چرا آرایشگران باید یک پیج اینستاگرام داشته باشند؟
یکی از مشاغل عمومی و شلوغ که یکی از نیازهای اساسی امروز همه ماست، آرایشگری است. اگر شما یک آرایشگر هستید باید بدانید که به چند دلیل اصلی باید در اینستاگرام فعال باشید، چرا که اگر نباشید چیزهای ارزشمندی را از دست خواهید داد. اما چرا باید یک آرایشگر حتماً یک پیج اینستاگرام داشته باشد؟
برای حفظ تعامل
برای حفظ مشتری
برای پیدا کردن مشتریان جدید
برندسازی
این 4 دلیل اصلی است که شما به عنوان یک آرایشگر به خوبی اهمیت آن را درک میکنید چون در فضای حقیقی آرایشگران بسیار اجتماعی و مردمی هستند و رفتار عالی با مشتریان دارند، حال این حرفه ای بودن شما باید به فضای مجازی هم راه پیدا کند تا نتایج بسیار بهتری دریافت کنید. در ادامه هر کدام رو مختصر توضیح میدهم. (راستی آموزش ویدیویی هم به این صفحه اضافه شده که در ادامه میتوانید تماشا کنید)
1- حفظ تعامل
آرایشگری شغلی یکبار مصرف نیست! شما با قبیله سازی کسبوکار خودتان را میسازید یعنی ساخت مشتریان وفاداری که بصورت مرتب ماهانه به شما سر می زنند! هر چقدر موفق تر عمل کنید و مشتریان وفادار بیشتری بسازید، زمان های بیکاری کمتری خواهید داشت و در نتیجه درآمد بیشتری خواهید داشت. حالا اینستاگرام یک ابزار ارزشمند برای شماست! از مشتریان خود بخواهید که صفحه شما را دنبال کنند، با آنها تعامل ایجاد کنید، تصاویر مشتریان خود را به عنوان الگو و نمونه در پیج خود قرار دهید و آن ها را تگ یا منشن کنید که آنها نیز با اشتراک مجدد عکس خودشان به بیشتر دیده شدن شما کمک کنند.
2- حفظ مشتری
زمانی که بصورت مرتب در اینستاگرام فعالیت کنید و تعامل دو طرفه با مشتریان را حفظ کنید در واقع روی وفادارسازی مشتریان کار کردید و اینستاگرام یک فضایی است که مشتریان ویژه خود را فالو (دنبال می کنید) و به حفظ مشتری شما خیلی کمک می کند.
3- مشتریان جدید
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی زنجیره ای است، زمانی که زنجیره ای از مشتریان را در یک محل بدست می آورید باعث میشه که به افراد بیشتری توسط اینستاگرام معرفی یا Suggest (پیشنهاد) شوید. در واقع اینستاگرام باعث میشه مخاطبینی که شما را نمی شناسند از طریق دوست شان با شما آشنا شوند. همچنین با استوری و پست های که از مشتریان خود میذارید باعث میشین که اونا هم خوششون بیاد که پست شما رو در صفحه خودشون به اشتراک بذارن و همین موضوع باعث میشه به مرور دایره مشتریان شما وسعت پیدا کند.
4- برندسازی
و نکته بسیار مهم این است که برندسازی در هر شغلی یکی امروزه یکی از واجبات است. هر کسی که بتواند در شغل خود تبدیل به یک پرسونال برند (برند شخصی) شود مستقیماً روی درآمد تاثیرگذار است. سعی کنید از بقیه آرایشگرها بهتر به نظر برسید وجه تمایز ایجاد کنید و سعی کنید یک تجربه منحصر به فرد ایجاد کنید. شما زمانی که تبدیل به شخصی شناخته شده در حوزه کاریتان شوید حاضرن چند برابر بیشتر هزینه کنند تا از خدمات شما استفاده کنند.
ساخت پیج آرایشگری در اینستاگرام
حالا با این مزیت های که از اینستاگرام فهمیدیم لازم که هر چه زودتر یک پیج آرایشگری حرفه ای در اینستاگرام بسازید. در ادامه این مقاله درباره ایده های تولید محتوا برای آرایشگران صحبت میکنم و البته سرنخ های مهمی را به شما می دهم که از آنها در کسبوکار خودتان استفاده کنید.
ایده های تولید محتوا برای آرایشگران
اما زمانی که ما یک پیج آرایشگری در اینستاگرام ساختیم از چه چیزی پست و استوری بذاریم؟ در ادامه ایده های تولید محتوا برای آرایشگران را توضیح می دهم که می توانید از این ایده های عملی و جذاب استفاده کنید تا یک پیج قوی داشته باشید، همچنین برای اطلاعات عمیق و ایده های بیشتر می توانید در دوره 0 تا 100 اینستاگرام شرکت کنید ما اونجا اطلاعات ارزشمندی برای رشد بهتر در اینستاگرام با شما در میان گذاشتیم.
