سوژه تولید محتوا

چگونه سوژه برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

در مقاله سوژه برای تولید محتوا چه خبره؟

سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، با مقاله چگونه سوژه برای تولید محتوا پیدا کنیم؟ در خدمت شما هستیم، اول از همه بگم کاملاً آگاه هستیم که مقاله های سطحی و ضعیفی در سطح وب وجود دارد و شاید تا حالا پاسخ کامل و دقیق سوال خود را دریافت نکرده باشید! اما اگر با آکادمی انار آشنا هستید که حتماً میدانید مقالات رایگان ما جامع و کامل ترین هستند و اما اگر اولین باری است که به وب سایت ما مراجعه می‌کنید بدانید که ما قرار نیست در مقالات خود حرف های سطحی و جزئی سایت های دیگر را تحویل شما دهیم (البته جا داره یه خوش آمد ویژه هم بهتون بگم) اگر موافق باشید بریم سراغ اصل مطلب که کلی حرف های مهم باهاتون دارم.

آموزش تولید محتوا

قراره کجا ، چیکار کنیم؟

برای درک بهتر شما بیاین مسئله را از پایه مرور کنیم! قراره محتوا تولید کنیم؟ اگر با تولید محتوا آشنا نیستید که حتما مقاله (تولید محتوا چیست؟) را یه نگاهی بندازید اونجا هم کلی حرف های مهم در این زمینه به اشتراک گذاشتیم. اما بریم سراغ یه چند تا سوال که قبل از تولید محتوا باید از خودمان بپرسیم؟

دغدغه ما برای تولید محتوا چیست؟

خب هر کسی یه هدفی برای ساخت و تولید محتوا داره مثلاً یکی میخواد محصول یا خدمات خودش رو معرفی یا به فروش برسونه! یکی می‌خواد فالوور بیشتری توی اینستاگرام جذب کنه، یا اینکه ممکن مسئولیت تولید محتوای یک سازمان یا برند را بر عهده داشته باشید و باید آگاهی از برند انجام دهید.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

پس ما شاخص کلیدی عملکرد یا همون KPI خودمون رو باید تعیین کنیم که مهمترین اونها رو در ادامه براتون قرار میدهم:

  • فروش یه محصول (افزایش فروش)
  • ارائه خدمات
  • معرفی یه محصول یا خدمات
  • کلیک گرفتن برای مشاهده وب سایت
  • افزایش مخاطب یا فالوور
  • افزایش نرخ درگیری یا تعامل با مخاطبان
  • و…

پس محتوای ما باید یک هدفی داشته باشد یا بهتر بگیم دغدغه ما برای تولید محتوا باید کامل مشخص باشد. این رو حتما قبل از تولید محتوا باید میدونستین.

 

قراره محتوا کجا منتشر بشه؟

حالا در قدم بعدی باید بدانیم که محتوا را داریم برای کجا میسازیم؟ پلتفرم نشر محتوا کجاست؟ مخاطب اون پلتفرم چه کسانی هستند؟ چه ویژگی های دارند و چطور میتونیم روی اون جامعه هدف تاثیرگذار باشیم؟ خیلی سخت نگیرید الان با یه مثال کاملاً این قضیه رو درک می‌کنید نگران نباشید!

محتوای ما میتونه کجا ها پخش بشه؟

  • وب سایت ما
  • وب سایت دیگران (مثل تبلیغات یا رپورتاژ آگهی)
  • شبکه های اجتماعی (مثلاً اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، تلگرام یا…)
  • در پیج اینفلوئنسر یا بلاگرها (مثلاً تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام و…)
  • تبلیغات تلویزیونی
  • مجله یا روزنامه ها
  • و…

حالا که تکلیف محتوای ما تا اینجا مشخص شده و میدونیم هدفمون چیه و قراره کجا منتشر کنیم! باید بریم سراغ فرمت محتوامون!

 

فرمت محتوا قراره چی باشه؟

محتوا مگه فرمت داره؟ بله ما عنوان یک محتوا ساز باید بدونیم که توی دنیای بزرگ محتواها، هر محتوا یه فرمت داره یا عضو یه خانواده هست، حالا فرمت های تولید محتوا چیه؟ خیلی سادست در ادامه بهش اشاره می‌کنیم:

  • تولید محتوای ویدئویی
  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای صوتی (مثل: پادکست)
  • تولید محتوای تصویری (مثل: اینفوگرافیک)
  • و…

پس محتوای ما باید مشخص بشه که قراره با چه فرمتی تولید بشه! با توجه به موضوع محتوا و پلتفرمی که قراره منتشر بشه فرمت رو تعیین می‌کنیم برای مثال: فرض کنید در اینستاگرام قصد دارید یک محتوای آموزشی از نحوه ساخت حساب در یوتیوب بسازید خب بهترین فرمت برای این محتوا چی میتونه باشه؟ قطعاً متن به تنهایی جذاب نیست پس ما میتونیم یک پست اسلایدی که شامل آموزش قدم به قدم تصویری و متنی برای اینکار هست رو تهیه کنیم. (تصاویر اسلایدی) یا میتونیم یک ویدیو جذاب برای اینکار تهیه کنیم که توی ویدیو کاملاً عملی اینکارو انجام بدیم و در حین حال آموزش بدیم.

اگر قراره در وب سایت این آموزش را قرار دهیم (یعنی همون آموزش ساخت حساب در یوتیوب) باید با جزئیات بیشتر و با اصول سئو اینکار رو انجام دهیم. (سئو چیست؟) حتما باید از متن استفاده کنیم! عنوان جذاب انتخاب کنیم و از تمامی مراحل یک عکس هم برای درک بهتر موضوع داخل سایت قرار دهیم، در وب سایت موضوع را دقیق تر باز می‌کنیم و شاخ و برگ بیشتری به بحث میدیم حتی میتونیم یک ویدیو هم داخل آن مقاله قرار دهیم مخصوص کسانی که دوست دارند این آموزش متنی تصویری رو به صورت ویدئویی ببینن.

پس ما با توجه به راحتی مخاطب خودمون میتونیم فرمت رو تعیین کنیم! اگر سری به وب سایت های مختلف در حوزه خودتون بزنید و یا پیج رقبای خود را در اینستاگرام را مشاهده کنید متوجه این موضوع و اهمیت آن می‌شوید، امیدوارم که با خوندن این قسمت درک کاملی از این موضوع بدست آورده باشید. 🙂

تولید محتوا

5 منبع اصلی برای تولید محتوا

اما بریم سراغ 5 منبع اصلی برای تولید محتوا و بعد از اون هم میریم سراغ ایده های تولید محتوا که خلاصه کلی با این مقاله بهتون ایده و نکته جدید گفته باشیم. این 5 منبعی که میخوام معرفی کنم از شما یک محتوا ساز حرفه ای میسازه پس اگر قصد دارید حرفه ای بشین این 5 منبع رو جدی بگیرید.

1- گوگل

اولین منبع شما گوگل هست، شما میتونید با سرچ کردن موارد مرتبط با حوزه کاری خودتون گزینه ها و سایت های که در اون زمینه محتوا ساختن رو بررسی کنید و ایده های جدید بگیرید یا همون ایده های رو بصورت اختصاصی پیاده کنید (یعنی تغییراتی داخلش بدین) اما یه بخش خیلی مهم در گوگل وجود داره به اسم پیشنهادات یا Suggest های گوگل که زمانی شما یه کلمه در گوگل جستجو میکنید میبینید که کلمات مشابه و پیشنهادی گوگل هم در لیست به شما نمایش داده می‌شود این کلمات را گوگل بر اساس کلمات دیگری که سایرین در این موضوع جستجو کردند به شما نمایش میدهد. (مانند تصاویر زیر)

جست

و تصویر زیر هم که در پایان صفحه جستجو گوگل وجود دارد به معنی کلمات مشابه که سایر کاربران در گوگل جستجو کردند.

کلمات مشابه گوگل

این کلماتی که در گوگل جستجو شده نشان دهنده اهمیت آن در این موضوع است پس اگر در این زمینه چه در وب سایت چه در اینستاگرام تولید محتوا کنید می‌تواند برای کاربران و مخاطبین شما جذاب باشد. کلمات مرتبط با کسبوکار و محتوای خودتان را می توانید در گوگل جستجو کنید تا مشابه آن را پیدا کنید همچنین می توانید از ابزار Google Keyword Planner هم برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید.

 

2- یوتیوب

می‌توانید در یوتیوب کانال ها و ویدیوهای مرتبط با کار خود را جستجو کنید،  از تماشای ویدیو آنها ایده بگیرید همچنین سایر ویدیوهای مشابه آن هم برای شما نمایش داده می‌شود که با دنیای از ایده و نوآوری مواجه شوید، همچنین ویدیوهای افراد غیر بومی (خارجی) می‌تواند ایده های جدیدی به شما بدهد که هنوز در ایران شاید اجرا یا عملی نشده باشد. حتی بعضی از افراد هستند که از در آموزش های خود از ویدیوهای دیگران یا کاربران یوتیوب استفاده می‌کنند و یا آن را ترجمه می کنند یا صداگذاری می‌کنند البته برای احترام به قانون کپی رایت حتما نام سازنده ویدیو را قید کنید.

 

3- کاربران

همیشه یکی از بهترین منابع برای یادگیری و ایده گرفتن کاربران و مشتریان ما هستند. حتی در بازاریابی و فروش هم ما معتقدیم مشتریان ناراضی مهمترین معلمان ما هستند چرا که نقاط ضعف را به ما نمایش می دهند. در زمینه تولید محتوا هم می‌تواندی از کاربران خود بخواهید که موضوعات مورد علاقه خود را با شما در میان بگذارند. یا گاهی اوقات سوالاتی که کاربران و مشتریان از ما میپرسند سوژه های بسیار ارزشمندی هستند که ما میتوانیم در همان زمینه محتوای خوبی بسازیم. مثلاً سوالاتی که در دایرکت اینستاگرام از شما می شود می‌تواند سوال افراد زیادی باشد پس همان را در محتوای بعدی پاسخ دهید. سوالات کاربران در وب سایت شما هم به همین صورت است.

از من میشنوید همیشه خودتون رو بذارید جای مخاطب خودتون، خیلی از کلمات و حتی واژه های که شما به کار می برید ممکن برای اونها غریبه باشه شاید اصطلاحات رایج کار شما باشه اما برای دیگران واقعاً ممکن غریبه باشه و خیلی وقتها کاربران ما سوالات خیلی پیش پا افتاده ای دارن که ما اصلاً به اونا توجه نمیکنیم! دقت کردین؟

 

4- آموزش

همیشه باید در مسیر آموزش دیدن باشید، دوره های آموزشی مرتبط با کارتون رو شرکت کنید، کتاب بخونید، مقالات و مجلات مرتبط رو بخونید، ورکشاپ و سمینار شرکت کنید همه این ها میتونه در زمینه کار شما کلی بهتون ایده های جدید بده و از طرف هم شما رو هر روز قوی تر از دیروز کنه و تبدیلتون کنه به فرد شماره یک بازار کارتون! پس حتماً وقت بذارید برای رشد و توسعه فردی خودتون حتماً مباحثی در دنیای کسب و کار و حتی حوزه تخصصی شما هست که ازش بی خبر هستید و کاملاً هم طبیعیه اما باید قدم بردارید به سمت ناشناخته ها تا کشف کنید و سعی کنید بهترین کار خودتون باشید. فقط به شماره یک شدن فکر کنید!

 

5- رقبا درس عبرت ما هستند.

منبع پنجم ما که خیلی هم مهمه رقبای ما هستند. کسانی که از شما جلوتر هستند که قطعاً میتونن درس عبرت شما باشند برای اینکه اشتباهات اونهارو تکرار نکنید و همیشه مسیرهای میانبر رو انتخاب کنید. و رقبایی که از شما عقب تر هستند قطعاً باید خلاقیت بیشتری خرج کنند و حتما نکاتی هست که اونها به عنوان یه تازه کار بهش توجه می‌کنند که ممکن برای شما عادی شده و توجهی بهش ندارید پس هر دو گروه میتونن برای شما عبرت باشند و ایده های جدید بهتون بدن. چرا قدر رقبای خودتون رو نمیدونید؟ هیچ میدونید اونا کمک کننده و تضمین کننده پیشرفت ما هستند؟

30 ایده تولید محتوا - 30 سوژه تولید محتوا

ایده ها و سوژه های جذاب برای تولید محتوا

اما همه این موارد رو گفتیم که با کوله باری از دانش و ذهنی آماده برسیم به اینجا… اینجا دقیقاً همان بخشی از این مقاله هست که قراره به شما کلی ایده و سوژه جذاب برای تولید محتوا بهتون بدیم، حتماً این صفحه از سایت آکادمی انار را بوکمارک (نشانه گذاری) کنید که همیشه ذخیره داشته باشید و از این ایده های که در ادامه بهتون میدیم استفاده کنید.

 

ایده 1: آموزش کار با محصول

هر محصولی که ارائه می‌کنید حتماً یه سری آموزش هم لازم داره از جعبه باز و اوپن باکس محصولتون که میتونید ویدیو تولید کنید که به کنار از امکاناتی هم که داره میتونید تولید محتوا کنید. مثلاً کسی که چرخ خیاطی به فروش میرسونه میتونه توی پیج و یا وب سایت خودش آموزش های مربوط به گلدوزی، وسط کاری، دوخت مانتو و… هم بذاره، این محتوا موجب میشه برند شما هم همیشه تو خاطرش بمونه و تاثیرات بسیار مثبتی برای اینکه از شما خرید کنند میذاره…

مثال دیگه مثلاً شما فروش عسل دارید، میتونید معجون های که با عسل درست میشه رو آموزش بدین، آموزش دمنوش های مختلف، دسرهای خوشمزه با عسل و… پس خلاق باشید و بدونید که تولید محتوا محدودیتی نداره عزیزان 🙂

 

ایده 2: محتوا Before and After

محتوا Before and After یا همون محتوای قبل و بعد رو که دیگه همتون میشناسید! ما انسان ها خیلی از این محتواها خوشمون میاد دوست داریم بدونیم قبلش چی بوده بعدش چی شده، در زمینه های مختلف هم کاربرد داره یعنی الان فکر نکنید فقط پیج های عمل دماغ میتونن از این تصاویر استفاده کنند! مثلاً یه پیج انگیزشی میتونه یه تصویر از کریستیانو رونالدو بذاره که مربوط میشه به دوران فقر و بی پولی اون و یه عکس از حال حاضر رونالدو که روی یه لنج اختصاصی داره آفتاب میگیره! با ترکیب یه متن تاثیرگذار این پست مطمئن باش میترکونه!

نسخه بومی رو بخواهیم مثال بزنیم مثلاً قبل و بعد بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران از قبل معروفیت که کارگر ساده کارواش بوده و تا مهارت پنالتی رونالدو و گران قیمت ترین بازیکن حال حاضر ایران.

در زمینه لاغری، ریزش مو، انگیزشی، فوتبالی، هنرمندان و خیلی از زمینه های میتونیم از محتوای های قبل و بعد استفاده کنیم. خلاق باشید 🙂

 

ایده 3: محتوا مقایسه

بازم کاربران علاقمندن که دو یا چند تا چیز رو باهم مقایسه کنن! چه در زمینه موبایل و مقایسه دو پرچمدار سامسونگ یا اپل و چه در زمینه خودرو و مقایسه همیشگی محصولات BMW و کمپانی Benz در همه زمینه ها شما میتوانید محتواهای مقایسه ای بسازید. حتی می‌توانید محصولات خودتان را که در سطح هم هستن رو مقایسه کنید و کاربرد هر کدوم رو بگین که اگر چه نیازی داشتیم کدام را انتخاب کنیم بهتره!

 

ایده 4: آمار و ارقام

جمع آوری آمار و ارقام همیشه جذاب بوده و هست، در حوزه کاری خود آمار و ارقام مربوط به محصول یا کسبوکارتان یا هر چیزی که میتونه برای مخاطب جذاب باشه رو میتونید در قالب یک فایل تصویری یا اینفوگرافیک تبدیل کنید و منتشر نمائید. همیشه جذاب بوده و هست…

 

ایده 5: محتوا پاسخ به سوال

همیشه قرار نیست مخاطب مستقیم و شفاف بدونه که چی میخواد! گاهی اوقات شما هستید که اونو راهنمایی و هدایت می‌کنید به سمت محصول و خدمات خودتون! مثلاً اگر ما فروشنده کیف پول چرم مردانه هستیم چطور مخاطب رو هدایت کنیم به خرید این محصول؟ جواب ساده‌ست با کمی ذهن باز و خلاقیت…

مثلاً میتونیم یه پست آماده کنیم از بهترین هدیه برای روز پدر چیه؟ و توی این پست کلی ایده بهشون میتونیم بدیم که چندتاش هم میتونه محصولات ما باشه که یکیش کیف پول چرم مردانه ماست. پس همیشه قرار نیست مخاطب ما بدونه دنبال چی میگرده گاهی اوقات باید روی سوال مخاطب تمرکز کنیم.

 

ایده 6: محتوا پشت صحنه

از شما میپرسم شما به پشت صحنه ها علاقمند نیستید؟ ما ذاتاً دوست داریم بدونیم اون پشت چه خبره؟ 🙂 پس از این ترفند استفاده کنید و یه ویدیو جذاب از پشت صحنه کارتون بسازید، از روند ارسال محصولات شما یا از تهیه یه ساندویچ ساده در فست فود شما… پشت صحنه میتونه حاوی چند پیام ساده باشه…. 1- چقدر حرفه ای هستید 2- چقدر به مشتری احترام میگذارید 3- چه تفکری پشت سیستم شماست.

 

ایده 7: محتوا معرفی افراد موفق

آدما دوست دارن درباره آدمای موفق بیشتر بدونن! اگر به پیجتون مرتبط هست میتونید زندگی نامه یا بخش جذابی از زندگی افراد موفق را در سایت یا پیج خودتون منتشر کنید، حتی میتونه در حوزه مرتبط با کار شما این معرفی صورت بگیره!

 

ایده 8: نظرسنجی های جذاب

تا زمانی که من یادمه همیشه توی اینترنت یکی از چالش های جذاب نظرسنجی ها بوده، حتی قبل اینکه شبکه های اجتماعی خیلی مد بشه توی وبلاگ ها خیلی این اتفاق میفتاد چون خیلی نظر میگرفت! الانم شکلش فرق کرده وگرنه همونه! چه توی وب سایت و چه توی اینستاگرامتون میتونید نظرسنجی های جذاب و حتی مرتبط با حوزه کاری خودتون برگزار کنید. (چون آدما دوست دارن نظرشونو بگن)

پیج های عمومی میتونن نظرسنجی های عمومی هم بذارن مثل: پیتزا پپرونی یا پیتزا مخلوط؟ Benz یا BMW؟ محمدرضا گلزار یا بهرام رادان؟

پیج های تخصصی میتونن نظرات تخصصی تری هم بگیرن مثلاً پیج های آموزش طراحی سایت میتونن دو تا افزونه در طراحی سایت رو بذارن و از مخاطبین خودشون بپرسن شما با کدوم کار میکنید و چرا؟ حتما کامنت های جالبی دریافت می کنید.

 

ایده 9: اینو یا اونو؟

جا داره بحث نظرسنجی شد اینم بگم که توی استوری اینستاگرام این قضیه خیلی جواب میده که دو تا عکس بذارید از کاربران خودتون بپرسید اینو یا اونو؟ جذاب نیست؟ حتما انجامش بدین، این مقایسه میتونید بین هر چیزی باشه… و حتی چندین مقایسه پشت سر هم مثلاً 10 تا استوری در یک زمینه که مخاطب رو همراه خودش بکنه…

 

ایده 10: آیا میدونید…

گفته بودم این مقاله رو بوکمارک کنید چون کلی ایده خفن داریم معرفی میکنیم 🙂 هنوز محتواهای آیا میدونید خیلی جذابه چون مخاطب میخواد ببینه میدونه یا نه؟ قانع شدید؟ پیج های Fact و دانستنی در اینستاگرام بخاطر همین موضوع خیلی رشد کردن و الان هم مشغول ساخت پست های اسلایدی هستند.

 

ایده 11: داستان های دنباله دار

محتواهایی که دنباله دار هستند خیلی در کل نتیجه میگیرن به شرط اینکه داستان جذابی رو دنبال کنند. توی اینستاگرام هم حتماً دیدین بلاگرهای لایف استایل داستان زندگی خودشون رو تعریف میکنن! یا کسانی که چیزی رو آموزش میدهند سعی میکنند پست های مرتبط به هم و دنباله دار تولید کنند تا مخاطب از یه جای عادت به دنبال کردن کند. و به مرور زمانی که شما یه کاری رو تکرار کنید جزء عادت شما و مخاطب شما خواهد شد.

 

ایده 12: ترین ها

جدیدترین ها، گران ترین ها، بهترین ها، بدترین ها، و خلاصه هر چیزی که به آخرش بشه یه ترین اضافه کرد میتونه برای مخاطب جذاب باشه… مخاطبان دوست دارند بهترین ها رو بشناسند یا گران ترین و ارزان ترین ها رو بشناسند پس معرفی این ترین ها هم خالی از لطف نیست و میتونه مخاطب خودش رو داشته باشه…

 

ایده 13: آینده چی میشه؟

خب بالطبع همه ما علاقه زیادی داریم که بدونیم قراره چی بشه؟ آینده چه چیزایی میاد؟ اگر محتوایی داشته باشید که از مُدهای جدید یا تغییرات آینده صحبت کنه چه در حوزه مد و پوشاک و چه در حوزه تکنولوژی چه در حوزه کسبوکار در هر حالتی خیلی میتونه برای مخاطب شما جذاب باشه…

 

ایده 14: زندگی شخصی

همه ما این اجازه رو داریم که در اینستاگرام خصوصاً بخشی از محتوای ما مربوط به زندگی و سبک زندگی شخصی ما باشه، این کار موجب میشه از شما شناخت بیشتری پیدا کنند، اعتماد بیشتری را جلب کنید و بخشی از سوالات ذهنی مخاطبان در این قالب محتوا خود به خود پاسخ داده میشه، اگر مدرس هستید، تولیدکننده محتوا یا مشاور یا صاحب کسبوکار هستید تفاوتی نمیکنه در هر جایگاهی میتونید هر از گاهی یه ویدیو یا حتی چند استوری از زندگی شخصی خودتون رو به اشتراک بگذارید، حتی میتوانید یه بیوگرافی یا مختصر از زندگی خودتان تهیه کنید و به اشتراک بگذارید.

 

ایده 15: مصاحبه و گفتگو

مصاحبه و گفتگو با دیگران همیشه جذاب بوده اگر بدرستی اینکار را انجام دهید نتیجه خوبی خواهید گرفت. هم با مخاطبین بیشتری آشنا می‌شوید و هم رنگ و لعاب تازه ای به سبک محتوای خود بخشیدید.

 

ایده 16: اشتراک تجربه

هر از گاهی می‌توانید اشتراک تجربه داشته باشید، گاه تجربه شما از استفاده یک محصول یا خدمات یا یک خرید، یا تجربه شما در انجام یک کار یا مهارتی خاص

 

ایده 17: خبرهای جدید

بد نیست در وب سایت یا پیج شما خبرهای جدید مربوط به کار خودتون رو هم پوشش بدین، اینجوری یه دلیل مهم برای این هستید که همیشه دنبالتون کنن، مثلاً فروشگاه موبایلی که اخبار جدید دنیای موبایل رو هم در بخش وبلاگ قرار میده یا پیج فروش لوازم خانگی که تغییرات جدید کمپانی ها و محصولات جدید رو هم معرفی میکنه…

 

ایده 18: حل مشکل

مشکلات کاربران خود را پیدا کنید و برای آن یک راه حل ارائه کنید. مثلاً اگر نمیتوانید رینگ لایت بخرید با این ترفند خودتون توی خونه بسازید.

 

ایده 19: معرفی مستقیم محصول

خیلی از افراد از اینکه محصول یا خدمات خودشون رو مستقیم ارائه کنند میترسند! خیلی اوقات با معرفی مستقیم محصول و خدمات خودتون میتونید فروش ایجاد کنید. پس هر از گاهی پست ها و محتواهایی رو اختصاص بدید به معرفی مستقیم محصول یا خدماتتون.

 

ایده 20: لیست وسایل مورد نیاز

شما می توانید لیستی از وسایل مورد نیاز مخاطب خودتان را به اشتراک بگذارید. مثلاً فروشگاه جهزیه که لیست کاملی از موارد مورد نیاز در جهیزیه را معرفی می‌کند. یا فروشگاه عکاسی که وسایل مرتبط با کار عکاسی محصول ویژه فروشگاه های اینترنتی را معرفی می‌کند یا … در هر حوزه ای حتماً شما هم میتوانید لیستی از وسایل مورد نیاز مخاطب خودتان را به اشتراک بگذارید.

 

ایده 21: سخن بزرگان

محتوای مربوط به سخن بزرگان و افراد مشهور و مشاهیر معروف ایران و جهان

 

ایده 22: یه سوال بپرس!

یه سوال بپرس که میدونی همه دوست دارن جواب بدن! اینجور پست ها کامنت زیادی توی شبکه های اجتماعی دریافت میکنه… مثلاً: به نظر شما پول خوشبختی میاره؟ ، باتوجه به شرایط بازار خرید آیفون را پیشنهاد میکنید؟ ، به نظرتان هر کی پولدار شده پدر پولدار داشته؟ ، اگر رئیس جمهور میشدی اولین کاری که میکردی چه بود؟ ، به نظر شما این درسته که حقوق یه خانم کمتر از یک آقا باشه؟ و هزاران سوال مختلف که خیلی هاشون میتونه به حوزه کاری شما ربط پیدا کنه و حتی یه مسیری رو برای پست های بعدی شما همواره کنه…

 

ایده 23: معرفی کتاب و فیلم

شاید تکراری باشه اما مخاطب دوست داره خصوصاً کسانی که به حوزه شما علاقمند هستن و نمیدونن از کجا باید شروع کنن معرفی یه کتاب خوب میتونه بهشون کمک کنه…

 

ایده 24: برگزاری مسابقه

مسابقه برگزار کنید حتی کوچیک حتی با جوایز معمولی، سخت نگیرید هر کسی پستتون رو استوری کرد یا داخل نظرسنجی سایت شرکت کرد میتونه جز برنده ها باشه… یا مثلاً یه معما طرح کنید و بین جواب های صحیح قرعه کشی انجام دهید. فقط صادق باشید و شفافیت مسابقه رو به نمایش بذارید حتی برای حس خوب خودتون هم که شده نرید سراغ شوآف و بزرگنمایی و یا جوایزی که از عهده پرداختش بر نمی آیید. جایزه مسابقه حتی میتونه کد تخفیف محصول شما یا خود محصول شما باشه…

 

ایده 25: مناسبت های مرتبط

مناسبت های مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید، اگر داستانی داره اون رو دربارش یه محتوا بسازید و سعی کنید بیشتر درباره اون مناسبت و اتفاقات اون صحبت کنید، مثلاً چرا 15 اسفند روز درختکاری شده؟ یا روز برنامه نویس یا روز ولنتاین چه دلیلی داشته و داستان ها همیشه بخاطر ما میمونن…

 

ایده 26: محتوا UGC

محتوای UGC چیست؟ به محتوای که مخاطب در مورد شما یا برند شما یا محصول شما تهیه میکنه UGC می‌گویند. از مخاطبان خود بخواهید که درباره محصول شما محتوا تولید کنند یا کسانی که محصولی را خریداری میکنند ویدیو تهیه کنید از استفادشون یا از جعبه باز اون یا اگر آموزش هست نظر خودشون رو درباره اون آموزش توی شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارند و شمارو تگ کنند، حتی برای ترغیب اونها میتونید برای این دست محتوا جایزه هم تعیین کنید و حتی بهترین اونهارو توی صفحه خودتون به اشتراک بگذارید.

 

ایده 27: محتوا اشتراکی

یه دسته محتوا هستن به محض اینکه ما میبینیم دوست داریم برای یکی دیگه هم بفرستیم که ببینن! این دست محتوا ها خیلی به وایرال شدن پیج و برند ما کمک میکنه همیشه بهش فکر کنید ایده های خوبی میشه پیدا کرد. مثلاً یه پیج در زمینه عکاسی یه ویدیو طنز یا یه پست اسلایدی طنز و باحال درباره چالش های یه عکاس بسازه و توقعاتی که بقیه نسبت به یه عکاس دارند. یا مثلاً فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بیاد یه ویدیو طنز از نحوه تحویل سفارش در حالت های مختلف بسازه و بگه که شما جز کدوم دسته هستید؟ و کلی ایده خلاقانه که خودتون دیگه باید زحمتش رو بکشید…

 

ایده 28: محتوا مشترک با بقیه

میتونید محتواهای داشته باشید که بصورت مشترک با شخص دیگری همراه شده یا حتی کسانی که در زمینه ای فعالیت می‌کنند که رقیب شما نیستند اما مخاطبان هر دو پیج می‌توانند به محصولات پیج متقابل نیاز داشته باشند. همکاری در این مواقع بسیار برای هر دو طرف سودآور خواهد بود. برای مثال: ما پیج لباس کودک داریم بریم با یه پیج در زمینه وسایل اتاق کودک همکاری کنیم تا با یه محتوای ارزشمند مخاطبان هر دو پیج را با هم به اشتراک بگذاریم و به فروش هر دو کمک بشه…

 

ایده 29: محتوا اشاره به شخص خاص

می‌توانید در محتوای خود اشاره به شخص خاصی داشته باشید یا در بخشی از محتوای خود نام اشخاصی را ببرید، این نکته می‌تواند واکنش آن شخص را به همراه داشته باشد و اگر محتوای شما رو اشتراک بذاره مخاطبان جدید با شما آشنا شوند.

 

ایده 30: محتوا در وصف دیگران

این مورد هم می‌تواند باز کارساز باشد و شبیه ایده قبلی یعنی ایده 29 هست. اما در این محتوا ما اختصاصی یک محتوا برای وصف یک شخص دیگر میسازیم که بتونیم واکنش اون شخص رو بوجود بیاریم که اگر این اتفاق بیفته میتونه حتی تبلیغ رایگان پیج ما باشه… پس در این مسیر خلاق باشید…

 

30 ایده یا سوژه برای تولید محتوا

ما در اینجا 30 ایده یا سوژه برای تولید محتوا معرفی کردیم و امیدواریم که ایده های خوبی برای کار خودتون دریافت کرده باشید حتماً برگشتن به این مقاله و مطالعه مجدد آن بعد چند وقت می‌تواند زوایایی جدیدی از این مسئله را برای شما شفاف کند پس در کاری که انجام می‌دهید حوصله خرج دهید تا نتایج شگفت انگیزی دریافت کنید.

همچنین اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید می‌توانید از خدمات چکاپ پیج اینستاگرام آکادمی انار استفاده کنید تا ایده های بهتری به شما بدیم.

یا اگر به دنبال فعالیت حرفه ای در اینستاگرام هستید از ” دوره آموزش اینستاگرام ” ما استفاده کنید و اطلاعات خودتون رو چندین برابر کنید.

و در آخر مرسی از شما که تا این پایان همراه آکادمی انار بودید، امیدوارم که مقاله ارزشمندی را با شما به اشتراک گذاشته باشیم من مطمئنم که اگر به این مقاله دقت کرده باشید و با حوصله اون رو مطالعه کرده باشید کلی ایده جدید و راهکار عالی برای پیج یا وب سایت خودتون بدست آوردید.

خلاق و بروز باشید…

دوره ادمینی اینستاگرام
, , ,
نوشتهٔ پیشین
افزایش فالوور طبیعی در اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
تولید محتوای الکترونیکی آموزشی ویژه مدرسین مدارس

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x