سئو خارجی چیست؛ ۴ استراتژی برنده

سئو خارجی چیست؟ همانطور که می‌دانید بهینه‌سازی موتورهای جستجو که به آن سئو گفته می‌شود، استراتژی‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. یکی از مهم‌ترین استرانژی‌های موفق، سئو خارجی یا (Off-Page) نام دارد. سئو خارجی سایت عبارت است از کلیه اقداماتی که با هدف بهبود رتبه صفحه در خارج از وب‌سایت انجام می‌شوند.

سئو خارجی پس از سئو داخلی انجام می‌شود. بنابراین نباید سایر استراتژی‌های بهینه سازی را نادیده گرفت. در ادامه، به طور کامل مبحث “سئو خارجی چیست” را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

Off-page SEO یا سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی که به آن سئوی Off-page Seo نیز گفته می‌شود، مجموعه تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی است که خارج از وب‌سایت، به منظور بهینه سازی و ارتقای رتبه سایت صورت می‌گیرد. این اقدامات شامل لینک‌سازی، برند‌سازی، رپورتاژ آگهی، بازاریابی تاثیرگذار، فعالیت در سوشیال سیگنال و… ‌می‌باشد.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

فاکتورها و عواملی متعددی در سئوی خارجی موثر هستند و اگر این فاکتورها به درستی رعایت شود، مطمئن باشید که به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بگیرید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که سئو خارجی بعد از سئو داخلی تاثیرگذار می‌باشد. بنابراین هیچ وقت سئو داخلی را کم ارزش نشمارید، چرا که سئو خارجی در کنار سایر خدمات سئو معنا پیدا می‌کند.

سئو آف پیج شامل یک‌سری فعالیت‌هایی است که موجب می‌شود، کاربران و موتورهای جستجو به مرتبط ‌بودن محتوا، قابل ‌اعتماد بودن و اعتبار سایت شما همچنین میزان محبوبیت پی ببرند. این مسئله هنگامی رخ می‌دهد که سایت‌ها و سایر صفحات در اینترنت به سایت شما لینک‌دهی کنند یا سایت شما به عنوان یک سایت مرجع و معتبر به مخاطبان معرفی شود.

۴ استراتژی حرفه‌ای سئو خارج از سایت

سئو خارجی نقش موثری در بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت ها دارد. به طور کلی هر‌چقدر که روی سئو داخلی سایت تمرکز کنیم و محتوا‌های با‌کیفیت تولید کنیم، اما بدون سئو خارجی کاملا کاری بیهوده و بی‌فایده انجام داده‌ایم. از این رو ما 4 استراتژی از تمام فعالیت‌هایی که لازم است درباره سئو خارجی off-page بدانید، تهیه کرده‌ایم.

۱- تاثیر لینک سازی یا بک لینک بر سئو خارجی

یکی از استراتژی‌های مهم سئو خارجی لینک سازی است، که بخش زیادی از سئو آف پیج را شامل می‌شود. لینک سازی زمانی صورت می‌گیرد که  آدرس و URL یکی از صفحات وب‌سایت شما در سایتی دیگر قرار داده شود.

اینگونه لینک‌سازی بک لینک نام دارد. هر‌چه اعتبار، تعداد و کیفیت این لینک ها بیشتر باشد، تاثیر بهتری در بهینه‌سازی و ارتقا رتبه سایت خواهند گذاشت. به عبارتی پر اهمیت‌ترین بخش لینک سازی در سئو خارجی، بک لینک سازی است. در‌واقع با بک لینک گرفتن از سایت‌های متعدد، موتورهای جستجو از اعتبار، ارزشمندی و مفید بودن محتوای صفحه از سایت شما آگاه می‌شوند.

بدین ترتیب با یک استراتژی قدرتمند بک لینک سازی می‌توانید لینک‌های زیادی را دریافت کنید و به سئو سایت خود کمک کنید.
متخصصان سئو براین باورند که بک لینک های با کیفیت، نقش تعیین کننده ای برای بهینه سازی سایت‌ها محسوب می‌شوند؛ چرا که به شما در رتبه‌دهی سایت‌ها کمک می‌کنند.

۲- تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو خارجی

رپورتاژ یک نوع آگهی خبری رایگان و هم غیر‌رایگان است، که به معرفی خدمات و یا محصولات سایر کسب و کار‌ها می‌پردازد. سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی معمولا مقاله ای آموزش محور در مورد اطلاعات یک کسب و کار و یا محصولات یک فروشگاه اینترنتی و یا خدمات یک سایت را به شکل یک خبر منتشر می‌کند.

در‌واقع با منتشر کردن این مقالات، کاربران را دعوت به بازدید سایت هدف می‌کند. این وب‌سایت‌ها، معمولا به شما این فرصت را می‌دهند که یک محتوای مناسب برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بنویسید. خوب است بدانید که، سایت‌های خبری معمولا از اعتبار و دامین اتوریتی بالا‌تری برخوردار هستند. از این رو گزینه مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی می‌باشند.

حتما بخوانید: هاست وردپرس چیست

در اکثر موارد هر رپورتاژ آگهی حداکثر سه لینک می‌تواند داشته باشد و البته این محدودیت توسط سایت منتشر کننده آگهی رپورتاژ مشخص می شود.

۳- تاثیر برند‌سازی بر سئو خارجی

برندسازی یکی از تکنیک‌های موثر و کارآمد است، که در دسته فعالیت‌های سئو آف پیج قرار دارد. برند شدن یکی از عوامل مهم برای گوگل می‌باشد، و گوگل کسب و کارهای شناخته شده و برندینگ را دوست دارد، چرا که کاربران مشاغل شناخته شده و برند را دوست دارند.

با رعایت اصول برندسازی می‌توانید کسب و کار خود را در بستر اینترنت به افراد مختلف معرفی کنید. علاوه براین، با برند‌سازی می‌توانید سطح دانش و آگاهی گوگل و مخاطبان را از برند وب‌سایت خود افزایش دهید، و به اعتبار خود اضافه کنید. به عبارتی هرگاه که کاربری نام برند، محصولات و یا آدرس سایت شما را در موتور‌های جستجو سرچ می‌کند به اعتبار برند شما کمک می‌کند.

۴- تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو خارجی

امروزه شبکه‌های اجتماعی خود به تنهایی نقش پررنگی در انواع کسب و کار‌ها به شمار می‌روند. تحقیقات نشان می‌دهد که، بسیاری از مشاغل و استارت‌آپ‌ها به لطف همین شبکه‌های اجتماعی شناخته شده‌اند.

مزایا و کاربرد‌های مختلفی از این شبکه‌های اجتماعی حاصل می‌شود، که یک بستر فوق العاده هم برای صاحبان مشاغل و هم برای مشتریان فراهم کرده است. این تاثیر گذاری در بهینه سازی سایت نیز وجود دارد. در این بخش با تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو خارجی off-page بیشتر آشنا خواهیم شد.

شبکه‌های اجتماعی همیشه به پیشرفت و رشد کسب و کارها کمک کرده‌اند. معمولا کسب و کارهایی که وب‌سایت‌ دارند، در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت دارند. از این رو می توان از شبکه‌های اجتماعی برای لینک‌سازی موثر که بخشی از سئو خارجی است، استفاده کرد.

وجود حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نظیر، توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند آگاهی کاربران را از وب‌سایت شما بالا برده و همچنین اعتماد کاربران را به خود جذب کند. به طور کلی فعالیت در این سوشال سیگنال‌ها و لینک دادن از آن ها به وب‌سایت خود، در بهینه سازی سایت شما تاثیر شگفتی می‌گذارد.

نتیجه گیری

همانطور که بیان شد، سئو خارجی به تمامی اقدامات و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که خارج از وب‌سایت، برای کسب رتبه در نتایج موتور‌های جستجو انجام می‌شود. به طور کلی می‌توان اینگونه بیان کرد، که سئو خارجی یک بخش بسیار مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی سایت‌ها به شمار می‌رود.

لینک‌سازی یا بک لینک، انتشار رپورتاژ آگهی، برندسازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله استراتژی‌های حرفه‌ای سئو خارج از سایت محسوب می‌شوند. بنابراین اگر در سئو آف پیج عملکرد خوبی داشته باشید و از اصول سئو تکنیکال و داخلی هم استفاده کنید، قطعا به نتایج قابل توجه‌ای می‌رسید.

منبع:  searchenginejournal.com

دوره ادمینی اینستاگرام
نوشتهٔ پیشین
هاست وردپرس چیست؛ چرا به این نام معروف شده است
نوشتهٔ بعدی
جذب سرمایه از چه راه ‌هایی امکان پذیر است؟

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x