آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام

معجزه هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام

سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، با موضوع بسیار مهمی یعنی هشتگ در اینستاگرام خدمت شما هستیم، پیشنهاد میکنم اگر صاحب پیجی در اینستاگرام هستید و یا کسبوکاری را در اینستاگرام مدیریت می‌کنید از این مقاله به سادگی عبور نکنید، تجربیات فراوانی با مطالعه این مقاله به شما منتقل می‌شود پس همراه ما باشید.

هشتگ ها در اینستاگرام نقش بسیار مهمی در دیده شدن محتوای شما دارند، این ابزار فوق العاده و شگفت انگیز می‌تواند شما را به قله های موفقیت برساند، اما مسئله اینجاست که بسیاری از افراد به‌درستی از هشتگ‌ها استفاده نمی‌کنند و به گمان خود هشتگ کار زیادی برای آنها نخواهد کرد در صورتی که اگر قواعدی که در این مقاله در مورد هشتگ گفته می‌شود را رعایت کنید شما به نتیجه های عالی خواهید رسید.

 

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هشتگ که با علامت # شارپ هم شناخته می‌شود ابزاری است برای دسته بندی کردن محتوای کاربران در اینستاگرام، استفاده از آن بسیار راحت است کافیست تا در پست خود یا استوری خود از کلمات مربوط به موضوع پست استفاده کنید فقط قبل از آن علامت # را بگذارید. برای مثال هشتگ های زیر چند نمونه از هشتگ های فعال در موضوع گردشگری در اینستاگرام است.

همانطور که در هشتگ های بالا مشاهده کردید، کمتر محتوای غیر مرتبط با موضوع این هشتگ ها وجود داشت، البته قبل تر در اینستاگرام به کررات محتوای غیرمرتبط با موضوع هشتگ را مشاهده می‌کردیم دلیل آن هم ساده بود چون هر کسی اجازه دارد هر هشتگی را پای پست خود به کار برد پس بی نظمی و درهم ریختگی محتواها رایج بود، اما رفته رفته پای الگوریتم و قوانین جدید به اینستاگرام باز شد و مشاهده می‌کنیم که چقدر نظم در محتوای هشتگ ها بیشتر شده خصوصاً هشتگ های پربازدید و پرطرفدار. پس اینستاگرام روی این نظم کار کرده و کاربرانی که از هشتگ های غیر مرتبط استفاده کنند را جریمه و محروم می‌کند و پیجی اگر دچار محرومیت های اینستاگرام شد، خیلی سخت از آن خارج خواهد شد.

آموزش کامل هشتگ در اینستاگرام

هوش مصنوعی اینستاگرام در تشخیص محتوا

در حال حاضر اینستاگرام از هوش مصنوعی برای مدیریت هرچه بهتر این شبکه اجتماعی بهره می‌برد و همانطور که با کمی کارکردن با این اپلیکیشن می‌توان فهمید اکنون قادر است که محتوای انتشار شده توسط شما را کاملاً تشخیص دهد، اینکه اگر موزیکی روی ویدئو خود دارید مربوط به کدام خواننده است؟ یا اگر از فیلم یا سریالی در ویدئو خود استفاده کردید مربوط به کدام سریال است و آیا شامل قانون کپی رایت می‌شود یا خیر؟ اینستاگرام قادر است پست شما را به دسته بندی های مختلف خود منتقل کند، حتماً دیده اید بخش اکسپلور اینستاگرام شامل دسته بندی های مختلفی مثل: travel , Sport , Shop , Decor  , Food , Art , Style , Music , TV & Movie ,  Comics و… می‌شود. که این یعنی می‌تواند دسته بندی محتواها را تشخیص دهد و حتی بداند پست شما یک تصویر شخصی از شماست یا یک بازیگر معروف، یا پست شما در طبیعت به ثبت رسیده و یا در یک رستوران و هزاران تشخیص دیگر که به کمک هوش مصنوعی قابل درک است.

پس قبل از هر چیز چند پیشنهاد ساده برای شما دارم:

 

اشتباهات رایج کاربران در اینستاگرام

این موارد از جمله اشتباهاتی است که کاربران در اینستاگرام مرتکب می‌شوند و باعث میشه که نتیجه مطلوب از هشتگ ها نگیرند.

موضوع پیج شما مشخص باشد

درسته که شما می‌توانید یک پیج عمومی داشته باشید و در هر موضوعی پست ارسال کنید اما نتیجه ای که پیج های تخصصی از اینستاگرام می‌گیرند بسیار بیشتر است. برای مثال پیج شما در حوزه آموزش آشپزی در اینستاگرام است. یا یک پیج در زمینه بررسی موبایل ها دارید، بنابراین در هشتگ های تخصصی مرتبط با کار خود نتیجه بهتری می‌توانید دریافت کنید. تا نسبت به پیجی که در همه موضوعات پست منتشر می‌کند البته که اینستاگرام قادر به تشخیص پیج های اخبار و خبرگزاری ها هست.

پیج نخرید

خریدن پیج در اینستاگرام بسیار رونق داشت اما الان کار درستی نیست یکی از دلایل اصلی آن هم همین موضوع است که وقتی پیجی را تغییر موضوع می‌دهید اعتبار و امتیاز خود را از دست می‌دهد و اینستاگرام اصلاً این کار را قبول ندارد و کلاً خرید پیج را کار اشتباهی می‌داند و خلاف قوانین این شبکه است. پس به این موضوع توجه داشته باشید که مدام نباید موضوع پیج شما تغییر کند تا به مرور در هشتگ های تخصصی کار خود بهتر و بیشتر دیده شوید.

هشتگ آماده استفاده نکنید

یکی از اشتباهات رایج دیگری که وجود دارد این است که بعضی از افراد تعدادی هشتگ را یکبار در نوت خود ذخیره می‌کنند و هر بار که پست جدید می‌گذارند آن را در کپشن خود کپی می‌کنند. این اصلاً توجیهی برای اینستاگرام ندارد. استفاده از هشتگ های آماده و تکراری در هر پست می‌تواند به اکانت شما آسیب بزند و حتی در مواردی شما شادوبن شوید. پیشنهاد می‌شود برای هر پست خود هشتگ منحصر به فرد مربوط به پست خود را قرار دهید. البته به این معنی نیست که به هیچ عنوان هشتگی که در پست قبلی به کار بردید را تکرار نکنید.

هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید

اگر مدتی از هشتگ‌های غیر مرتبط در اینستاگرام استفاده کنید، فاتحه پیج خودتان را بخوانید! هوش مصنوعی اینستاگرام هر روز پیشرفته تر می‌شود و قادر است افرادی که فعالیت اسپم دارند را تشخیص دهد، همچنین اگر شما هشتگ مرتبط استفاده نکنید به نوعی مزاحمت برای کاربران ایجاد می‌کنید و کاربران قادر هستند شما را گزارش کنند و این موضوع عواقب خوبی برای پیج شما نخواهد داشت.

هشتگ اینستاگرام

چگونه از هشتگ ها نهایت استفاده را ببریم؟

در ادامه قصد داریم که آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام و اینکه چگونه به کمک هشتگ ها پیج خود را در مسیر رشد قرار دهیم، توضیحاتی را خدمت شما ارائه می‌کنیم که با رعایت همین موارد نتیجه گیری شما چند برابر شود.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه از هشتگ ها نهایت استفاده را ببریم؟ و اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام چیست؟ ابتدا به چند نکته ساده زیر توجه داشته باشید:

  • بین کلمات از فاصله استفاده نکنید. مثال اشتباه: #آموزش اینستاگرام  مثال درست: آموزش_اینستاگرام
  • فقط از هشتگ های پربازدید و پر مخاطب استفاده نکنید.
  • برای ساخت هشتگ های اختصاصی کافیست در پست مربوط خود آن را استفاده کنید. مثال: #مسابقه_آکادمی_انار
  • پیشنهاد می‌شود بیش از 15 هشتگ در پست استفاده نکنید.
  • از هشتگ های ممنوعه اینستاگرام به هیچ عنوان استفاده نکنید. مثل: #خرید_فالوور #خرید_لایک #خرید_کامنت #ربات_اینستاگرام و…

 

اصول استفاده از هشتگ ها

پیشنهاد میکنم حتما یکبار یک لیست کامل و جامع از هشتگ های پرکاربرد و مهم که مرتبط با کار شما هستند جمع آوری کنید، در این لیست ذکر کنید که در هر پست چه مقدار محتوا تابحال به ثبت رسیده است. برای مثال من در حوزه آموزش آشپزی فعالیت میکنم پس لیست من به شکل زیر می‌شود.

#آموزش_آشپزی = 219K

#آشپزی = 450K

#آشپزی_ایرانی = 198K

و به همین ترتیب تا آخر…

چگونه هشتگ های مرتبط به کار خودمان را پیدا کنیم؟

شاید شما هم این سوال را داشته باشید که حالا چگونه هشتگ های مرتبط با کار خودمان را پیدا کنیم؟ اول از همه توی لیستی که گفتیم هشتگ های که تو ذهن خودتون هست و مربوط به کارتون هست رو یادداشت کنید، سپس وارد همون هشتگ ها در اینستاگرام شوید همانطور که مشاهده می‌کنید در صفحه هر هشتگ، یک سری هشتگ های مشابه را هم اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید آنهارا هم یادداشت کنید و وارد صفحه آن هشتگ ها هم شوید و مشابه آنهارا هم باز یادداشت کنید. روش دیگری که وجود دارد، این است که به صفحات رقیبان خود بروید و ببینید آنها از چه هشتگ های در پست های خود استفاده کردند؟ آنها و مشابه های آن را بیابید و یادداشت کنید.

در پست های خود به چه ترتیبی هشتگ بزنیم؟

من پیشنهاد میکنم هشتگ ها را به سه دسته تقسیم کنید (پربازدید ها – در حال پیشرفت – حیاط خلوت) همانطور که از اسامی این سه دسته مشخص هست، هشتگ های پربازدید که پست های زیادی در آن منتشر می شود را در دسته پربازدید ها قرار دهید، هشتگ های که هنوز خیلی شلوغ نشدن را در دسته در حال پیشرفت و هشتگ های که خیلی کمتر استفاده می‌شوند را در دسته حیاط خلوت قرار دهید.

حالا چرا این گونه دسته بندی کردیم؟

برای اینکه در هر پستی که منتشر می‌کنیم چندتا هشتگ پربازدید به کار ببریم، چندتا در حال پیشرفت و چندتا هم حیاط خلوت

بسیاری از افراد فکر می‌کنند هشتگ های که مربوط به کارشون که پست کمی در آنها منتشر شده اصلاً گزینه مناسبی نیستند در صورتی که ممکن همون هشتگ ها بازدید داشته باشند، پس دریغ نکنید و از این ترکیب طلایی برای هشتگ زدن در پست هاتون استفاده کنید.

 

ورودی از هشتگ ها را بررسی کنید!

وقتی پروفایل خود را به حرفه ای در اینستاگرام ارتقا داده باشید، می‌توانید تعداد ورودی هر پست از هشتگ ها را مشاهده کنید، پس حتما از هر پست اطلاع داشته باشید که چه مقدار از هشتگ ورودی گرفتید. این کمک می‌کند که هشتگ های خود را ارزیابی کنید و در پست های بعدی عملکرد بهتری داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است کمی که در اینستاگرام فعالیت کنید، اینستاگرام موضوع پیج شما را تشخیص می‌دهد و عملکرد پیج شما رفته رفته بهتر می شود. پس صبور باشید و با تکیه بر نیچ مارکتینگ فعالیت خود را ادامه دهید.

 

برای هشتگ های مهم تولید محتوا کنید

برای عملکرد بهتر در پیج پیشنهاد میکنم ابتدا هشتگ های مهم کار خودتون رو بررسی کنید و پست های برتر Top Posts ها را دقیق مشاهده کنید و ببینید چه پست های به برترین های اون هشتگ رسیدند، سعی کنید خفن تر ازونها باشید تا به تاپ پست ها راه پیدا کنید، چرا که حضور شما در top posts ها مستقیماً روی رشد و افزایش فالوور شما تاثیر گذار است.

برای هشتگ های مهم و پرمخاطب تولیدمحتوا کنید تا نتیجه بهتری بگیرید، ضمن اینکه تکنیک که در پاراگراف قبل گفتم را جدی بگیرید، با پست های برتر تعامل بگیرید و برای رقبای خود کامنت بذارید. اینستاگرام دنیای رفاقت ها در رقابت است و اینکه نسبت به سایر رقبای خود گارد داشته باشید چیزی از مشکلات شما را حل نمی‌کند پس سعی کنید باهوش باشید و با تعامل بیشتر پیج خودتون رو بهبود ببخشید.

