شبکه اجتماعی اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط “کوین سیستروم” و “مایک کرایگر” در سال 2010 راه اندازی شد، اینستاگرام در ابتدا محلی برای عکاسان بود که بتوانند آثار خود را در اینستاگرام به اشتراک گذارند، اما رفته رفته با وجود امکاناتی که این شبکه اجتماعی داشت موجب جذب کاربران زیادی شد تا جایی که اینستاگرام محلی برای به اشتراک گذاری ویدیو تا سقف 15 ثانیه شد، البته زمانی که مدیران این شبکه متوجه علاقه کاربران به اشتراک ویدیو شد تصمیم گرفت که مدت زمان ویدیو را تا یک دقیقه افزایش دهد، البته اخباری به تازگی از اینستاگرام منتشر شده که گویا قرار است در سال جاری ویدیوهای یک ساعته به اینستاگرام اضافه شود، با این وجود شبکه ای که در زمینه عکاسی فعالیت داشت در حال حاضر قرار است به یک رقیب جدی برای یوتیوب هم تبدیل شود.
طبق آماری که از اینستاگرام در سال 2018 توسط Statista منتشر شد، مبنی بر اینکه این شبکه 1 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد، و 500 میلیون کاربر فعال در طول روز، این شبکه بین المللی خیلی سریع در جهان جایگاه مناسبی را کسب کرد، تا جایی که فیس بوک تصمیم گرفت اینستاگرام را خریداری کند، در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام، زیر مجموعه فیس بوک محسوب می شود.