مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ از اینجا آغاز می‌شود…

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی آنلاین

زیر شاخه های اصلی:

طراحی وب سایت
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بازاریابی موتور جستجو (SEM)
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی محتوا
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات آنلاین

Digital Marketing

Online marketing

:Main subcategorie

Web Design
Search engine optimization = SEO
Search engine marketing = SEM
Social media marketing
Content marketing
Email Marketing
Online advertising

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی شغلی که هنوز برای خیلی از مردم قابل درک نیست! هنوز خیلی وقت ها برای توضیح دادن شغلم به بعضی از افراد کلی عذاب میکشم، آخه حق هم دارند، چطور میشه شخصی کل روز به صفحه مانیتور خیره شده باشه و در نهایت درآمد مناسبی هم داشته باشه! اصلاً این چه شغلیه که به یه لپ تاپ و اینترنت پر سرعت نیاز داره؟! کی حاضره بابت همچین کاری پول به ما بده؟! این ها برخی از باورهای جامعه نسبت به ماست… در این صفحه از آکادمی انار مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای شما تدارک دیده شده، همراه ما باشید…

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال خیلی ساده به نوعی از بازاریابی می‌گویند که در بستر دیجیتال اتفاق می‌افتد شما به کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، محصول یا برند خود را معرفی می‌کنید و برای خدمات یا محصولات خود مشتری بدست می‌آورید. این فرآیند در فضای اینترنت اتفاق می‌افتد.

اجازه دهید کمی عملی تر به دل داستان برویم، امروزه چه مقدار از خریدهای شما و یا نیازهای اولیه شما از طریق اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی برطرف می‌شود؟ تاکنون خرید اینترنتی داشتید؟ از وب سایت یا یک پیج در اینستاگرام محصولی را خریداری کردید؟ میدانستید طبق آمار بیش از 60% افراد قبل از اینکه کالایی را به صورت سنتی خریداری کنند قبل از آن در اینترنت در مورد آن محصول جستجو داشته‌اند؟

امروزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نقش بسیار مهمی را در آینده کسب و کارها تعیین می‌کند، افراد متخصص و کارشناس در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارای فرصت های شغلی بسیار زیادی هستند و حقوق ماهیانه قابل توجهی دارند، دلیل آن نقش اساسی و مهم آن ها در فروش دیجیتال است. در ادامه این صفحه با زیر شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ زمان صرف کنید…

زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

داشتن یک وب سایت در کسب و کار اینترنتی یک رکن اساسی است. وب سایت می‌تواند بیس اصلی کسب و کار شما باشد و مخاطبین شما را به درستی به مسیر و هدف کسب و کار هدایت کند. نقش یک وب سایت بهینه و هدفمند در دیجیتال مارکتینگ غیرقابل انکار است. البته با حضور CMS های نظیر وردپرس طراحی سایت کاملاً بدون کدنویسی امکان پذیر شده است و هر کسی می‌تواند یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی قدرتمند طراحی کند. وب سایت می‌تواند قلب کسب و کار شما باشد.

عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت کمک می‌کند که وب سایت شما در کلمات کلیدی هدف در جایگاه مناسبی قرار بگیرد، هر چه وب سایت شما جایگاه مناسب تری در موتورهای جستجوگر مثل گوگل داشته باشد، قطعاً سهم فروش بیشتری هم خواهد داشت. سئو باید بصورت موازی در کنار طراحی سایت انجام شود و این دو از هم دو مقوله جدا و نامرتبط نیستند. از ابتدای تاسیس وب سایت باید به سئو آن اهمیت دهید چرا که بهتر است از پایه وب سایت شما طبق اصول SEO قدم بردارد.

سوشال مارکتینگ، یا بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی به تمام فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی که در راستای برندسازی و یا افزایش فروش برند شما می‌شود، می‌گویند. قطعاً یکی از کانال های ثمربخش در دیجیتال مارکتینگ همین SMM یا Social Media Marketing است که شما را با مخاطبان شبکه های اجتماعی گره می‌زند و باعث تعامل بیشتری با مخاطبان می‌شود در نهایت می‌تواند نقش بسیار مهمی روی فروش شما داشته باشد.

بدون شک یکی از مهمترین روش های بازاریابی دیجیتال همین بازاریابی محتوا یا Content Marketing است. برای ساخت و ایجاد یک ارتباط مفید با مخاطب خود می‌توانید محتوای مورد نظر آن را تولید کنید، اعتماد آن را جلب کنید و آن را به یک مخاطب خود و یا مشتری خود تبدیل کنید. در بازاریابی محتوا سعی داریم که روی مخاطب هدف خود تمرکز داشته باشیم تا آن را به کمک محتوای ارزشمندی که خلق می‌کنیم علاقمند به خود یا محصول خود کنیم.

