معرفی بهترین منابع یادگیری php(معرفی سایت، کتاب و دوره آموزشی)

این یک متن رپورتاژ آگهی می‌باشد و آکادمی انار هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی(PHP) یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیا با 25 سال سابقه و مورد استفاده بسیاری از برنامه نویسان در سراسر دنیاست. به گزارش ویجیاتو PHP یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا و برای برنامه نویس سمت سرور است که برای طراحی وب توسعه یافته‌است؛ بزرگترین سایت های دنیا مانند یوتیوب، فیسبوک، یاهو و ویکی پدیا با این زبان کدنویسی شده اند اما می‌توان از آن به عنوان یک زبان عمومی نیز استفاده‌ کرد. همچنین برنامه نویسی PHP پایه بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس است و این محبوبیت این زبان را تا حد زیادی بالا برده است.

 چرا php را یاد بگیریم؟

بیش از 80% از سایت های دنیا با زبان برنامه نویسی php طراحی شده اند و این نشان از قدرت بالای این زبان دارد. اگر می خواهید این زبان را یاد بگیرید به دلیل داشتن ویژگی های زیر ارزش یادگیری دارد:

یادگیری آسان: PHP زبانی نسبتاً آسان برای یادگیری است. ساختار آن ساده و قابل فهم است و منابع آموزشی زیادی برای یادگیری وجود دارد.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

رایگان و متن باز: PHP یک زبان متن باز و رایگان است، به این معنی که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید.

کاربردهای متنوع: با زبان برنامه نویسی PHP می‌تواند برای انواع سایت بزرگ و کوچک مانند سایت های فروشگاهی، شرکتی، برنامه های تحت وب و… را طراحی کنید. همچنین این زبان مناسب طراحی قالب و افزونه وردپرس است  و می توانید سایت های وردپرس را توسعه دهید. به عنوان مثال افزونه فاکتور که یکی از بهترین افزونه های وردپرس است با این زبان طراحی شده است. و یا افزونه رنک مث که یکی از بهترین افزونه های سئو است با زبان برنامه نویسی php طراحی شده است.

قابلیت‌های قدرتمند: PHP از بسیاری از پایگاه‌های داده محبوب مانند MySQL، PostgreSQL و MongoDB پشتیبانی می‌کند.

انعطاف‌پذیری و داشتن فریم ورک های مختلف : وجود فریمورک های مختلف مانند Laravel، Symfony و CodeIgniter کدنویسی با PHP  را آسان و لذت بخشتر کرده است.

پیش‌نیازهای یادگیری PHP

قبل از شروع یادگیری PHP بهتر است با مفاهیم پایه برنامه‌نویسی مانند متغیرها، ساختارهای شرطی، حلقه‌ها و توابع آشنا باشید. همچنین، آشنایی با زبان HTML و CSS برای درک بهتر نحوه کار با PHP در صفحات وب ضروری است.

معرفی بهترین منابع یادگیری php

با توجه به اینکه افراد مختلف سبک های مختلفی یادگیری دارند در ادامه بهترین منابع شامل دوره، کتاب و سایت های آموزش PHP را معرفی می کنیم.

کتاب های آموزش PHP

کتاب های مختلفی برای یادگیری این زبان وجود و انتخاب کتاب به میزان دانش شما بستگی دارد در ادامه 4 کتاب کاربردی برای یادگیری PHP را معرفی می کنیم:

1-The Joy of PHP Programming

این کتاب برای افراد مبتدی مناسب است و از مباحث ابتدایی به صورت گام به گام آموزش می دهد  و برای هر بخش تمرین هایی قرار داد است. در این کتاب از نصب و پیکربندی دستورات اولیه PHP، ساختارهای کنترل، نحوه کار با دیتابیس MySQL، ساخت فرم، کار با تصاویر و نکات امنیتی آموزش داده می شود.

2-Learning PHP, MySQL, JavaScript, & CSS: A Step-by-Step Guide to Creating Dynamic Websites

اگر هدفتان از یادگیری PHP برای طراحی سایت است در این کتاب از مباحث پایه مانند  CSS، جاوا اسکریپت و PHP در این کتاب آموزش داده می شود.

3-PHP and MySQL Web Development

اگر یک کتاب جامع برای یادگیری PHP می خواهید این کتاب با داشتن بیش از 1000 صفحه تمام سرفصل های مورد نیاز مانند PHP و MySQL ، نحوه اتصال به پایگاه داده، امنیت، اشکال زدایی و… آموزش می دهد.

4- Programming PHP: Creating Dynamic Web Pages

هر آنچه که یک توسعه دهنده وب برای ایجاد برنامه های کاربردی وب نیاز دارد در این کتاب آموزش برنامه نویسی PHP وجود دارد. همچنین این کتاب پر از تکنیک های PHP و مثال های کاربرد صحیح دستورات و اصطلاحات رایج است. در این کتاب اصول زبان اسکریپت نویسی شامل آرایه ها، توابع، اشیاء و رشته ها آموزش داده می شود. سایر سرفصل ها شامل مدیریت خطا، تنظیم عملکرد، اسکریپت های امن و موضوعات پیشرفته است.

بهترین سایت های  آموزش PHP

یکی از بهترین روش ها برای یادگیری برنامه نویسی شرکت در دوره هایی است که توسط سایت ها به صورت آنلاین برگزار می شود. مزیت دوره های آنلاین این است که می توانید دوره ها را به صورت آنلاین و بارها و بارها ببینید. اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی با سایت های آنلاین هستید حتما سایت های زیر را برای یادگیری PHP را ببینید:

Coursera

یکی از بزرگترین سایت های برای یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی سایت کورسرا است. در این سایت می توانید زبان برنامه نویسی php را به صورت مرحله به مرحله و به همراه ویدئو مشاهده کنید و در پایان هر ویدئو به سوالی که قرار داده شده پاسخ دهید و در انتها مدرک دریافت کنید.

راست چین آکادمی

اگر می خواهید برنامه نویسی را با منابع معتبر فارسی یاد بگیرید، سایت راست چین آکادمی یکی از بهترین سایت ها برای آموزش برنامه نویسی و مباحث تخصصی طراحی سایت است. دوره php راست چین آکادمی که با نام کدکرفت منتشر شده شامل آموزش مقدماتی تا پیشرفته php است. در این دوره نیاز به پیش نیاز خاصی ندارید و از مباحث مقدماتی تا پیشرفته برنامه نویسی php و پروژه محور آموزش داده می‎‌شود.

PHP Manual

یکی از بهترین منابع یادگیری php سایت PHP Manual این سایت به 10 زبان مختلف ترجمه شده و  php را آموزش می دهد و شامل یک انجمن فعال از توسعه دهندگان این زبان در سراسر دنیاست.

آینده زبان PHP چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر زبان های مختلف برنامه نویسی وجود دارد که در رقابت با php هستند و از جمله این زبان ها می توان python و asp.net را نام برد. با وجود امکانات و قابلیت های مختلف این زبان ها، php با انتشار نسخه های مختلف و آپدیت دائمی توانسته جایگاه خود را حفظ کند. همچنین وردپرس دارای محبوبیت بالایی است و بر پایه این زبان است می توانید به آینده php خوش بین باشید.

چه مدت طول می‌کشد تا PHP را یاد بگیریم؟

مدت یادگیری هر زبان برنامه نویسی به میزان علاقه شما و مدت زمانی که صرف یادگیری می کنید بستگی دارد. برای زبان PHP به طور متوسط بین 4 ماه تا یکسال می توانید این زبان را یاد بگیرید و برای اینکه بتوانید به یک برنامه نویس حرفه ای و دولوپر تبدیل شوید در طی 3 سال پروژه های مختلف را انجام دهید.

برای اطلاع از جزئیات دوره با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناسان راست چین آکادمی شما را راهنمایی کنند.

سایت: https://academy.rtl-theme.com/

تلفن: ۰۳۸۳۱۱۲۴ داخلی 4

ایمیل: academy@rtl-theme.com

آدرس: شهرکرد، خیابان کاشانی، کوچه 85

 

دوره ادمینی اینستاگرام
نوشتهٔ پیشین
تاثیر میزبانی سایت با سرور ابری آلمان بر سئو
نوشتهٔ بعدی
50 نکته برای افزایش فالوور اینستاگرام

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

نتیجه‌ای پیدا نشد.

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x