1- محتوا روزانه
شما می توانید هر روز یک سری محتوای روزانه داشته باشید، برای مثال چند تا از مشتریانی که در روز اصلاح می کنید را در استوری به اشتراک بذارید، یا از کارهای جدید خودتون و مدل های بروز ویدیو تهیه کنید و در یک پست اختصاصی آن را به اشتراک بذارید فقط باید بدانید که محتوای شما نباید ساده یا کسل کننده و تکراری باشد بلکه باید خلاقانه باشد برای مثال می توانید از تایم لپس Time Laps (گذرزمان) استفاده کنید و مدت اصلاح و آرایش را به یک دقیقه خلاصه کنید این ویدیوها بیشتر جذاب است.
2- محتوای آموزشی
در کنار محتوای روزانه می توانید محتوای آموزشی داشته باشید هم محتوای آموزشی مخصوص آرایشگران و هم محتوای آموزشی مخصوص مشتریان خودتان که بتوانند از اطلاعات ارزشمند شما استفاده کنند. مثلاً اگر آرایشگر مردانه هستید: می توانید نکات نگهداری مو یا پوست مربوط به آقایان را به اشتراک بذارید، کرم های مختلف را بررسی کنید، مواد حالت دهنده مختلف رو مقایسه کنید یا مدل های موی جدید جهان را معرفی و مختصر توضیحی درباره آنها بدهید.
اگر آرایشگر زنانه هستید هم که مشاالله هزاران موضوع آموزشی و نکات نگهداری وجود دارد که به اشتراک آنها می توانید میزان تخصص و مهارت خودتان را به همه نشان دهید و باعث اشتراک گذاری بیشتر پست های صفحه خودتان شوید.
3- لایو (پخش زنده)
گاهی اوقات می توانید با لایو گذاشتن در اینستاگرام یک ارتباط زنده را ایجاد کنید و محیط سالن و آرامشی که بر آن حاکم است را به نمایش بگذارید و در کنار محیط حرفه ای ابزارهای مدرن خود را به نمایش بگذارید که در حال کار روی مشتری خود هستید و میزان تسلط و مهارت شما برای مخاطبین کاملاً قابل درک می شود و باعث میشه که مشتریانی که قصد استفاده از خدمات شما را داشتند بیشتر تشویق به انجام آن شوند.
منابع درآمدزایی برای آرایشگران
آیا فقط مشتری گرفتن تنها منبع درآمدزایی برای آرایشگران است؟ به هیچ عنوان
اگر شما در اینستاگرام فعالیت حرفه ای کنید و مخاطبین قابل توجهی کسب کنید، می توانید دوره های آموزشی برگزار کنید، خدمات بیشتری در سالن خود ارائه کنید، کارآموز قبول کنید و حتی در پیج خودتان تبلیغات انجام دهید و درآمدهای مختلفی داشته باشید. در ادامه برخی از ایده های درآمدزایی آرایشگران از اینستاگرام را معرفی میکنم.
- درآمدزایی با افزایش مشتری های سالن
- درآمدزایی از طریق برگزاری ورکشاپ و آموزش آرایشگری
- درآمدزایی از قبول کردن کارآموز
- درآمدزایی از فروش دوره های آموزشی غیرحضوری (ویدئویی)
- درآمدزایی از روش تبلیغات در صفحه
- معرفی محصولات برندهای معتبر و درآمدزایی
- و…
آموزش ویدیویی ایده های تولید محتوا برای سالن زیبایی و آرایشگاهی
معرفی پیج آرایشگر مردانه
متاسفانه آرایشگرهای مردانه هنوز اینستاگرام را به عنوان یک کاتالوگ آنلاین می بینند و پیج های قوی در این حوزه نداریم.
معرفی پیج آرایشگر زنانه
در ادامه چند پیج موفق در زمینه آرایشگر زنانه معرفی می کنیم.
- مریم رئوف : Maryamraoof_official
- عسل خباز : asalkhabaz_makeup
- مهسا یزدان فر : mahsayazdanfar_salon
- ساناز صادق پور : sanaz__sadeghpour
- سالن عروس ایران : aroose_iran_royalbeauty
- الی شاه : eli.shah.salon
اینستاگرام فرصت عالی برای شماست!
اگر شما یک آرایشگر ماهر هستید و به فکر رشد و توسعه هستید باید بگم که اینستاگرام فرصت عالی برای شماست که خودتان را نشان دهید و دنبال کننده مناسبی داشته باشید، ما در دوره 0 تا 100 اینستاگرام به شما آموزش میدیم که چطور با اینستاگرام مخاطبین زیادی جذب کسب و کار خودتان کنید و افزایش فالوور داشته باشید، در این دوره شرکت کنید تا تولید محتوای حرفه ای را بیاموزید ما تکنیک های موثری به شما آموزش میدیم که با اجرای اونها روی کسبوکار خود نتیجه های عالی میگیرید.
همچنین می توانید از خدمات مشاوره خصوصی ما استفاده کنید.