۹ نکته کلیدی قبل از تاسیس یک وب سایت

9 نکته کلیدی قبل تاسیس وب سایت
۴٫۸ (۹۵%) ۸ votes

۹ نکته کلیدی قبل از تاسیس یک وب سایت

با سلام – با مقاله دیگری در وب سایت انار همراه شما عزیزان هستیم، قصد داریم در این مقاله شما را با ۹ نکته کلیدی قبل از تاسیس یک وب سایت آشنا کنیم. این نکات کلیدی که در ادامه عرض می‌کنم بسیار مهم هستند و اگر تمایل دارید که یک وب سایت جدید تاسیس کنید باید این موارد را دقیق مطالعه کنید تا مسیر و آینده کاری شما مشخص باشد و در راستای هدف خود تلاش کنید.

که مبادا خدای نکرده اول شروع کنید و بعد به این موارد دقت کنید، چرا که اگر سنجیده عمل نکنید در درجه اول زمان و هزینه زیادی را از دست خواهید داد که حتماً می دانید زمان از دست رفته را با هیچ چیز نمی توان جبران کرد، بنابراین مطالعه کنید و آموزش ببینید که از تجربیات دیگران استفاده کنید.

 

۱- هدف وب سایت را مشخص کنید

تاسیس یک وب سایت کار خیلی جذابی است اما این جذابیت زمانی به اوج خود می رسد که وب سایت تاسیس شده خود را به یک نام آشنا در اینترنت تبدیل کنید، اینطور نیست؟

قبل از تاسیس وب سایت و قبل از انتخاب نام دامنه حتماً باید بدانید که هدف شما از تاسیس این وب سایت جدید چیست؟ قرار است در وب سایت تازه خود چه چیزی به کاربران ارائه دهید؟ و تا چه میزان آن را می‌شناسید؟ کاربران هدف شما چه کسانی هستند و در حال حاضر از چه وب سایت های بازدید می کنند؟

قرار است در آینده به چه اهدافی دست پیدا کنید؟ و چه شگرد یا ترفندی برای سبقت از رقبای کنونی خود دارید؟

 

آنالیز رقبا - تیم انار

۲- رقبای خود را آنالیز کرده اید؟

سوالات مورد اول را اگر پاسخ دهید می رسید به مهمترین مبحث این قضیه، رقبای خود را آنالیز کرده اید؟ برخی افراد هستند که زمانی که این سوال را از آنها می پرسید در جواب می گویند، بله کاملا اطلاع دارم اما زمانی که اطلاعات آنها را به چالش می کشم متوجه این موضوع می شوم که آنها دقیقاً منظور آنالیز رقبا را درک نکرده اند.

آنالیز رقبا بدین معناست که تمام کسانی که سهمی از بازار شما دارند را یادداشت کنید، حتی آنهای که رشد خوبی داشتند و احتمالاً در آینده سهمی از بازار را اشغال می کنند.

سپس باید کمی حس کنجکاوی خود را فعال کنید و از برنامه ریزی آنها در آینده مطلع شوید، یعنی اینکه بدانید در سرشان چه می گذرد و برای آینده چه استراتژی را دنبال می کنند. مسلماً آنها یک قدم از شما جلوتر هستند و منطقی است با مسائلی رو به رو باشند که شما بعدها رو به رو خواهید شد. پس تحقیق کنید.

سعی کنید متوجه شوید که میانگین یا حدوداً درآمد آنها چقدر است؟ در چه مکان های تبلیغات می کنند؟ از چه روش بازاریابی استفاده می کنند؟ چه مقدار نیرو به کار گرفتند و چگونه با مشتریان خود ارتباط می گیرند؟

و سوالات مشابه زیادی که باید خودتان حتما در مورد این موضوع بیشتر فکر کنید…

 

۳- کلمات کلیدی

حتما در مورد سئو اطلاعاتی دارید. اگر اطلاعی ندارید می توانید مقاله ( مقدمه سئو ) را مطالعه کنید.

آیا می دانید که سئو از قبل خرید یک دامنه و تشکیل یک سایت شروع می شود؟ بله درست شنیدید، اگر این جمله برای شما غریب است باید خدمتتون عرض کنم که شما هنوز از اهمیت واقعی سئو باخبر نیستید. که هیچ اشکالی نداره چون زمان مناسبی این موضوع را متوجه شدید و می توانید با کمی مطالعه کاملاً آشنا شوید.

شما قبل از تشکیل سایت باید به نام و برند خود فکر کنید که آن هم بخشی از سئو محسوب می شود که در مورد بعدی به آن اشاره می کنیم.

کلمات کلیدی خود را می شناسید؟ رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده کردند؟ در چه کلمات کلیدی امتیاز دارند؟ شما چه کلمات کلیدی را هدف قرار دادین؟

پیشنهاد میکنم یک دفتر بردارید و تمام کلمات کلیدی مهم خود را آنجا بنویسید، و یک استراتژی برای دستیابی به آن (نسبت به سختی آن کلمه) بنویسید.

 

۴- نام دامنه و نام و برند تجاری شما

حتما روی نام دامنه فکر کنید، همچنین نام برند تجاری خودتان، حالا اصراری نمی کنم که حتما از ابتدا برند خود را ثبت کنید اما حتما روی آن فکر کنید، نام دامنه باید کوتاه و مختصر باشد اما باید معنی مناسبی داشته باشد و برای کاربران قابل حفظ !!!

