بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقع است؟

سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، همه ما می‌دانیم فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام مستلزم آگاهی و تجربه و شناخت دقیقی از مخاطب و فضای رسانه است، برای نتیجه‌گیری هر چه بهتر در اینستاگرام باید تکنیک‌ها و اصول آن را به‌درستی پیاده سازی کنید، یکی از سوالاتی که همیشه کاربران از ما در اینستاگرام می‌پرسند زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است، اینکه چه زمانی پست بذاریم بهتره؟ یا چه ساعاتی شلوغ یا اصطلاحاً پیک اینستاگرام است؟ در این مقاله از آکادمی انار مفصل به استراتژی زمان بندی پست گذاری در اینستاگرام اشاره می‌کنیم پس همراه ما باشید…

 

برخی از سوالات رایج در مورد زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

شما با مطالعه کامل این مقاله در پایان پاسخ تمام این سوالات را بدست خواهید آورد…

  • چه زمان بهترین موقع برای پست گذاشتن است؟
  • با توجه به موضوع پیج من چه زمانی پست بذارم بهتره؟
  • چه ساعاتی شلوغ ترین زمان در اینستاگرام است؟
  • ساعات پیک اینستاگرام چه موقع است؟
  • در ساعت های مختلف پست بذارم خوبه؟
  • چه ساعت های استوری بذارم؟
  • با چه فاصله زمانی پست و استوری بذاریم؟

 

چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟

ابتدا به این موضوع بپردازیم که چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟ طبق الگوریتم های اینستاگرام که به شدت تعامل گرا شدن چنانچه شما پستی در اینستاگرام قرار دهید و تعامل مناسب را بدست نیاورد، در نتیجه پست شما در هشتگ و اکسپلور بازدید و بازخورد مناسبی بدست نخواهد آورد. پس زمانی که قرار است پستی را در اینستاگرام منتشر کنید، به مخاطب آن توجه کنید که آیا اصلاً آن زمان مناسبی برای رویارویی مخاطب هدف شما با محتوای شماست؟ برای مثال فرض کنید یک پست آموزشی سنگین را ساعت 1 بامداد به اشتراک بگذارید! بازخورد مخاطب هدف شما با محتوای شما چگونه خواهد بود؟ قطعاً عده زیادی از مخاطبان شما خواب هستند و آن عده ای هم که بیدار هستند خیلی دل و دماغ برای یادگیری محتوای سنگین در آن ساعت از شب را نخواهند داشت در نتیجه محتوای شما سوخت می‌شود و عملاً کارایی مناسب را نخواهد داشت.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

 

معیار زمان بندی پست ها

شما با توجه به چند معیار می‌توانید تصمیم گیری کنید که چه زمان پست بگذارید. برخی از این معیارها که باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • موضوع پیج شما چیست؟
  • مخاطب شما کیست؟ چه زمان های در روز آنلاین است؟
  • محتوای شما چیست؟ چه زمانی برای انتشار مناسب تر است؟
  • استراتژی شما چیست؟ هدف از انتشار محتوا
  • و…

حال بیاید با یک مثال ساده چند معیار بالا را شرح دهیم، مثلاً شما یک فست فود هستید و موضوع پیج شما خوراکی است.

مخاطب شما کسانی هستند که به غذای فست فود علاقمند هستند و در دسته عمومی قرار می‌گیرند یعنی هر قشری می‌توانند جزئی از مخاطبین شما باشند. محتوای شما احتمالاً درباره غذا و فست فود است، یا یک پیتزای کش دار و هوس انداز، یا یک برگر خوشمزه و آبدار، البته در کنار محتوای غذا می‌توانید آموزش های هم داشته باشید و… که فعلاً کاری به آن دست محتواهای شما نداریم. استراتژی یا هدف شما از محتوا چیست؟ قراره که غذاهای خوشمزه خودمون رو به رخ بکشیم و باعث جذب مشتری بیشتر از طریق اینستاگرام بشیم.

و حالا جمع بندی: با این تفاصیل با توجه به موضوع و محتوا و هدفی که داریم شاید بهترین زمان برای پست گذاشتن از غذاهای خوشمزه و هوس انداز ما، ساعت های قبل از نهار و شام باشد. دقیقاً زمانی که ما رو به گرسنگی می‌رویم و یک عکس تحریک کننده غذا می‌تونه عامل محرکی برای سوق پیدا کردن ما به اون فست فود یا رستوران باشه، به همین دلیل است که اکثر فست فود ها ظهرها و بعد ازظهرها پست جدید دارند و طبیعتاً عکس از یک پیتزای خوشمزه در آخر شب خیلی تصمیم درستی برای یک پیج فود نیست.

با توجه به مثالی که زده شد حالا شما به سوالات گفته شده و معیارها پاسخ دهید و زمان مناسب پست گذاشتن برای کسب و کار خودتان را بدست آورید.

 

ساعات شلوغ در اینستاگرام (پیک)

ساعات شلوغ یا پیک در اینستاگرام چه موقع است؟ کاربران علاقمند هستند که شلوغ ترین زمان در اینستاگرام را بدانند، باید بگم که پست گذاشتن در ساعات و روزهای شلوغ و پرترافیک استراتژی عالی برای همه نیست! توجه کنید، برای همه استراتژی خوبی نیست. پس باهوش باشید.

اما با توجه به ساعت زمستانی و تابستانی در کشور که یک ساعت عقب و جلو می‌شود تقریباً از زمانی که هوا رو به تاریکی می‌رود تا میانه های شب ساعات ترافیک و شلوغی در اینستاگرام است، چرا که اکثر افراد در خانه هستند و بیشتر وقت آزاد دارند و با گوشی خود وقت می‌گذرانند. مثلاً بین ساعت 20:00 الی 00:00 شب اوج ترافیک کاربران ایرانی در اینستاگرام است، حتی بلاگرهای که در ایران زندگی نمی‌کنند هم در این ساعات حضور دارند و فعالیت خود را با ساعات ایران تنظیم می‌کنند.

برای بدست آوردن ساعت های پیک پیج خودتون پیشنهاد میدم حتماً پیجتون رو بیزینسی (اکانت حرفه ای) کنید و سپس از بخش insights و در تب  Audience نمودارهای بیشترین بازدید مخاطبانتون در اینستاگرام وجود داره به ترتیب زمان و روز و ساعت های مختلف میتونید ببینید و شلوغ ترین زمانی که کاربرای پیج شما آنلاین هستند رو برای پست گذاشتن انتخاب کنید.

وب سایت Hootsuite درباره زمان بندی در اینستاگرام چه می گوید؟

در ادامه تحفیفات وب سایت Hootsuite را می‌خوانیم:

این مورد یکی از مباحث پیچیده در اینستاگرام است، اما چون مهم است و موجب ابهام میشود کمی توضیح میدهیم. بهترین زمان برای ارسال ارگانیک به شدت وابسته به شغل شخصی شما، حوزه فعالیت شما، منطقه زمانی شما و مخاطبی است که می خواهید به آن برسید. در این آمار گفته می شود، برخی از روشهای کلی وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید و طبق تحقیقات، بهترین زمان مطلوب برای ارسال بین 2-3 تا بعداز ظهر در روزهای هفته است.

با این حال، این موضوع متفاوت است. Hootsuite دقیقاً در لیست بهترین زمان ارسال پست های خاص بر اساس صنعت، که شامل داده های زیر است دقیقاً نشان به زمان هر موضوع اشاره دارد:

مسافرت و جهانگردی: جمعه بین 9 صبح تا 1 بعد از ظهر است.
رسانه و سرگرمی: سه شنبه ها و پنج شنبه ها از ساعت 12 بعد از ظهر. تا 3 بعد از ظهر
غذا و نوشیدنی: جمعه ها ساعت 12 بعد از ظهر.
خرده فروشی: سه شنبه ها ، پنج شنبه ها و جمعه ها ساعت 12 بعد از ظهر.
خدمات حرفه ای: جمعه ، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 9 صبح یا 10 صبح.
غیرانتفاعی: سه شنبه ساعت 4 بعد از ظهر. یا 10 صبح.
تجارت الکترونیکی غیر خرده فروشی: پنجشنبه ساعت 9 بعد از ظهر. یا 4 بعد از ظهر
داروسازی و بهداشت و درمان: چهارشنبه و یکشنبه ساعت 9 صبح.
مراقبت شخصی: جمعه و پنجشنبه ساعت 1 ، 2 یا 3 بعد از ظهر.
فناوری: دوشنبه و سه شنبه ساعت 2 بعد از ظهر.
تحصیلات: پنجشنبه ساعت 4 بعد از ظهر. یا 5 بعد از ظهر
نتیجه گیری: زمان های اوج ارسال را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

—- پایان نقل قول —-

 

در طول یک روز چند مرحله پست بگذاریم؟

این سوال هم بسیار رایج است و با موضوع همین مقاله مرتبط پس همینجا بهش پاسخ میدم، در طول یک روز چند مرحله پست بگذاریم؟ یا خودمونی ترش این که روزی چند تا پست بذاریم؟ من همیشه در جواب به این سوال میگم باید ببینی خودت از اینستاگرام چی میخوای؟ مخاطبت چقدر کشش محتوایی داره؟ بصورت میانگین روزی یک پست کافیه اما میشه بعضی از روزها پستی نداشته باشیم همه این ها مواردی هستن که برمیگرده به استراتژی و تاکتیکی که برای پیج خودتون تعیین کردین. اما در مورد چند پست در یک روز بهتون بگم که طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر شما چند تا پست پشت سر هم منتشر کنید احتمال اینکه برای خیلی از مخاطبینتون فقط یک پست شما نمایش داده بشه، خیلی زیاده، پس یک فاصله زمانی بین پست ها قرار بدید، پیشنهاد من حداقل 4 ساعت است. در کل توجه داشته باشید که چه هدفی از پست گذاشتن دارید و مدام تکرار یک موضوع نباشید که مخاطب هم از شما و پست های شما خسته بشه…

 

چه ساعت های استوری بذارم؟

باز سوال دیگری که ممکن برای شما پیش بیاد اینه که چه ساعت های استوری بذارم؟ باز مثل استراتژی زمان بندی در پست ها، استوری ها رو هم زمان بندی کنید فقط با این تفاوت که در استوری دیگه ترس دیده شدن و لایک نشدن رو ندارید پس راحت تر عمل کنید فقط توجه داشته باشید دقیقاً مثل پست های شما که نباید تکراری میشدن استوری هم همینطوره همیشه یه سوژه جذاب برای تعامل بیشتر با مخاطبانتون پیدا کنید و نذارید این چراغ خاموش بمونه…

قانون طلایی در استوری ها

اشتباهی که خیلی وقت ها کاربران در اینستاگرام مرتکب می‌شوند این است که به یکباره در اینستاگرام 10 تا استوری میذارن و ممکن کلاً دیگه تا یه هفته استوری نذارن، این خوب نیست. من پیشنهاد میکنم از قانون طلایی استوری ها استفاده کنید، به این صورت که بجای رگباری استوری گذاشتن با یک وقفه استوری بعدی رو منتشر کنید و این روال قطع نشود. با این ترفند شما هر چند ساعت یک سری استوری جذاب منتشر می‌کنید و شانس دیده شدن استوری خودتون رو افزایش دادین، طبق تجربیات خودمون این روش فعلاً باعث افزایش نرخ بازدید تا حد دو برابری می‌شود.

 

زمان بندی رایگان پست ها در اینستاگرام

راستی تا یادم نرفته یه مقاله خیلی عالی دیگه هم بهتون معرفی کنم، اگر دوست دارید که پست هاتون رو در اینستاگرام زمان بندی کنید، مثلاً تنظیم کنید که پست شما راس فلان ساعت خودکار منتشر بشه روی پیجتون، باید بدونید که یه ابزار رایگان توسط اینستاگرام ارائه شده که در مقاله “آموزش زمان بندی پست ها در اینستاگرام” مفصل راجب اون صحبت کردیم، این ابزار در حال حاضر کاملاً رایگان هست حتما اون مقاله رو هم مطالعه کنید.

 

جمع بندی:

فکر میکنم، مقاله کاملی شد و ممنون از شما که تا پایان این مقاله همراه آکادمی انار بودید، اگر تمایل داشتید که اینستاگرام را بصورت اصولی و حرفه ای یاد بگیرید حتما در دوره اینستاگرام ما شرکت کنید که یک دوره جامع و عالی برای کسانی هست که قصد دارند فعالیت حرفه ای در اینستاگرام داشته باشند و یا وظیفه مدیریت یک پیج اینستاگرامی بر عهده اونهاست، ضمن اینکه این دوره شامل پشتیبانی ویژه هست و یک مربی حرفه ای در کنارتون هست که به مشکلی بر نخورید. و در آخر ممنون از توجهی که به این پست آموزشی داشتید سوالی بود در بخش نظرات بپرسید…

راستی من رو هم در اینستاگرام با ایدی AmiR_fki میتونید دنبال کنید اونجا هم کلی مطلب آموزشی جذاب داریم…

موفق باشید.

دوره ادمینی اینستاگرام
, ,
نوشتهٔ پیشین
درباره اپ اختصاصی IGTV چه میدانید؟
نوشتهٔ بعدی
تشخیص CMS وب سایت ها

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

1 دیدگاه
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
1
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x