بذارید)
  • یک کامنت رو کپی نکنید و همه جا Paste کنید. زود شادوبن میشین.
  • جملات متفاوت استفاده کنید.
  • جوری کامنت بذارید که صاحب پیج به دید یه اسپمر به شما نگاه نکنه…

 

4- افزایش فالوور با دایرکت مارکتینگ

روش دیگری که از قدیم هم در اینستاگرام انجام میشد ارسال دایرکت به مخاطب هدف است و دعوت از آن برای مشاهده پست های شما و در صورت رضایت پیج شما رو دنبال کنه. این روش رو اگر بدرستی انجامش بدید دقیقا مثل کامنت مارکتینگ میتونه برای شما نتیجه های عالی داشته باشه…

مثلاً میتونید برید زیر پست های رقیبانتون اونایی که کامنت های مثبت گذاشتن و طرفدار اون پست بودن و فکر میکنید از محتوای پیج شما هم خوششون بیاد رو انتخاب کنید و توی دایرکت یه متن سفارشی براش بنویسید مثل اینکه سلام فرزانه عزیز ما یه پیجی داریم در زمینه X و مطمئن هستیم که اگر چند تا از پست های صفحه من رو ببینید حتماً خوشتون میاد و مارو فالو میکنید، ممنون میشم از ما حمایت کنید چون ما تازه اینکار رو شروع کردیم…

باز هم خلاقیت و نبوغ شما در ایجاد ارتباط بسیار نقش مهمی داره…

 

5- وارد هشتگ های به کار برده شوید

قبل از اینکه پستی را به اشتراک بگذارید وارد هشتگ های مربوط به اون پست بشید و تعدادی از محتواهای آن هشتگ را از قسمت های Recent و Top لایک و کامنت بگذارید سپس پست خودتون رو به اشتراک بذارید و بعد مجدد یکبار هم بعد اینکه پست روی گذاشتید وارد صفحه هشتگ های که در آن پست به کار بردید شوید و با سایر پست ها و پیج ها هم موضوع با خودتون تعامل برقرار کنید. اینکار هم باعث میشه اینستاگرام توجه بیشتری به پست شما داشته باشه و هم باعث میشه که افراد بیشتری با پیج شما آشنا بشن و کسانی که لایک یا کامنت شما رو دیدن یکبار به پیجتون سر بزنن و حتی شما رو فالو و دنبال کنن.

 

6- مسابقات کوچک برگزار کنید

نیاز نیست حتماً کمپین ها یا مسابقات بزرگ و چندمیلیونی برگزار کنید، گاهی اوقات حتی یک جایزه کوچک اما ارزشمند که حتی می‌تواند محصول یا خدمات خود شما باشد، ایجاد انگیزه بین مخاطبان شما می‌کند. زمانی که شما برای جایزه از خدمات و محصولات خودتان استفاده کنید چند ویژگی مثبت دارد اول اینکه مخاطب شما بیشتر با محصول شما آشنا می‌شود و حتی داشتن محصول شما را در ذهن خودش مصور می‌شود و حتی ممکن است در آینده آن را خریداری کند. دوم اینکه از نظر صرفه جویی در هزینه خیلی برای شما بهتر است.

 

7- تبادل با پیج های هم رده خود

می‌توانید با پیج های هم رده خود تبادل کنید. کسانی که مخاطبان مشترک با آنها دارید. حتی کسانی که رقیب شما نیستن اما محصول شما و آنها با یکدیگر مکمل هستند. مثلاً یک پیج فروش لباس زنانه با یک پیج فروش لوازم خانه از نظر رقابت هیچ آسیبی به یکدیگر نمی‌زنند اما همکاری آنها می‌تواند باعث اشتراک مخاطب ها شود و به افزایش فروش همدیگه کمک کنند. می‌توانید لایوهای آموزشی با همدیگه داشته باشید و یا مستقیماً در استوری همدیگه رو معرفی کنید.

 

8- از تبلیغات غافل نشوید

روش های رایگان را در کنار روش های غیر رایگان انجام دهید. برای تبلیغات لزومی ندارد حتماً از اول راه برید سراغ اینفلوئنسر ها و بلاگرهای بزرگ اینستاگرام. می‌توانید از پیج های کوچک و متوسط یا میکرو اینفولئنسر ها استفاده کنید. یواش یواش که پیجتون جون گرفت و نتیجه از تبلیغات گرفتید میتونید سراغ پروژه های بزرگتر هم برین ولی در ابتدای راه اصلاً اینکارو نکنید چون تجربه شما کمه و ممکن هزینه شما سوخت بشه. البته ما در دوره اینستاگرام کامل درباره این تکنیک ها گفتیم.

 

9- تبلیغات رایگان کنید

بعضی از پیج ها هستند که به رایگان تبلیغات دیگران را قرار میدهند و اگر بهشون پیام بدید ممکن اینکارو برای شما بکنند، پس با حوصله با آنها ارتباط بگیرید و از فرصت های رایگان برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. حتی می‌توانید به بلاگر های که کمتر از 10k فالوور دارند پیام بفرستید و شرایط معرفی شدن رو از اونها بپرسید خیلی وقت ها این افراد برای حمایت هم که شده ممکن رایگان تبلیغ شمارو توی پیجشون بذارن.

 

10- از فالوور های خود بخواهید

از مخاطبین و فالوورهای خود بخواهید که صفحه شما رو استوری کنند یا پست های شما رو برای افرادی که میتونه پیج شما براشون مفید باشه ارسال کنن. اگر تعامل خوبی با مخاطبین خود داشته باشید اونها به رایگان اینکار رو برای شما میکنن. حتی برای ترغیب بیشتر و تشکر از همکاریشون میتونید یک تخفیف یا یک جایزه کوچک برای اینکار تدارک ببینید.

 

سوالات متداول:

برای شروع یه تعداد فالوور فیک بزنم؟

به هیچ عنوان، به دلایلی که توی این پست بهتون گفتیم، فالوور فیک جلوی رشد طبیعی پیج شما رو میگیره و مجبور میشین پیج جدید بزنید.

اگر فالوور من کم باشه کسی اعتماد نمی‌کنه؟

تعداد فالوور مهمه اما شما میتونید با روش های دیگه ای اعتمادسازی کنید، لطفاً خودتون رو محدود به تعداد فالوور برای درآمد عالی نکنید.

برای درآمد عالی باید فالوور بالا داشته باشیم؟

به هیچ عنوان - اگر با تعداد فالوور کم به درآمد نرسید با تعداد بالا هم به درآمد نخواهید رسید.

جمع بندی:

در این مقاله ” افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام ” به انواع روش های موجود برای افزایش فالوئر ارگانیک پرداختیم امیدوارم اطلاعات ارزشمندی از این مقاله دریافت کرده باشید، قطعاً نظرات و انرژی های مثبت شما به ما انگیزه بیشتری برای تولید محتوا میده، در بخش نظرات میتونید بازخوردهای خودتون رو به گوش ما برسونید و اگر سوالی مربوط به این مقاله باقی موند میتونید بپرسید…

ممنون که با این مقاله همراه ما بودید…

دوره ادمینی اینستاگرام
نوشتهٔ پیشین
تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
چگونه سوژه برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

5 1 رای
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

1 دیدگاه
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
1
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x