مقدمه یادگیری وردپرس - آموزش وردپرس

مقدمه یادگیری وردپرس

مقدمه یادگیری وردپرس

سلام به علاقمندان طراحی سایت با وردپرس امروز با جلسه دوم آموزش وردپرس در خدمت شما همراهان عزیز هستیم، در جلسه گذشته با مقدماتی ترین تشکیلات در طراحی سایت آشنا شدیم و پیشنهاد میکنم اگر جلسه گذشته را مطالعه نکردید حتماً اینکار را بکنید.

این جلسه با مقدمه یادگیری وردپرس از جلسات دوره آموزش وردپرس در خدمت شما هستیم و قرار است که مقدمات یادگیری وردپرس و هر آن چیزی که قبل از شروع نیاز است بدانید را با شما در میان بگذاریم و در آخر جلسه با روش های نصب وردپرس آشنا می شویم و مسیر آموزشی خودتان را تعیین می‌کنید پس همراه ما باشید.

ویدیو جلسه دوم آموزش وردپرس

همراهان عزیز آکادمی انار با توجه به درخواست های شما عزیزان، آموزش ویدئویی جلسه به این صفحه اضافه شد.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

برای درک بهتر موضوع حتی اگر ویدئو را مشاهده کردید، ادامه متن آموزشی را جهت یادآوری و درک بهتر موضوع مطالعه کنید.❤️

 

قدم اول: آشنایی با وردپرس

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است که به اکثر زبان های دنیا ترجمه شده است، از جمله زبان شیرین فارسی، به کمک WordPress شما می توانید بدون حتی یک خط کدنویسی یک وب سایت حرفه ای با امکانات کم نظیر طراحی کنید. هیجان انگیز نیست؟

زمانی هاست خود را تهیه می کنید فضای در سطح وب به شما تعلق می گیرد که در جلسات آینده بیشتر با آن آشنا می شوید، سپس وردپرس را بر روی هاستی که تهیه کردید نصب می کنید مراحل نصب وردپرس تنها چند دقیقه زمان می برد و اصلاً کار سخت و دشواری هم نیست.

وردپرس با توجه به امکانات و رابط کاربری قدرتمندی که دارد، امروزه برای طراحی سایت های مختلفی از جمله: سایت های خبری و خبرگزاری، وبلاگ ها، فروشگاه ها، سایت های شرکتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سیستم دارای افزونه ها و پلاگین های بسیاری است که در مدیریت سایت شما بسیار تاثیرگذار است و امکانات زیادی را به سایت شما اضافه می‌کند. افزونه های وردپرس را بعداً مفصل توضیح خواهیم داد اما کار با افزونه های وردپرس اصلاً کار سختی نیست همچنین در سایت انار بخشی با نام آموزش افزونه های وردپرس وجود دارد که پلاگین های محبوب و کاربردی وردپرس را به شما می آموزد.

این افزونه ها روز به روز در حال افزایش است و بروز رسانی می‌شوند.

یکی از ویژگی های خوب وردپرس، (کد باز) یا “open source” بودن این سیستم است. که مورد توجه کدنویسان و طراحان قرار می‌گیرد چرا که به راحتی قابل تغییر و ویرایش است. خلاصه بگم که این سیستم محدودیتی ندارد و می توانید آن را توسعه بخشید.

انواع پنل های مدیریتی هاست

اما درباره هاست در جلسه قبل کمی توضیح دادیم، هاست فضای است که در سطح اینترنت اشغال می کنید تا اطلاعات خود را بارگذاری کنید و به دیگران نمایش بدهید، برای مثال این را در نظر بگیرید که شما وقتی یک کامپیوتر شخصی دارید، فضای وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات را درون کامپیوتر خود ذخیره کنید و هر زمان می توانید به آن دسترسی داشته باشید، حالا یک وب سایت هم برای راه اندازی احتیاج به فضای دارد که اطلاعات را در آنجا ذخیره کند و به دیگران نمایش دهد. برای مدیریت فضای هاست خود چند نوع پنل مدیریتی وجود دارد که در دو دسته هاست ویندوز و هاست لینوکس خلاصه می شود.

پنل های مدیریتی مخصوص هاست لینوکس مثل : سی پنل (Cpanel) و دایرکت ادمین (Direct Admin)

پنل های مدیریتی مخصوص هاست ویندوز مثل: پلسک (Plesk)

برای راه اندازی یک وب سایت به کمک وردپرس چه هاستی مورد نیاز است؟ هاست لینوکس با پنل مدیریتی Cpanel مناسب تر از بقیه موارد است.

آموزش روش های نصب وردپرس

ما در انار سه روش پرکاربرد برای نصب وردپرس را به شما آموزش می‌دهیم.

زمانی که شما از یک میزبانی وب، یک هاست خریداری بفرمائید یک پنل مدیریتی به شما تعلق می‌گیرد. که شما باید وردپرس را در این پنل نصب کنید.

پنل های مدیریتی هاست به ۲ دسته پرطرفدار تقسیم می‌شوند:

  • C Panel / سی پنل

  • Direct Admin / دایرکت ادمین

 

اما روش سوم چیست ؟؟؟

روش سوم نصب وردپرس روی کامپیوتر است !!!!

تعجب نکنید … اگر شما قصد راه اندازی یک سایت را ندارید و فقط قصد آموزش وردپرس و یادگیری آن را دارید نیاز نیست حتما هزینه کنید و هاست و دامنه تهیه کنید.

به راحتی می‌توانید با لوکال هاست یک وردپرس با تمام جزئیات را در لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود داشته باشید.

این روش برای افرادی که تازه کار هستند و قصد آموزش دارند بسیار مناسب است، همچنین قبل از ایجاد یک سایت می‌توانید با این روش سایت خودتون رو تست کنید بسیاری از طراحان سایت قبل از اجرای سایت در محیط هاست آن را در کامپیوتر شخصی خود طراحی می کنند و سپس آن را به یک هاست واقعی منتقل می کنند.

توجه داشته باشید با این روش فقط این سایت در سیستم شما قابل نمایش است. (یعنی فقط در کامپیوتر خودتان)

 

انتخاب روش نصب وردپرس

حالا زمان آن رسیده که شما مسیر را انتخاب کنید !!! قدم بعدی نصب وردپرس بر روی یکی از این سه روش است:

 آموزش نصب وردپرس در سی پنل

آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

آموزش نصب وردپرس در ویندوز (لوکال هاست)

 

جمع بندی:

در مقدمه یادگیری وردپرس ، کمی با این سیستم و قابلیت های آن آشنا شدیم و در ادامه سه روش رایج و پرکاربرد را معرفی کردیم که می‌توانید وردپرس را روی آن نصب کنید. اگر شما یک هاست خریداری کنید هاستینگ موظف است یک هاست به شما اختصاص دهد و یک پنل مدیریتی برای مدیریت هاست به شما بدهد، بیشتر هاستینگ ها از پنل مدیریتی سی پنل (C Panel) استفاده می‌کنند، یا ممکن است از پنل مدیریتی دایرکت ادمین استفاده کنند، تفاوت زیادی ندارد اما ما برای راحتی شما هر دو پنل را آموزش دادیم. اگر هم علاقه داشتید در یک محیط رایگان و تستی وردپرس را نصب کنید یک روش سومی معرفی کردیم به نام لوکال هاست که می توانید با این روش وردپرس را روی کامپیوتر خودتان نصب کنید و امتحانش کنید، و بعدا اگه علاقه داشتید اونو به یک هاست واقعی منتقل کنید.

موفق باشید…


تاریخ آخرین بروزرسانی این صفحه: 1398/01/04


 

دوره ادمینی اینستاگرام
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
نقد و بررسی پیام رسان واتساپ
نوشتهٔ بعدی
چگونه در سال 1398 کسب و کار خود را اینترنتی کنیم؟

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

5 1 رای
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

21 نظرات
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
21
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x