شبکه اجتماعی اینستاگرام - آموزش instagram | وب سایت انار

شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام - instagram

شبکه اجتماعی اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط “کوین سیستروم” و “مایک کرایگر” در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، اینستاگرام در ابتدا محلی برای عکاسان بود که بتوانند آثار خود را در اینستاگرام به اشتراک گذارند، اما رفته رفته با وجود امکاناتی که این شبکه اجتماعی داشت موجب جذب کاربران زیادی شد تا جایی که اینستاگرام محلی برای به اشتراک گذاری ویدیو تا سقف ۱۵ ثانیه شد، البته زمانی که مدیران این شبکه متوجه علاقه کاربران به اشتراک ویدیو شد تصمیم گرفت که مدت زمان ویدیو را تا یک دقیقه افزایش دهد، البته اخباری به تازگی از اینستاگرام منتشر شده که گویا قرار است در سال جاری ویدیوهای یک ساعته به اینستاگرام اضافه شود، با این وجود شبکه ای که در زمینه عکاسی فعالیت داشت در حال حاضر قرار است به یک رقیب جدی برای یوتیوب هم تبدیل شود.

طبق آماری که از اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ توسط Statista منتشر شد، مبنی بر اینکه این شبکه ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه دارد، و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در طول روز، این شبکه بین المللی خیلی سریع در جهان جایگاه مناسبی را کسب کرد، تا جایی که فیس بوک تصمیم گرفت اینستاگرام را خریداری کند، در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام، زیر مجموعه فیس بوک محسوب می شود.

اینوفگرافیک آمار از اینستاگرام در سال 1397 - تیم انار

کسب و کارهای اینترنتی زیادی وجود دارند که در اینستاگرام شکل گرفته و درحال درآمد زایی هستند، فضای اینستاگرام به نحوی است که بسیار مناسب برای کسب و کار است، به همین دلیل بسیاری از برندها ، کسب و کار ها، افراد معروف (سلبریتی) و… در این شبکه اجتماعی فعال هستند و می توان در حال حاضر اینستاگرام را یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان دانست.

با توجه به آنالیزهایی که اینستاگرام در اختیار کسب و کارها قرار می دهد، موجب شده تا کسب و کارها در این شبکه از رونق مناسبی برخوردار باشند، به نحوی که تمامی صاحبان پیج بیزینس، می توانند آمار مربوط به صفحه خود را مشاهده و آنالیز نمایند.