رشته تحصیلی دیجیتال مارکتینگ

رشته تحصیلی برای دیجیتال مارکتینگ در ایران وجود دارد؟

درباره رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان

سوال پر تکراری که خصوصاً توسط نوجوان های علاقمند  از ما پرسیده می‌شود این است که  دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال در ایران رشته تحصیلی دارد؟ در دانشگاه رشته یا شاخه ای با نام بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟ و برای تحصیلات باید چه کرد؟ در این مقاله مفصل درباره این موضوع صحبت می‌کنیم پس همراه آکادمی انار باشید…

اصل قضیه از این قرار است که هنوز در دانشگاه های کشور هیچ رشته ای با نام بازاریابی دیجیتال تا این لحظه تدریس نمی‌شود. البته لازم به ذکر است که در رشته‌ی بازرگانی در مقطع ارشد در دو گرایش بازاریابی و تجارت الکترونیک به طور غیر مستقیم به تدریس برخی کتاب ها و سرفصل های این رشته پرداخته می‌شود. پس تا اینجا باید بدانیم که رشته ای اختصاصی با نام بازاریابی دیجیتال در کشور تدریس نمی‌شود و تحصیلات آکادمیکی برای این رشته وجود ندارد.

اما وضعیت این رشته در خارج از کشور به چه صورت است؟ این رشته در خارج از کشور و در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود و البته دانشگاه‌های معتبر و سرشناس زیادی در دنیا به این رشته پرداختند که البته علاقمندان برای تحصیلات مهاجرت کنند اما پس فعالان این حوزه که در ایران فعال هستند همه دانش آموخته‌های خارج از کشور هستند؟ خیر – در انتهای این مقاله مسیرهای جایگزینی برای یادگیری بازاریابی دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

برترین دانشگاه های دنیا در دیجیتال مارکتینگ

دانشگاه های زیادی در دنیا به رشته دیجیتال مارکتینگ می‌پردازند، که بهترین یا برترین آنها شامل: دانشکده کسب و کار هاروارد، دانشگاه مدیریت دساوتلس کانادا، دانشکده مدیریت اسلون واقع در کشور آمریکا و… که با تدریس کاربردی رشته بازاریابی دیجیتال به دانشجویان این شرایط فراهم شده است که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد بازار کار شوند.

اینستاگرام امیرحسین فخاری - آموزش اینستاگرام - آموزش بلاگری - آموزش کسب و کار



چگونه در ایران وارد دیجیتال مارکتینگ شویم؟

همانطور که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ یا Digital Marketing که در فارسی به بازاریابی دیجیتال معروف است به عملیات بازاریابی که در بستر دیجیتال شکل می‌گیرد می‌گویند این تخصص شامل زیر مجموعه های می‌شود که لزوماً نیاز نیست هر کسی تمام و کمال این زیر شاخه ها را تسلط داشته باشد، برای مثال کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بیشتر در یک حوزه تخصصی فعال هستند، برای مثال کارشناس سئو یا SEO که به بهینه سازی وب سایت در نتایج جستجو می‌پردازد، یا کارشناس شبکه های اجتماعی یا SMM که فعالیت های سازمانی را در شبکه های اجتماعی عملیاتی می‌کند و… اما در ایران می‌توانید از آموزش های آنلاین استفاده کنید و مباحث دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بیاموزید و در شرکت های مطرح استخدام شوید یا همکاری کنید. آکادمی انار هم در همین راستا یک بخشی به نام آموزش دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کرده که با مراجعه به این صفحه می‌توانید از آموزش های رایگان و غیر رایگان ما استفاده کنید. البته اگر تمایل داشتید به کلمات تخصصی این حوزه مسلط شوید پیشنهاد میکنم از صفحه واژه نامه دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید، ما در این صفحه بیش از 500 کلمه رایج در دیجیتال مارکتینگ را با معانی آن تهیه کردیم و در اختیار علاقمندان قرار دادیم.

 

دوره آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ

اما دوره آموزش جامعی برای یادگیری مباحث دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟ بله ما در آکادمی انار یک دوره ویژه که بیش از 50 ساعت آموزش کاربردی و عالی می‌باشد در زمینه دیجیتال مارکتینگ آماده کردیم که به نام وبمستران مبتکر منتشر شده است و اگر علاقمند هستید که یکبار برای همیشه بصورت حرفه ای وارد بازاریابی دیجیتال شوید، این دوره آموزشی کامل ترین و ویژه ترین پیشنهاد ممکن برای شماست چرا که کاملاً عملی و تجربی است و حاصل تجربیات 5 ساله آکادمی انار در همین زمینه است. اگر علاقمند به شرکت در این دوره بودید به لینک محصول وبمستران مبتکر مراجعه کنید و توضیحات مربوط به این دوره را مطالعه کنید، همچنین حتماً ویدیو معرفی این دوره را مشاهده کنید تا از سرفصل های این دوره شگفت زده شوید.

امیدوارم که این مقاله پاسخ کاملی به سوالات متدوال شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ باشد.

دوره ادمینی اینستاگرام
نوشتهٔ پیشین
تشخیص CMS وب سایت ها
نوشتهٔ بعدی
آموزش سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

5 1 رای
رتبه بندی مقاله
اشتراک
اطلاع از:
guest

6 نظرات
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست
6
0
درباره این مطلب نظری دارید؟x