تبلیغات آنلاین بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که روش های مختلفی برای آن وجود دارد، مثل: تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، محتوای تبلیغاتی (رپورتاژ)، تبلیغات همسان، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و…

با افزایش کاربران موبایلی واژه جدیدی به دیجیتال مارکتینگ افزوده شد با نام موبایل مارکتینگ که در این روش به تمامی فعالیت های بازاریابی ما که بر روی موبایل کاربران رخ می‌دهد می‌گویند. مثل: تبلیغات پوش نوتفیکیشن، تبلیغات درون برنامه ای، تبلیغات در مارکت ها، بهینه سازی اپلیکیشن در مارکت ها، طراحی و تولید اپلیکیشن و…

یکی از روش های قدیمی و رایج در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ایمیلی بوده و هست، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی عمر خود را کرده و مثمر ثمر نیست در صورتی که هنوز یکی از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی دیجیتال همین Email Marketing است. شما می‌توانید ایمیل مخاطبان هدف خود را بگیرید و آن ها را وارد سیستم اتوماسیون ایمیلی کنید و طبق برنامه از پیش تعیین شده آن ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

طراحی سایت

داشتن یک وب سایت در کسب و کار اینترنتی یک رکن اساسی است. وب سایت می‌تواند بیس اصلی کسب و کار شما باشد و مخاطبین شما را به درستی به مسیر و هدف کسب و کار هدایت کند. نقش یک وب سایت بهینه و هدفمند در دیجیتال مارکتینگ غیرقابل انکار است. البته با حضور CMS های نظیر وردپرس طراحی سایت کاملاً بدون کدنویسی امکان پذیر شده است و هر کسی می‌تواند یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی قدرتمند طراحی کند. وب سایت می‌تواند قلب کسب و کار شما باشد.

سئو

عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت کمک می‌کند که وب سایت شما در کلمات کلیدی هدف در جایگاه مناسبی قرار بگیرد، هر چه وب سایت شما جایگاه مناسب تری در موتورهای جستجوگر مثل گوگل داشته باشد، قطعاً سهم فروش بیشتری هم خواهد داشت. سئو باید بصورت موازی در کنار طراحی سایت انجام شود و این دو از هم دو مقوله جدا و نامرتبط نیستند. از ابتدای تاسیس وب سایت باید به سئو آن اهمیت دهید چرا که بهتر است از پایه وب سایت شما طبق اصول SEO قدم بردارد.

سوشال مارکتینگ

سوشال مارکتینگ، یا بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی به تمام فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی که در راستای برندسازی و یا افزایش فروش برند شما می‌شود، می‌گویند. قطعاً یکی از کانال های ثمربخش در دیجیتال مارکتینگ همین SMM یا Social Media Marketing است که شما را با مخاطبان شبکه های اجتماعی گره می‌زند و باعث تعامل بیشتری با مخاطبان می‌شود در نهایت می‌تواند نقش بسیار مهمی روی فروش شما داشته باشد.

بازاریابی محتوا

بدون شک یکی از مهمترین روش های بازاریابی دیجیتال همین بازاریابی محتوا یا Content Marketing است. برای ساخت و ایجاد یک ارتباط مفید با مخاطب خود می‌توانید محتوای مورد نظر آن را تولید کنید، اعتماد آن را جلب کنید و آن را به یک مخاطب خود و یا مشتری خود تبدیل کنید. در بازاریابی محتوا سعی داریم که روی مخاطب هدف خود تمرکز داشته باشیم تا آن را به کمک محتوای ارزشمندی که خلق می‌کنیم علاقمند به خود یا محصول خود کنیم.

تبلیغات

تبلیغات آنلاین بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که روش های مختلفی برای آن وجود دارد، مثل: تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، محتوای تبلیغاتی (رپورتاژ)، تبلیغات همسان، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و…

موبایل مارکتینگ

با افزایش کاربران موبایلی واژه جدیدی به دیجیتال مارکتینگ افزوده شد با نام موبایل مارکتینگ که در این روش به تمامی فعالیت های بازاریابی ما که بر روی موبایل کاربران رخ می‌دهد می‌گویند. مثل: تبلیغات پوش نوتفیکیشن، تبلیغات درون برنامه ای، تبلیغات در مارکت ها، بهینه سازی اپلیکیشن در مارکت ها، طراحی و تولید اپلیکیشن و…

ایمیل مارکتینگ

یکی از روش های قدیمی و رایج در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ایمیلی بوده و هست، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی عمر خود را کرده و مثمر ثمر نیست در صورتی که هنوز یکی از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی دیجیتال همین Email Marketing است. شما می‌توانید ایمیل مخاطبان هدف خود را بگیرید و آن ها را وارد سیستم اتوماسیون ایمیلی کنید و طبق برنامه از پیش تعیین شده آن ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

انواع بازاریابی دیجیتال

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  4. پرداخت هر کلیک (PPC)
  5. بازاریابی وابسته (همکاری در فروش)
  6. تبلیغات همسان
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط عمومی PR
  10. بازاریابی درونگرا
  11. محتوای حمایت شده

Types of Digital Marketing

مقالات دیجیتال مارکتینگ

فهرست