به دامنه ما دقت کنید : TAnar.ir (تیم انار)

نام دامنه را حتما حتما جدی بگیرید و حتی اگر چند هفته هم این موضوع طول کشید هیچ عیبی نداره چون خیلی مهمه ، تمام اعتبار شما به نام دامنه شماست.

یک لوگوی مناسب هم برای خود در نظر بگیرید…

 

مزیت رقابتی - تیم انار

۵- چه چیزی به کاربران ارائه می دهید؟ (مزیت رقابتی)

اما یادتان نرود !!! مزیت رقابتی شما چیست؟ قرار است چه چیزی به کاربران ارائه دهید؟ درآمد شما از چه چیزی خواهد بود؟ و چه مزیتی و امتیازی نسبت به رقبای کاری خود دارید؟ یادتان باشد اگر مشتری از شما پرسید که تفاوت شما با آقای ایکس در چیست؟ باید در چند جمله بسیار کوتاه بتوانید ان را متقاعد کنید. باید مشتری ارزش شما را متوجه شود و بداند که شما نسبت به رقبای خود کامل تر هستید. یادتان باشد مشتریان دوست دارند بهترین ها را شناسای کنند. پس بهترین باشید.

 

۶- مسیر وب سایت مشخص باشد

باید بدانید که چه چیزی در وب سایت خود ارائه می دهید، برای مثال در صفحه اول چه المان های را به کار ببرید یا مثلاً قرار است اولین چیزی که در وب سایت شما چشم کاربران را خیره کند، چیست؟ و قرار است که چه مسیری را کاربران در سایت شما طی کنند تا به یک مشتری تبدیل شوند؟

پس همه چیز را در نظر بگیرید و سعی کنید مسیر برای کاربران مشخص باشد، اینطور نباشد که کاربران دقیقاً موضوع سایت شما را نفهمند و یا احساس غریبی و سردرگمی داشته باشند، به یاد داشته باشید که شما تنها چند ثانیه برای جذب کاربر به سایت فرصت دارید، یعنی کاربری که به سایت شما مراجعه می کند تنها چند ثانیه زمان می گذارد، اگر در این مدت زمان جذب سایت شما شود که ممکن است چند دقیقه ای در سایت زمان صرف کند و اگر جذب نشود فوراً سایت شما را می بندد و باعث افزایش نرخ Bounce Rate در سایت شما می شود که این موضوع اصلاً جالب نیست.

 

طراحی سایت - سی ام اس - تیم انار

۷- وب سایت را طبق نیاز طراحی کنید

پس از اینکه مسیر وب سایت خود را مشخص کردید و کاملاً به این موضوع مسلط شدید باید وب سایت خود را طبق نیاز طراحی کنید، بنابراین از موضوعات غیر ضروری که مهم نیستند در صفحه اول خودداری کنید و موضوعات مهم سایت خود را با گرافیک و صبر و حوصله بیشتری به نمایش بگذارید.

توجه داشته باشید که کاربران باید بتوانند با چند کلیک ساده به بخش مورد نظر خود منتقل شوند وگرنه از سایت خارج می شوند.

یکی از روش های طراحی سایت بوسیله وردپرس می باشد که در صفحه (آموزش وردپرس فارسی) آن را رایگان آموزش دادیم، همچنین با افزونه ویژوال کامپوزر می توانید صفحات خود را در وردپرس طبق نیازهای خود طراحی کنید.

 

۸- محتوا را تزریق کنید

حالا زمان آن رسیده که محتوای خود را به وب سایت تزریق کنید، حتی می توانید قبل از تاسیس وب سایت چندین محتوا و مقاله را از قبل آماده کرده باشید که پس از آمادگی سایت آنها را آپلود کنید و زمان انتشار انها را زمان بندی کنید.

به یاد داشته باشید که محتوا بسیار مهم است خصوصاً در امر بازاریابی به کمک موتورهای جستجو که از اهمیت بالای برخوردار است. سعی کنید تا همواره مطالب جدید در سایت خود منتشر کنید.

 

۹- در کنار کسب و کار خود باشید

تمامی این مراحل را پشت سر گذاشتیم که کسب و کار خود را داشته باشیم پس باید در کنار کسب و کار خود باشید!!!

اگر فکر همه چیز را کرده باشید اکنون از کسب و کار خود و تلاش برای پیشرفت آن لذت می‌برید، به یاد داشته باشید که در این مسیر ممکن است با چالش های مختلفی مواجه شوید و یا اشتباهاتی را مرتکب شوید، اما فراموش نکنید که این چالش ها و اشتباهات کاملاً طبیعی است و با آنهاست که شما پیشرفت می کنید و باعث می شود که پیروزی ها شیرین تر شوند.

پس دلسرد نشوید و برای اهداف خود بجنگید…

 

امیداورم که در این مقاله توانسته باشم که به شما کمک کنم تا آینده کسب و کار خود را خودتان رقم بزنید. موفق و پیروز باشید و همواره به سایت ما سر بزنید… 🙂


4.8 (95%) 8 votes

نویسنده این آموزش: امیرحسین فخاری
از نوجوانی به طراحی صفحات وب علاقمند بودم و طی این سالها تجربیات زیادی کسب کردم و علاقه دارم که هرچیزی که در این سالها تجربه کردم و درباره آن تحقیق میکنم رو به بقیه هم آموزش بدم. نتیجه این علاقه وب سایت انار شد.


  • Navid MJ در تاریخ جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷گفته است:

    سلام مقاله کاملی بود جناب فخاری عزیز
    ممنون