قطعی اینترنت بین الملل در ایران

وضعیت وب سایت ها در زمان قطعی اینترنت بین الملل

قطعی سراسری اینترنت بین الملل

زمانی که دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت بین الملل قطع بود وضعیت وب سایت ها چگونه بود؟ با این مقاله از انار آکادمی همراه باشید…

همانطور که حتما میدانید از شنبه هفته گذشته 25 آبان ماه، به مدت 7 روز اینترنت سراسر کشور بدلیل اتفاقات داخلی قطع شد و دیروز این قطعی بعد از 163 ساعت به اتمام رسید البته 63% اینترنت کشور تا دیروز به روال عادی بازگشتند و اینترنت همراه نیز تا امروز قرار به حالت عادی برگردد. اما این اتفاق کسبوکارهای آنلاین را تحت تاثیر خود قرار داد و بدون شک بسیاری از کسبوکارهای آنلاین بابت این محدودیت اینترنت دچار آسیب و ضرر شدن، از جمله آکادمی انار که یک رویداد و چندین ملاقات و کلاس کنسل شد و از این بابت از خانواده انار عذرخواهی میکنیم.

اما بعد از محدودیت دسترسی اینترنت بین الملل در ایران وب سایت ها و اپ های که از سرور داخلی یا CDN بهرمند بودند کماکان کجدار و مریز به فعالیت خود ادامه دادند، حال میخواهیم دقیقاً بررسی کنیم که وضعیت وب سایت ها و کسبوکارهای ایرانی در مدت محدودیت دسترسی اینترنت چگونه بود؟

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار

در مدتی که گذشت محدودیت های اینترنت بصورت بین الملل بود یعنی کاربران به دیتای و اطلاعات خارج از کشور دسترسی نداشتند و این یعنی دو دسته از وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل در دسترس بودند.

  • 1- وب سایت های که از سرور داخلی بهرمند بودند. (یعنی سرور این وب سایت ها کاملاً درون کشور بودن) (این به این معنی نیست که از سایتهای ایرانی هاست خریداری شده باشد، بسیاری از شرکت های هاستینگ در ایران، هاست اروپا یا مثلاً آلمان در اختیار میگذارند.)
  • 2- وب سایت های که از CDN یا شبکه توزیع محتوا بهرمند بودند.

CDN یا همان مخفف Content Delivery Network میباشد که به معنی شبکه توزیع محتوا است.

CDN شبکه‌ای گسترده از سرورهای مستقر در نقاط مختلف دنیاست که اطلاعات سایت‌ها که با تغییرات کمتری همراه هستند را در میانه راه ذخیره کرده و این امکان را فراهم می‌کند که کاربران از نزدیک‌ترین موقعیت ممکن به آن اطلاعات دسترسی داشته باشند.

 

پس در زمان محدودیت دسترسی اینترنت بین الملل وب سایت ها از دو روش میتوانستند در دسترس باشند 1- به هاست یا سرور داخل ایران منتقل شوند و یا 2- از یک شبکه توزیع محتوا یا CDN در ایران استفاده کنند.

اما مشکلی که وجود داشت این بود که این قطعی از قبل اطلاع داده نشده بود و وب سایت های که از سرورهای خارجی استفاده میکردند دسترسی به اطلاعات خود نداشتند و قادر به انتقال این اطلاعات به یک سرور داخلی نبودند، که البته برخی از شرکت های هاستینگ توانایی این انتقال را داشتند اما این موارد به کندی انجام میشد و تقریباً تمام کسبوکارها تحت الشعاع این محدودیت قرار گرفته بودند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکردند.

وضعیت شما در این مدت چگونه بود؟ و یا کسبوکار شما بابت این موضوع متضرر شد؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

دوره ادمینی اینستاگرام
نوشتهٔ پیشین
معرفی ابزار Creator Studio برای اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
افزودن امکانات اضافه به محصولات ووکامرس

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

نتیجه‌ای پیدا نشد.

0 0 رای ها
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

2 نظرات
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
2
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x