آموزش و ظاهر جدید سیستم الکسا - آکادمی انار

ظاهر جدید وب سایت الکسا

سیستم الکسا با ظاهر و تغییرات جدید کاربران را غافلگیر کرد…

در ساعاتی گذشته، وب سایت الکسا از ظاهر و تغییرات جدید خود رونمایی کرد تا کاربران زیادی را غافلگیر کند!!!

الکسا که سیستمی معتبر در زمینه رتبه بندی وب سایت ها به شمار می‌آید طی ساعات گذشته ظاهر جدید و امکانات جدیدی را به وب سایت خود اضافه کرده است که اگر شما هم از امروز رتبه سایت خود را بررسی کرده باشید حتماً با این تغییرات مواجه شدین، اما ما قصد داریم در این مقاله آموزشی کمی دقیق تر به امکانات تازه وب سایت الکسا بپردازیم.

البته در مقاله دیگری با نام ” آموزش الکسا ” به معرفی این سیستم رتبه بندی وب سایت ها پرداختیم و در این مقاله به امکانات جدید الکسا می‌پردازیم.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

 

ظاهر و امکانات جدید در بخش رتبه بندی الکسا

اگر از امروز نگاهی به رتبه وب سایت خود در وب سایت الکسا انداخته باشید، حتماً ظاهر جدید که با نام آلفا Alpha نمایش داده می شود را مشاهده کرده اید، برای مثال به صفحه مشاهده رتبه سایت ورزش سه در وب سایت الکسا مراجعه میکنیم که در آدرس زیر موجود است:

alexa.com/siteinfo/varzesh3.com

ظاهر جدید این صفحه را در تصویر زیر نیز مشاهده میکنیم:

آموزش ظاهر جدید با تغییرات جدید الکسا - آکادمی انار

خب همانطور که مشاهده میکنید از نظر ظاهری، این صفحه با 24 ساعت گذشته زمین تا آسمون فرق کرده اما اگر موافق باشید به بررسی تغییرات بپردازیم.

بخش اول: بخش اول که با مستطیل قرمز رنگ مشخص شده، ما میتوانیم انتخاب کنیم که ظاهر و تغییرات جدید را مشاهده کنیم یا ظاهر قدیمی یا به اصطلاح ظاهر کلاسیک ؟ اگر تمایل دارید که ظاهر قدیمی الکسا را مشاهده کنید کافی است تا روی گزینه Classic کلیک کنید تا به ورژن قبلی منتقل شوید.

اما همانطور که میبینید بصورت پیش فرض، ظاهر جدید الکسا انتخاب شده است که با نام ALPHA در دسترس قرار گرفته است. البته این ورژن از الکسا بیشتر به بُعد تجاری این سایت از زیر مجموعه آمازون پرداخته و شاید قصد دارد که بیشتر اکانت تجاری خود را مورد توجه وبمستران قرار دهد.

بخش دوم: در بخش دوم که در تصویر بالا با مستطیل سبز مشخص شده، توجه زیادی را جلب میکند، و به قولی وب سایت های مشابه سایتی که درحال بازدید از آن هستید را نمایش میدهد ، برای مثال کاربران سایت ورزش سه از طرفداران وب سایت های 90tv.ir و tarafdari.com و tamasha.com و digikala.com نیز هستند.

اتفاقا در ورژن جدید الکسا، قابلیت تحلیل رقابتی را بسیار ویژه دانسته و به آن پرداخته، به همین دلیل هم در کنار کادر جستجو وب سایت ها، سایت های مشابه را نیز به نمایش گذاشته است که با یک کلیک روی نام آنها کاربر قادر خواهد بود تا وضعیت آن وب سایت ها را نیز در الکسا بررسی نماید.

 

الکسا قول ویژگی های جدید را به کاربران داده

در ادامه و کادری که با عنوان New insights coming soon قابل مشاهده است. الکسا قول تغییرات جدید را بزودی داده است. در زیر هم به سه پارامتر اصلی اشاره کرده که سه عنوان اصلی آن عبارتند از :

  • فرصت های کلیدی (اشاره به تحلیل کلمات کلیدی دارد.)
  • تحلیل رقابتی (اشاره به تحلیل سایت های رقیب دارد)
  • آمار ترافیک (اشاره به ترافیک سایت دارد.)

در ادامه هم سه بخش فرصت های کلیدی ، تحلیل رقابتی و آمار ترافیک سایت را به نمایش گذاشته که احتمالاً با تغییرات و بروزرسانی های همراه باشد که این آمارها را تکمیل تر و کاربردی تر کند، البته که اکثر این امکانات جدید بصورت تجاری عرضه شده و برای استفاده اکانت های تجاری که اشتراک ماهانه دارند فرصت آنالیز بهتری را فراهم می کند.

 

بخش فرصت کلیدی یا Keyword Opportunities

با بخش اول با نام Keyword Opportunities یا همان فرصت های کلیدی قصد دارد که فرصت های کلیدی و مهمی را که اگر این وب سایت رعایت کند نتایج بهتری میگیرد را معرفی نماید. همانطور که میبینید در حال حاضر 4 تا باکس دارد که هر کدام مربوط به نوعی داده خاص میباشد.

مثلاً در بخش Easy-to-Rank Keywords به کلمات ساده ای اشاره دارد که از راحتی خاصی برای سایت ورزش سه برخوردار است و میتواند بازدید بیشتری را برای این سایت به ارمغان آورد. (البته که بعضی از این پیشنهادات غیرقابل انجام است مثلاً کلمه کلیدی سهام عدالت که پیشنهاد کرده هیچ سنخیتی با موضوع وب سایت ورزش سه که در حوزه ورزش فعال است، ندارد .)

اما به هر حال در این چهار باکس الکسا سعی دارد پیشنهادات تازه ای را به مالک این وب سایت بدهد، که البته تنها 4 کلمه کلیدی بصورت رایگان نمایش داده میشود و برای مشاهده بیشتر نیازمند به شارژ اکانت تجاری شما میباشد.

 

بخش تحلیل رقابتی یا Competitive Analysis

در بخش تحلیل رقبا یا Competitive Analysis قصد دارد 5 وب سایت رقیبی را که برای ورزش سه در نظر گرفته است را با داده ها بررسی کند.

مثلاً در بخش Traffic Sources قصد دارد کانال های که بیشترین ترافیک را برای این 5 وب سایت داشته اند را به شما معرفی کند، 4 کانال اصلی برای موضوع رقابت تعیین کرده است:

  • search : کسانی که با جستجو در موتورهای جستجو به وب سایت رسیده اند.
  • Social : کسانی که از شبکه های اجتماعی به وب سایت رسیده اند.
  • Link : کسانی که از طریق لینک به سایت رسیده اند.
  • Direct : کسانی که بصورت مستقیم آدرس سایت را وارد کرده و به سایت رسیده اند.

همانطور که میبینید فقط بخش اولی یعنی Search بصورت رایگان آزاد است و بررسی سه کانال دیگر مستلزم ارتقا به اکانت تجاری میباشد.

ما در این بررسی به سادگی میتوانیم متوجه این موضوع بشویم که وب سایت ورزش سه درصد کمی از بازدیدکنندگان خود را مدیون موتورهای جستجوگر است و این نشان میدهد که مخاطبین ورزش سه در برابر چهار رقیب دیگر این سایت کمترین آمار جستجو را به خود اختصاص داده است.

 

بخش آمار ترافیک یا Traffic Statistics

و اما در نتیجه در انتهای این صفحه به بخش بررسی ترافیک سایت یا Traffic Statistics میرسیم که آشنا ترین بخش وب سایت الکسا برای کاربران است، در این بخش هم رتبه های دیگر از جمله رتبه وب سایت در جهان و کشورها را به نمایش میگذارد، تعداد بک لینک ها را نمایش میدهد و وب سایت های مشابه را معرفی میکند که در بیشتر تفاوت ظاهری داشته و ویژگی تازه ای به این بخش افزوده نشده است.

 

به نظر شما تغییرات جدید وب سایت الکسا تا چه حد به وبمستران برای آنالیز وب سایت ها کمک میکند؟

یا اصلا شما از تغییرات جدید این سایت بزرگ راضی هستید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید…

کاری از تیم محتوا آکادمی انار – 21 اردیبهشت 98

دوره ادمینی اینستاگرام
, ,
نوشتهٔ پیشین
نصب وردپرس روی دایرکت ادمین
نوشتهٔ بعدی
نصب وردپرس روی Xampp

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

2 نظرات
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
2
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x