برندسازی اینترنتی نکات مارکتینگ آنلاین

برندسازی در اینترنت چگونه است ؟

نکات برندسازی و مارکتینگ به سبک آنلاین

 

جلسه یازدهم – برند اینترنتی و مارکتینگ آنلاین

سلام ، امیرحسین فخاری هستم، به جلسه یازدهم از دوره اینترنت بیزینس رسیدیم، و بزودی به پایان این دوره نزدیک می شویم، خوشحالم که تا اینجا این دوره را مطالعه کردید و به فکر پیشرفت و توسعه کسب و کار خود هستید.

 

در جلسه امروز به به بحث برندسازی و مارکتینگ بصورت آنلاین می پردازیم، البته در جلسه هفتم به مبحث دیجیتال مارکتینگ پرداختیم، و برندسازی و مارکتینگ هم به نوعی زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند.

 

برند چیست ؟

برند یا مارک به یک عبارت و یا یک نشان تجاری(لوگو) گفته می شود که تعیین کننده کیفیت و اصالت یک کالا است. برندینگ یک اصل مهم در روش های بازاریابی است، بسیاری از کارشناسان برجسته دنیا معتقدند که برندسازی بهترین راه برای افزایش فروش کالا و خدمات است.

اما همه ما با برند ها آشنا هستیم و برندهای بزرگی در جهان هم می شناسیم، اما موضوع امروز ما برند اینترنتی است.

 

مارکتینگ آنلاین چیست ؟

مارکتینگ آنلاین در کلمه به معنی بازاریابی آنلاین است، یعنی نوعی از بازاریابی که بصورت آنلاین و اینترنتی صورت می پذیرد. در این نوع بازاریابی ما مشتریان مورد نیاز خود را جذب محصولات یا خدمات خود می کنیم.

 

هدف ما از این مقاله تخصصی صحبت کردن و خیلی تئوری کردن کار نیست !!!

پس بنابراین مانند تمام جلسات خیلی عامیانه مباحثی که باید آشنایی داشته باشید را بیان می کنم.

در جلسه دیجیتال مارکتینگ با برخی از روش های بازاریابی آشنا شدیم و ترجیح دادیم در این جلسه بصورت تخصصی روی برندینگ وقت بذاریم…

 

چرا ما باید برندینگ را بشناسیم؟؟؟

شاید براتون سوال پیش بیاد اصلا چرا به برند بودن اشاره می کنیم و چه فایده ای میتونه برای شما و کسب و کارتون داشته باشه…

در جواب باید بگم که کسب و کار اینترنتی، یک نوع کسب و کار مدرن و نوین هست پس کاملا طبیعیه که شما باید امروزه خیلی حرفه ای تر فعالیت کنید و به تمام اصول و روش های مارکتینگ پایبند باشید.

 

برای کسب و کار خود نام مناسب انتخاب کنید

بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که با آن روبه رو خواهید بود یک نام ویژه و منحصر به فرد برای کسب و کارتان است.

سعی کنید یک سری نکات را در انتخاب نام رعایت کنید.

از برندهای معتبر کپی نکنید!!! (تقلیدی نباشد)

هر چه نام کوتاه تری انتخاب کنید راحت تر بخاطر سپرده می شود.

نام شما باید تلفظ آسانی برای کاربران داشته باشد و خیلی سریع در خاطر همه بماند.

از نام های پیچیده و گنگ بپرهیزید.

سعی کنید نامی را انتخاب کنید که کمتر استفاده شده باشد.

با معنی باشد، سعی کنید نامی را انتخاب کنید که مفهوم داشته باشد و به نوعی با کسب وکارتان ارتباط داشته باشد.

درونگرایی را فراموش نکنید، بخشی از مفهوم ومعنی کار خود را بصورت مخفیانه القا کنید.

 

برای کسب و کار خود لوگو مناسب انتخاب کنید

لوگو تصویری است که در ذهن مخاطب نقش بسته می شود و یک لوگو مناسب می تواند خیلی خیلی خیلی در امر بازاریابی به شما کمک کند.

لوگو باید ساده و قابل درک باشد.

مفهوم داشته باشد و کمتر از رنگ های مختلف و نوشته های گوناگون استفاده کند.

مهمترین نکته در لوگو اینه که خیلی سریع در ذهن کاربران ما بماند.

منحصر به فرد باشد (سعی کنید تفلید نکنید)

یک لوگو باید خیلی سریع با یک تصویر ساده نوع فعالیت شما را یادآوری کند.

کمی درونگرایی در لوگو هم خالی از لطف نیست. (مفهوم درونی داشته باشد)

مرتبط با نام شما و کسب و کارتان باشد.

 

ترکیب نام و لوگو در کسب و کار

ترکیب نام و لوگو کسب و کار شما، یک برند را تشکیل می دهد، اما این پایان ماجراست ؟

خیر – تازه کار شما آغاز می شود باید سعی کنید شعارهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

نباید کار به جایی برسد که برند شما نتیجه عکس بدهد، و خیلی سریع کاربران آن را یک برند نامعتبر و بدرد نخور بدانند.

سعی کنید برای زنده نگه داشتن برند خود تلاش کنید و اصول مارکتینگ را رعایت کنید.

 

مارکتینگ آنلاین – بازاریابی اینترنتی

زمانی که شما یک برند را پایه سازی کردید باید در تحقق آن تلاش کنید، برندها زمان می برند تا به مردم ثابت شوند.

سعی کنید اصول را رعایت کنید، صداقت و درستی را سرلوحه خود قرار دهید تا برند خود را یک برند معتبر معرفی کنید.

برای اینکه برند شما تکمیل شود باید رضایت مشتریان خود را جلب نمائید.

 

یکبار فروش نباشید

به این فکر نکنید که امروز پول دربیارید، به این فکر کنید که هر روز پول دربیارید و هر روز بهتر از دیروز درآمدزایی کنید…

کسب و کار نوین و مدرن جایی نیست که یکبار فروش باشید، یعنی هر مشتری فقط یکبار از شما خرید کند!!!

ما تلاش می کنیم که هر مشتری بارها و بارها از ما خرید کند، علاوه بر این موجب شود تا دوستان و آشنایان نیز از ما خرید کند.

این یک شعار نیست “بهترین تبلیغ ما مشتریان ما هستند” پس در راستای این امر تلاش کنید…

اگر یکبار فروش باشید ، کسب و کارتان عمر زیادی نخواهد داشت…

 

پشتیبانی کنید

از محصولات یا خدمات خود پشتیبانی کنید، نذارید این حس در مشتری شما بوجود بیاد که سرش کلاه رفته…

یک پشتیبانی خوب موجب میشه مشتری دوباره به سمت ما برگرده…

 

خلاقیت به خرج بدید

در کسب و کارتان خلاقیت و نوآوری خرج بدید، بذارید به روش های مختلف برند شما در ذهن مشتریان و مخاطبان حک شود.

روش های جدید بسازید، تقلید و کپی شما را برند نمی کنه ، اشکالی نداره از روش های خوب دیگران استفاده کنید اما ابتکار داشته باشید، همیشه تکرار نکنید.

به روش های مختلف برند خود را به نمایش بگذارید و این حس را در خریداران بوجود بیارید که برند شمارا مخفی نکنند و سعی کنن بیشتر به همه نشون بدن.

 

تبلیغات هدفمند داشته باشید

یکی دیگر از روش های مارکتینگ و برندسازی اینه که تبلیغات را فراموش نکنید، در مکان های معتبر و مهم و پربازدید ، برند یا محصول ویژه ای را تبلیغ کنید.

یکی از خودروسازی های معتبر جهان که ماشین های گران قیمت تولید میکنه گفت ما هیچ وقت تبلیغات تلویزیونی نکردیم چون مشتریان ما وقت تماشاکردن تلویزیون را ندارن،،، و کاملا هم درست میگفت، هر کسب و کاری تبلیغ هدفمند خودش رو داره…

اما اگه برند شما در مکان های معتبر و هدفمند دیده بشه شانس فروش شمارو دو چندان میکنه…

 

لیستی از مشتریان سابق خود داشته باشید

همیشه یک استراتژی را مدنظر قرار دهید، کسی که یکبار از شما خرید کرده، باز هم میتونه از شما خرید کنه…

خیلی طبیعیه متقاعد کردن کسی که یکبار به شما اعتماد کرده خیلی آسون تر از کسیه که تازه با شما آشنا شده.

یک لیست از خریداران و مشتریان سابق خود داشته باشید و محصولات مورد نیاز آنها را بررسی کنید و طی پیشنهادات ویژه ای تشویق به خریدی تازه بهشون ارائه بدین.

 

روش های مارکتینگ و برندسازی مختلفی در دنیا وجود داره که میتونید از آنها ایده بگیرید و یک روش تازه ایجاد کنید ، کسب و کارهای مدرن و امروزی نیاز به نوآوری و بازاریابی نوین دارند. اگر خلاقیت در کسب و کارتان نباشد، دیر یا زود سهم فروش خود را به رقیبان واگذار می کنید

 

جمع بندی :

برندسازی را مدنظر داشته باشید تا با پیشرفت کسب و کارتان برند خود را نیز توسعه بخشید، اصول مارکتینگ را رعایت کنید و دنبال نوآوری و خلاقیت باشید، شما همواره باید مشتریان جدید را جذب کنید و از مشتریان قدیمی خود محافظت کنید. (یک چرخه ثابت)

به پایان جلسه یازدهم رسیدیم و دیگه چیزی به پایان دوره اینترنت بیزینس نمونده، پس با ما همراه باشید.

 

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
رتبه الکسا Alexa چیست و چگونه کار می کند؟ آموزش الکسا
نوشتهٔ بعدی
آموزش افزونه wordpress HTTPS SSL

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست