ساخت پیج پوشاک در اینستاگرام

ساخت پیج پوشاک در اینستاگرام

  • صاحب یک فروشگاه پوشاک و لباس هستید؟
  • فروش لباس مردانه یا زنانه یا بچگانه؟
  • تولید کننده یا عرضه کننده پوشاک هستید؟
  • یک مغازه یا بوتیک دارید؟

این مقاله مخصوص شماست، امروز در آکادمی انار قصد داریم درباره پیج های پوشاک در اینستاگرام صحبت کنیم. اینکه چگونه می‌توان یک پیج پوشاک در اینستاگرام ساخت و مدیریت کرد و به فروش مناسبی از طریق بازاریابی اینستاگرام برسیم.

 

هدف پیج های پوشاک در اینستاگرام

از بازنگری هدف پیج های پوشاک شروع می‌کنیم، ما در اینستاگرام پیجی را راه اندازی می‌کنیم که محصولات ما نمایش داده بشه و این محصولات توسط مخاطب هدف ما (حالا با توجه به نوع پوشاک و البسه میتونه متفاوت باشه) دیده شود. زمانی که مخاطب محصولات ما را ببیند فرصت خرید و فروش پیش می‌آید. حالا ممکن افرادی در این میان باشند که در همان لحظه نیاز به خرید محصول ما نداشته باشند پس ممکن در آینده خریدار ما شوند.

به طور خلاصه هدف اصلی پیج های پوشاک = قراردادن محصولات خود و نمایش آن به مخاطبان هدف است.

حالا برای اینکه ما محصولات خودمان را به افراد زیادی نمایش دهیم یکی از بهترین فرصت ها اینستاگرام است، در حال حاضر اینستاگرام بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی در کشور دارد. پوشاک و لباس از نیازهای اولیه هر انسان است پس درصد زیادی از مردم می‌توانند مخاطب ما باشند. از همه مهمتر بر خلاف یک مغازه یا یک فروشگاه که فقط به محدوده جغرافیایی خاصی می‌تواند فروش داشته باشد، در اینستاگرام ما می‌توانیم به سراسر کشور فروش داشته باشیم و سقفی برای رشد کردن کسب و کار ما وجود ندارد.

پس هر چه بهتر کار کنیم سهم بیشتری را می‌توانیم از آن کسب و کار خود کنیم، اما بریم به چالش های اصلی پیج پوشاک بپردازیم.

پیج پوشاک

ساخت پیج پوشاک به تنهایی کافی نیست!

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید “چرا توی اینستاگرام یه پیج نمیزنی؟ اونجا میتونی خیلی فروش بالایی داشته باشی” حتماً بارها این جمله را شنیده‌اید اما حقیقت کمی پیچیده تر است. این جمله خیلی ساده به هدف اصلی شما یعنی فروش بیشتر اشاره کرده، اما آیا هر کسی یه پیج در اینستاگرام ساخت فروش بالایی رو تجربه میکنه؟ مسلماً خیر

ساخت پیج داخل اینستاگرام که در عرض چند ثانیه اتفاق میفته و هر کسی میتونه اینکارو بکنه و میلیون ها مغازه دار و فعال در حوزه پوشاک در کشور داریم که همه همین فکر را در سر دارند و حتی ضعیف ترین مغازه های کشور هم الان حداقل یه پیج توی اینستاگرام دارند. هر چند مخاطب کمی داشته باشند اما حداقل یک پیج رو دارند.

باید بدانید که با داشتن یک صفحه در اینستاگرام اتفاق عجیبی برای شما نمی‌افته…

پس چطور می‌توان به درآمد عالی از اینستاگرام رسید؟

اگر قرار بود هر کسی با ساخت پیج به درآمد میلیونی برسه که سنگ روی سنگ بند نمیشد، این همه کسب و کار که همه دوست دارند به فروش عالی برسند، فقط کسی میتونه به فروش عالی برسه که واقعاً تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ و بازاریابی در اینستاگرام رو بلد باشه.

بخشی از فرآیند بازاریابی به محصول شما برمیگرده که واقعاً محصول خوب و متنوعی باشه و بتونید به خوبی سلیقه های مختلف رو پوشش بدین، قیمت رقابتی داشته باشین و کیفیت کار در کنار زیبایی کار منحصر به فرد باشه.

اما بخش مهم تر اینه که بلد باشید بعد از ساختن یک پیج چه کاری انجام بدین تا اون پیج بازدید داشته باشه، مهمتر از هر چیزی برای یک پیج فروش محصول اینه که بازدید داشته باشه هر چه بازدید بالاتر بره مسلماً فروش شما هم بالاتر میره، در ادامه چند تکنیک مهم درباره پیج های پوشاک با شما در میان میذاریم.

 

5 مرحله اصلی برای موفقیت پیج پوشاک

برای اینکه پیجی که راه اندازی می‌کنید به موفقیت و فروش مناسبی در اینستاگرام برسد، 5 مرحله اصلی داریم که اینجا با شما در میان میذاریم.

 1- پروفایل بهینه

اولین مورد اینه که شما نام مناسبی برای پیج خودتون قرار بدین، که هم راحت باشه و هم شیک باشه و هم منحصر به فرد شما باشه و اون نام به راحتی به زبان انگلیسی تلفظ بشه، چون نام کاربری یا Username خیلی مهمه، پس نام خودتون رو جوری انتخاب کنید که ساده و کوتاه باشه و برای username هم آزاد باشه و بتونید استفاده کنید.

یک لوگو یا یک عکس برای پیج خودتون انتخاب کنید که تو ذهن بمونه و یه جور برند شما رو در اینستاگرام تکمیل کنه، و بعد یه بایو (متن پروفایل) قرار بدین که دقیقاً شما و کسبوکارتون رو معرفی کنه و مثلاً اگر در زمینه پوشاک بچگانه و سیسمونی فعالیت می‌کنید دقیق به این مورد اشاره کنه…

هایلایت ها رو الکی شلوغ نکنید چند هایلایت اصلی وجود داره که یه پیج پوشاک باید داشته باشه.

  • هایلایت ارسال سفارش: که قوانین ارسال و هزینه های ارسال رو در اختیار مخاطب قرار میده
  • هایلایت درباره ما : که اطلاعاتی درباره کسبوکار شما میده و سعی میکنه اعتماد مخاطب رو جلب کنه
  • هایلایت خریداران: که نظرات خریداران شما رو به اشتراک میذاره برای اعتمادسازی بیشتر
  • هایلایت مراجعه حضوری: که اگه شرایطی برای مراجعه حضوری هست رو اونجا اطلاع بدین
  • هایلایت ثبت سفارش: که مهمترین هم هست برای اینه که توضیح بدین چجوری سفارش ثبت میشه و چقدر طول میکشه ارسال بشه.
  • و…

این ها مواردی بود که پروفایل یک پیج پوشاک را تا حدی تکمیل و قابل قبول میکنه که به مرحله بعدی بریم.

محتوا پیج پوشاک

2- تولید محتوا از محصولات

در مقاله دیگری مفصل درباره ” تولید محتوا چیست؟ ” صحبت کردیم که می‌توانید آن را هم مطالعه کنید، اما خلاصه بگم تولید محتوا از محصولات یعنی اینکه شما بتوانید با خلاقیت و ابتکار خودتون با روش های مختلفی از محصولات خودتون عکس و تصویر و محتوا تهیه کنید که حالا دقیق تر بهتون میگم.

برای پیج پوشاک لازمه که اول از همه عکاسی محصولات رو با کیفیت مناسب انجام بده، همه محصولاتی که به فروش می‌رسانید باید عکاسی بشه و سپس ادیت بشه. در واقع شما برای هر محصول یک عکس از خود لباس و یک عکس از لباس در تن مدل (مدل انسانی) لازم دارید. اما تا اینجا کار رو بیشتر پیج ها انجام میدن، در کنار این دو عکس پیشنهاد میدم یک ویدئو هم تهیه کنید از مدل انسانی که لباس را بر تن کرده و چند ژست ساده با لباس میگیره، این ویدیو کمک میکنه که مخاطب شما راحت تر محصول رو ارزیابی کنه و خودشو جای اون مدل تصور کنه، با کمی تکنیک و خلاقیت در تولید محتوا این کار معجزه میکنه.

اگر امکان مدل انسانی ندارید از افرادی که به مغازه شما مراجعه می‌کنند و لباس را تن می‌زنند از همان افراد می توانید اجازه بگیرید و ویدیویی آن ها را هنگام تن زدن کارها ضبط کنید و سپس با اپلیکیشن inshot و … برش بزنید و ادیت کنید.

به عنوان یک پیج پوشاک باید از تمام ابزارها برای نشر محتوا استفاده کنید 1- پست 2- استوری 3- لایو

هر روز بهتر پست داشته باشید و حداقل 4 تا استوری رو داشته باشید، توی استوری مدام سعی کنید ارتباط بگیرید و راه به راه گوشی دستتون باشه از کسانی که میان مغازه یا از محصولات جدید از بارهای جدید و مدهای جدید پوشاک، همه و همه رو تو قالب استوری معرفی کنید.

 

3- تولید محتوا ارزشمند

اگر پیج شما فقط مربوط به محصولات و تصاویر آنها باشد، پیج یکنواختی خواهید داشت پس باید مدل های محتوایی دیگری به پیج خودتون اضافه کنید، مثلاً آموزش های ارزشمند در پیجتون قرار بدین هر چند تا پست یکی آموزش و ترفند باشه که مربوط به کار شماست چند ایده بهتون در ادامه میدم.

  • معرفی مدل های جدید (مثلاً مدل های پاییزی 1399) و…
  • معرفی تم های جدید و رنگ های سال
  • آموزش تا زدن هودی و شلوار و …
  • ایده های درباره بهتر ست کردن لباس
  • چه چیزی رو با چه چیزی ست کنیم؟
  • در مهمانی های مختلف چه مدل لباسی بپوشیم؟
  • و…

کلی ایده برای تولید محتوا ارزشمند وجود داره که این ایده ها رو اگر بدرستی به محتوا تبدیل کنید، هم باعث میشه مشتری یه چیزی یاد بگیره هم برای دوستش ارسال کنه و هم توی هشتگ و اکسپلور بیشتر نتیجه بگیرید.

 

4- فروش های ویژه

با کمپین ها و فروش های ویژه میتونید خرید بسیاری از مخاطب خود را تعجیل کنید. خصوصاً استوری خیلی ابزار خوبی برای معرفی شرایط ویزه برای خرید محصولات است، شما میتونید زمانی که بارهای جدید میرسه یه فرصتی رو ایجاد کنید که مخاطبان با قیمت مناسبی فقط تا چند ساعت بتونن سفارششون رو ثبت کنن یا وقتی فقط چند قلم از یک جنس باقی مونده اونو با تخفیف توی استوری معرفی کنید.

مخاطبان زمانی که موجودی کم در انبار را مطلع می‌شوند یا تخفیف ساعتی رو یه محصول رو میبینند احساس میکنن دارن یه چیزی رو از دست میدن و سرعت قطعی کردن تصمیمشون بالاتر میره و در نتیجه فروش اتفاق میفته. روش ها و تکنیک های خیلی زیادی برای فروش بیشتر وجود داره که ما اینجا فقط دو تا تکنیک ساده رو با شما در میان گذاشتیم.

 

5- تبلیغات

زمانی که پیج شما ساختار مناسبی داشت و محتواها به تعداد مناسبی در پیج قرار گرفت شما باید تبلیغات کنید تا بیشتر دیده بشین، خود تبلیغات تکنیک های خیلی زیادی داره و اگر بلد نباشید چطور تبلیغ کنید مطمئنناً سرمایه خودتون رو تلف می‌کنید اما خیلی خلاصه چند مورد اصلی در تبلیغات رو بگم:

  • در کمپین های اسپانسری شرکت نکنید!
  • با بلاگرها و اینفلوئنسرهایی تبلیغات بدین که مرتبط با پیج شما هستند یا مخاطبان آنها مخاطب هدف شما هستن.
  • به پیج های موضوعی و دانستنی خیلی تبلیغ ندین.
  • حتما برای تبلیغات چندین پیج رو بررسی کنید و مدتی اونهارو دنبال کنید و پستاشون رو زیر نظر بگیرید.
  • از قبل تبلیغات به پیج مربوط بگین که بعد از اتمام تبلیغات آمارهای مربوط به تبلیغ رو میخوام تا براتون اسکرین شات بفرستن.
  • حتماً با 20 تا پیج وارد مذاکره بشین و بهترین های اونهارو اولویت بندی کنید و موارد اضافی رو حذف کنید.
  • و…

تبلیغات نوعی سرمایه گذاریست ممکن که به محض تبلیغ کردن فروش برای شما اتفاق نیفته اما بلاخره خودشو نشون میده بعضی وقت ها آدما تبلیغ رو میبینن و ممکن چند مدت بعد خرید کنن از شما، پس در تبلیغات صبور باشید و بصورت مداوم ادامه بدین، در کنار تبلیغات بصورت مداوم پست و استوری بذارید و هیچ گاه این قطار در حال حرکت را متوقف نکنید.

چنانچه روال پست گذاری یا استوری گذاری شما متوقف بشه پیجتون هم متوقف میشه، فقط بصورت مداوم فعالیت کنید و طبق برنامه جلو برین اگر همه چیز رو طبق تکنیک ها و اصول جلو ببرین تو 3 ماه نتیجه های عالی خواهید گرفت، کسانی که توی دوره 0 تا 100 اینستاگرام ما شرکت کرده بودن همگی بعد از مدت 60 روز فعالیت نتیجه های خوبی دریافت کرده بودن و چیزی که در پیج های شکست خورده مشترک بوده بی نظمی در فعالیت و پست گذاری بوده.

دوره 0 تا 100 اینستاگرام

فروش بالا حق شماست!

اگر برای بازاریابی از طریق اینستاگرام آماده هستی که آموزش ببینی و درآمد خودت رو چند برابر کنی کافیه روی تصویر بالا کلیک کنی تا وارد صفحه دوره 0 تا 100 اینستاگرام بشی، در دوره 0 تا 100 ما از صفر به شما آموزش میدیم که چطور با اینستاگرام به درآمدهای بسیار بالا برسید فقط کافیه که آموزش رو ببینی و تمرینات دوره رو انجام بدی…

 

مشاوره خصوصی اینستاگرام

همچنین شما می توانید برای مشاوره خصوصی اینستاگرام با ما در ارتباط باشید، ما بهتون کمک می‌کنیم که نقاط ضعف پیجتون رو بررسی کنیم و برطرف کنیم و راهکارهای رشد و درآمد بیشتر را با شما در میان میذاریم. برای استفاده از مشاوره خصوصی کافیه که به شماره 09013231997 در واتس اپ پیام ارسال کنید و یک زمان مشاوره خصوصی تنظیم کنید.

 

موفق و پر روزی باشید…

,
نوشتهٔ پیشین
روش های دانلود از اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
آموزش درآمدزایی از یوتیوب

این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست