تغییر آدرس ورود به وردپرس

تغییر آدرس ورود به وردپرس

تغییر آدرس ورود به وردپرس

سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، امروز به درخواست شما عزیزان قصد معرفی افزونه‌ای را داریم که آدرس ورود به پنل مدیریتی وردپرس سایت شما را تغییر بده، خب این مسئله کاملاً بدیهی است و لازم که آدرس ورود به پنل مدیریتی سایت شما برای همه قابل مشاهده نباشد تا حدی هم به جلوگیری از حملات بروت فورس کمک می‌کند، پس بریم که به کمک افزونه Rename Wp-login اینکارو انجامش بدیم.

 

تغییر آدرس wp-admin یا wp-login در وردپرس

همانطور که می‌دانید بصورت پیشفرض وب سایت های وردپرسی بعد از اینکه ایجاد می‌شوند با اضافه کردن wp-admin یا wp-login به انتهای آدرس سایت هر کسی می‌توانید صفحه ورود به پنل مدیریتی وب سایت وردپرسی ما را مشاهده کند، این موضوع خوشایند برای مدیران سایت نیست و از نظر امنیتی هم درست نیست پس باید دست به کار شویم ما برای اینکار از افزونه قدرتمندی به نام Rename Wp-login استفاده می‌کنیم.

 

نصب افزونه Rename wp-login

نصب این افزونه کار سختی نیست چون در مخزن وردپرس به ثبت رسیده پس کافیست نام افزونه Rename wp-login را در مخزن وردپرس جستجو نمائید و آن را نصب و فعال کنید تا در ادامه به تنظیمات این افزونه بپردازیم.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

صفحه افزونه در مخزن

پس از نصب این افزونه به بخش تنظیمات >> پیوندهای یکتا بروید.

تغییر-آدرس-پنل-مدیریت-وردپرس

همانطور که می‌بینید یک بخش جدید به پیوندهای یکتا اضافه شده به نام Rename wp-login.php که در اینجا هر نامی که قرار دهید جایگزین نام قبلی ورود شما می شود. پس به‌جای کلمه login در تصویر بالا نام دلخواه خودتان را بذارید. برای مثال Vorod-modir اگر قرار دهید آدرس ورود به پنل سایت شما به site.ir/vorod-modir تغییر می‌کند.

سپس ذخیره تغییرات را بزنید تا از این پس تمام آدرس های شما به آدرس جدید تغییر پیدا می‌کند، مانند تصویر زیر:

rename-login-wordpress

حالا همانطور که در تصویر بالا می‌بینید آدرس صفحه ورود به پنل مدیریتی ما تغییر کرده به همین راحتی و در کمتر از چند ثانیه البته لازم است بدانید که افزونه های بیشتری در همین زمینه منتشر شده که در ادامه چند افزونه دیگر که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده را معرفی می‌کنم، توجه داشته باشید که کارکرد و نحوه عملکرد همه افزونه ها تغییر یکسان است و از همین روشی که توضیح دادیم قابل شخصی سازی است، هر کدام را مایل بودید نصب کنید.

  • افزونه WPS Hide Login (لینک)
  • افزونه Change-WP-admin-login (لینک)
  • افزونه Rename-WP-login (لینک)

لینک هر افزونه را روبروی نام آن قرار دادیم که می توانید کلیک کنید و دانلود کنید و یا اینکه همین نام را در مخزن وردپرس جستجو کنید که راحت ترین روش همین جستجو نام افزونه هست.

تغییر آدرس ورود به پنل مدیریتی وردپرس

خب در این مقاله آموزش تغییر آدرس ورود به پنل مدیریتی وردپرس را یاد گرفتیم، سه افزونه کاربردی برای تغییر آدرس ورود به وردپرس معرفی شد که از هر کدام دوست داشتید می‌توانید برای اینکار استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که با تغییر آدرس، آدرس قبلی شما منسوخ می‌شود و برای ورود به پنل مدیریتی فقط باید از آدرس جدید که تعیین کردید اقدام کنید و با غیرفعال کردن این افزونه از سایت آدرس شما به همان آدرس پیشفرض وردپرس بازمی‌گردد که مراقب باشید که افزونه را غیرفعال یا حذف نکنید.

در مقاله درباره ” حملات Brute force به وردپرس ” بیشتر بخوانید، از اینکه همراه آکادمی انار بودید از شما سپاسگزایم، سوالی درباره این مقاله آموزشی باقی موند در بخش نظرات همین مقاله بپرسید…

دوره ادمینی اینستاگرام
, ,
نوشتهٔ پیشین
برگه ها در وردپرس
نوشتهٔ بعدی
برگه یکتا در وردپرس

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

3 نظرات
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
3
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x