 

هشتگ ها در کپشن بزنیم یا کامنت؟

سوال رایجی دیگری که در مورد هشتگ ها وجود دارد این است که هشتگ ها را در کپشن بنویسیم یا کامنت ها؟ خیلی تفاوتی نداره و شاید اثر آن در کپشن بهتر باشد اما خودتان این موضوع رو تست کنید. می‌توانید کپشن را خیلی شلوغ نکنید و با یکی دوتا هشتگ ببندید و ادامه را در کامنت ها درج کنید.

 

علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام

سوال بسیار رایج بین کاربران این است که چرا ما هشتگ میزنیم، به تعداد مناسب هم میزنیم اما هشتگ ما در بخش هشتگ های اینستاگرام نمایش داده نمیشه، یعنی در واقع شما از هشتگ #آموزش_آشپزی در پست استفاده می‌کنید و بلافاصله وقتی وارد صفحه این هشتگ می‌شوید در قسمت Recent یعنی آخرین پست های این هشتگ، اثری از پست و محتوای شما نیست!

علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام یا محدودیت در هشتگ های پیج شما زمانی اتفاق می‌افتد که پیج شما توسط اینستاگرام شادوبن یا شامل محدودیتی شده باشد که بسیار برای شما و محتوای شما اثر منفی دارد چرا که بازدید از هشتگ ها را کاملاً از دست می‌دهید. دلیل این موضوع می‌تواند بی توجهی شما به قوانین اینستاگرام باشد که رایج ترین آنها را در ادامه شرح می‌دهیم.

  • استفاده از موزیک های که شامل قانون کپی رایت می‌شوند (روی ویدیو ها یا حتی استوری)
  • استفاده از محتوای دیگران ، حتی محتوایی که توسط یوتیوبر ها (ولاگر های یوتیوب) ساخته شده است.
  • استفاده بی رویه از هشتگ ها و فعالیت های اسپم گونه
  • استفاده از هشتگ های غیرمرتبط و گزارش و ریپورت شدن از کاربران
  • و…

این ها برخی از قوانینی است که در اینستاگرام کاربران خیلی رعایت نمی‌کنند و شاید علت کار نکردن هشتگ شما در اینستاگرام همین موضوع باشد، البته حتماً در محتوای دیگری مفصل در مورد قوانین اینستاگرام صحبت می‌کنیم که کاری نکنید که به ضرر پیج شما تمام شود.

ساخت هشتگ شخصی در اینستاگرام

مسئله دیگری که شاید سوال شما هم باشد، ساخت هشتگ شخصی در اینستاگرام یا ساخت هشتگ اختصاصی در اینستاگرام است. خب شاید بسیاری از شما به راحتی بلد باشید که هشتگ های شخصی برای خودتان بسازید اما این قسمت برای کسانی است که نمی‌دانند چگونه هشتگ شخصی خودشون رو در اینستاگرام بسازند. مثلاً یک هشتگ مثل #آکادمی_انار که یک هشتگ شخصی مربوط به ماست و اگر شما هم خواستید یک هشتگ شخصی داشته باشید فقط کاقیست هنگام پست گذاشتن کلمه شارپ یا همان مربع # را قبل از متن خود وارد کنید، به همین راحتی و مثل بقیه هشتگ ها… هر هشتگی را که در پست خودتون بنویسید یا در کامنت خودتون قرار دهید اگر هم قبلاً هیچکس آن را استفاده نکرده باشد بلافاصله با اولین پست شما و استفاده از اون هشتگ شخصی در اینستاگرام ساخته می‌شود. پس برای ساخت هشتگ شخصی در اینستاگرام نیاز به کار اضافه یا خاصی نیست.

جمع بندی:

ممنونم که تا اینجا همراه این مقاله از آکادمی انار بودید، بدون شک کامل ترین مقاله در سطح وب در مورد هشتگ ها را ارائه کردیم و مطمئن باشید نکاتی که در این صفحه آمده بود را اگر به درستی رعایت کنید نتیجه عالی خواهید گرفت، این موارد بخشی از دوره جامع آموزش اینستاگرام بود که در لینک آموزش اینستاگرام می‌توانید به این دوره آموزشی دسترسی داشته باشید و اگر علاقمند به یادگیری اصولی اینستاگرام هستید در آن شرکت کنید.

اگر سوالی باقی ماند، آن را در بخش نظرات بپرسید…

موفق باشید.

,
نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
تشخیص CMS وب سایت ها

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست