بهترین تمرین سخنرانی - آکادمی انار

بهترین تمرین برای سخنرانی و کنفرانس

بهترین تمرین برای سخنرانی و فن بیان در کنفرانس

سلام دوستان امیدوارم که حال دلتون خیلی خوب باشه، توی مقاله قبلی (چگونه کنفرانس بدهیم؟) درباره نکاتی صحبت کردیم که اگر رعایت کنید حتما یک کنفرانس خوب را اجرا میکنید، اما دوستان علاقمند گفتند که این سری مقالات ادامه داشته باشه و ما هم به همین دلیل مقاله (10 تمرین برای یک سخنرانی شگفت انگیز) را منتشر کردیم  که پیشنهاد میکنم حتما دو مقاله قبلی رو مطالعه کنید و در این مقاله یعنی بهترین تمرین برای سخنرانی قصد داریم تا یکی از بهترین روش و ترفند برای بهبود فن بیان را با شما در میان بگذاریم تا با مطالعه این سه مقاله در وب سایت آکادمی انار بتوانید تا حد زیادی در سخنرانی یا کنفرانس خود موفق ظاهر شوید…

 

ما به مهارت سخنرانی و فن بیان نیازمندیم

دوستان عزیز امروزه هر انسانی نیازمند یادگیری مهارت سخنرانی و فن بیان است چرا که یکی از مهم ترین نیاز بشر امروزی مهارت فن بیان است که اگر این مهارت را کسب کنید و در خود تقویت کنید مطمئن باشید در روابط اجتماعی و کاری خود فرد موفقی خواهید بود. بهتر است با تاثیر این مهارت بیشتر آشنا شویم…

مهارت سخنرانی و فن بیان چه نیازی از ما را برطرف می‌کند؟

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار
  • زمانی که یک مصاحبه شغلی دارید و یا قصد ایجاد همکاری با افراد جدید را دارید.
  • هنگامی که قصد دارید محصول یا خدمات یا کسب و کار خود را به دیگران ارائه دهید.
  • زمانی که در دانشگاه قرار است کنفرانسی را در کلاس برگزار کنید.
  • زمانی که قرار است شخصی را متقاعد کنید.
  • هنگامی که قصد دارید برای افزایش حقوق خود با کارفرما صحبت کنید.
  • و خیلی پیش آمد های دیگر که در طول زندگی بسیار برای ما اتفاق میفتد…

بنابراین باید بدانید که اگر در صحبت کردن با دیگران مشکلی دارید و یا نمیتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید، یک مهارت اساسی و مهم را باید کسب کنید که این موضوع کاملاً قابل یادگیری است و اصلاً نگران نباشید، فقط کافی است همینطور که اکنون در حال مطالعه این مقاله آموزشی هستید و برای بهبود این موضوع قدمی برداشته اید، همواره همینطور بمانید و برای افزایش مهارت های خود یادگیری خود را افزایش دهید.

قطعا شما می توانید هر غیر ممکنی را ممکن کنید، چرا که انسان ها با یادگیری مهارت های تازه و جدید خود را به چالش میکشند و زندگی تا زمانی جریان داره که ما در حال پیشرفت و یادگیری هستیم…

 

مهمترین تمرین سخنرانی و فن بیان

اما میرسیم به مهمترین تمرین سخنرانی و فن بیان که می‌توانید شما را در مدت بسیار کوتاهی به یک سخنران بسیار حرفه ای تبدیل کند. به طور خلاصه عرض میکنم که یک سخنران یا کسی که به خوبی صحبت میکند باید ذهن آماده ای داشته باشد و بتواند با سرعت کلمات را پشت سرهم قرار دهد و جملات زیبا را بسازد. بنابراین باید کمی اهل کتاب و مطالعه باشید تا بتوانید جملات خود را بدرستی ادا کنید.

1- صدای خود را ضبط کنید

مهمترین تمرین در سخنرانی و فن بیان این است که صدای خود را ضبط کنید و بارها آن را گوش دهید، سپس نقاط ضعف خود را پیدا کنید و برای برطرف کردن آنها تلاش کنید. زمانی که در ذهنتان سخنرانی می کنید همه چیز خوب است اما چالش واقعی زمانی آغاز میشود که شما صدای خود را ضبط می کنید. پس یک موضوع انتخاب کنید (حتی می تواند فی البداهه باشد) و در مورد آن صحبت کنید، حتی میتوانید با تلفن همراه خود صدایتان را ضبط کنید.

 

2- جلوی دوربین ظاهر شوید

بعضی از دانشجوها هم هنگامی که برای ارائه یک کنفرانس در کلاس حاضر می‌شوند کاملاً همه چیز از کنترلشان خارج میشود و فکر میکنند که کنفرانس دادن سخت ترین کار ممکن است، بله زمانی که شما تمرین نکرده باشید و برای بهبود این مهارت قدمی برنداشه باشید، بسیار سخت و نفرت انگیز است.

اما بهترین تمرین برای این افراد این است که یکبار ارائه خود را جلوی یک دوربین اجرا کنند. اگر دوربین و سه پایه دارید که چه بهتر اما اگر ندارید می توانید از شخصی بخواهید که از ارائه شما ویدیو تهیه کنید. باید بدانید که جلوی دوربین صحبت کردن تا حدی شما را به چالش می کشد و اگر کسی این تمرین را بارها تکرار کند و ویدیوی خروجی خود را مشاهده کند، می تواند تا حد بسیار زیادی نقاط ضعف خود را برطرف کند. این تمرین را دست کم نگیرید و آن را ساده نشمارید.

 

3- همیشه برای صحبت کردن آماده باشید

اگر از آن دسته افرادی هستید که تا کسی از شما سوالی نپرسد، صحبت نمی‌کنید باید خدمتتون عرض کنم که اگر می‌خواهید خوب صحبت کنید باید در جمع های مختلف شما نیز سخنگو باشید، یک سخنران کسی است که همیشه برای صحبت کردن آماده باشد، برای مثال یک جمع خانوادگی را در نظر بگیرید. شما کسی هستید که فقط به صحبت های دیگران گوش میکنید؟ من پیشنهاد میکنم که سعی کنید در هر جمعی که حاضر می شود شما هم کمی صحبت کنید، اینکه در جمع های دوستانه و خانوادگی خودمان را به چالش بکشیم بسیار تاثیرگذار است.

 

جمع بندی:

سه تمرین بسیار مهم در سخنرانی و فن بیان را بصورت خلاصه در این مقاله ذکر کردیم، که 70% افراد این سه مورد را خیلی ساده می‌گیرند و بزرگی هم میگه که کارهای ساده بیشتر از سوی مردم نادیده گرفته میشه، اما به شما پیشنهاد میکنم که این سه تمرین را بسیار جدی بگیرید و اگر دوست دارید واقعا سخنران خوبی باشید و فن بیان خودتان را تقویت کنید همین حالا یک برنامه ریزی کنید و چند تمرین برای این هفته خود برنامه ریزی کنید و اینکار را حداقل یک ماه ادامه دهید و تغییرات خود را در این مدت یادداشت کنید. نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد…

موفق باشید…

 

دوره ادمینی اینستاگرام
,
نوشتهٔ پیشین
مردم ایران و جهان چقدر از اینترنت استفاده می‌کنند؟
نوشتهٔ بعدی
ارسال ایمیل خوش آمد گویی به کاربران جدید سایت

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

نتیجه‌ای پیدا نشد.

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

1 دیدگاه
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
1
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x