مسئولیت مدیریت یک صفحه در اینستاگرام
سلام خدمت همراهان ارزشمند آکادمی انار، سوالی که خیلی افراد از ما داشتند این بود که چگونه ادمین یک پیج در اینستاگرام شویم؟ اگر شما هم قصد دارید مسئولیت مدیریت یک صفحه در اینستاگرام را برعهده بگیرید و نمیدانید که این شغل یا مسئولیت چه ویژگی های دارد و یا به چه مهارت های باید تسلط داشته باشید این مقاله از آکادمی انار مختص شماست و پیشنهاد میکنم تا پایان همراه ما باشید.
شغل مدیریت صفحات اجتماعی
این روزها شغل مدیریت صفحات اجتماعی بسیار رایج شده و اکثراً کسب و کارها خصوصاً از نوع اینترنتی و آنلاین چندین موقعیت شغلی مربوط به بازاریابی شبکه های اجتماعی دارا هستند. شبکه های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام امروزه توجه زیادی به خود جلب کردند و همین موضوع باعث شده که برندهای مختلف و کسب و کارها نگاه ویژه ای به فضای سوشال مدیا Social Media داشته باشند.
- اما اگر به ما پیشنهاد مدیریت صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام شد چه کنیم؟
- اصلاً چه مهارت های برای اینکار باید بیاموزیم؟
- در چه مدتی می توانیم به این مباحث مسلط شویم؟
همه این ها سوالاتی هست که قطعاً برای شما بوجود آمده و ما در این مقاله به آنها پاسخ میدهیم.
وظایف مدیر یا مسئول صفحه اینستاگرام
ابتدا بهتر است با وظایف اصلی یک مدیر صفحه یا پیج اینستاگرامی آشنا شویم. به عنوان مسئول صفحه اینستاگرامی یک کسب و کار چه وظیفه ای دارید؟ چه مواردی مربوط به این شغل است؟ در ادامه به وظایف اصلی یک ادمین صفحه اینستاگرام می پردازیم.
آشنایی با محیط اینستاگرام
اولین و پیش پا افتاده ترین ویژگی که یک مسئول صفحه اینستاگرام باید داشته باشد، آشنایی با محیط و فضای اینستاگرام است که این مورد نیازمند کمی تجربه است، یعنی مدتی با این پلتفرم کار کرده باشید و به خوبی با مبانی اصلی و محیط این برنامه آشنا باشید. چه مواردی شامل میشود؟ مواردی مثل ثبت نام و استفاده همزمان از چند اکانت اینستاگرام، لایک و کامنت و منشن کردن ، پاسخگویی به دایرکت و کامنت ها، تغییر عکس پروفایل و تغییر متن پروفایل مثل بیو و لینک و… این ها همه موارد پایه ای هست که این روزها اکثر افراد با آن آشنا هستند اما چنانچه با موارد اولیه اینستاگرام آشنا نیستید به مقاله ” آموزش مقدماتی اینستاگرام ” مراجعه کنید.
آشنایی با نکات امنیتی اینستاگرام
به عنوان کسی که مسئولیت مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را بر عهده دارید باید با مسائل امنیتی آشنا باشید و تهدیدهای موجود را بشناسید، اگر با این موارد آشنا نیستید می توانید به صفحه ” آموزش تامین امنیت اینستاگرام ” مراجعه کنید. چنانچه مسئول یک صفحه اینستاگرام هستید و نمیدانید چگونه باید امنیت یک صفحه را بالا ببرید پیشنهاد میکنم در دوره تامین امنیت اینستاگرام شرکت کنید اما رعایت مواردی مثل: تائید دو مرحله ای، رمز مناسب، استفاده از ایمیل معتبر و… از الزامات این کار است.
تولید محتوا و تعیین استراتژی صفحه
یکی از مهمترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام تولید محتوا و تعیین استراتژی و هدف گذاری صفحه است. یعنی باید یک برنامه هفتگی تولید محتوا برای پیج تعیین کند و با استراتژی های مختلف تولید محتوا آشنا باشد. در راستای اهداف تعیین شده تولید محتوا کند و با ابزارهای مختلف تولید محتوا و ساخت ویدیو و ادیت عکس آشنا باشد. برای این منظور هم می توانید در دوره 0 تا 100 اینستاگرام شرکت کنید.
اگر بخواهم عامیانه تر بگویم: ادمین یک پیج اینستاگرام وظیفه پست گذاشتن را هم داره که خب، طبیعتاً اینکار اصول خاص خودش را دارد و باید کمی تجربه و مهارت در این زمینه داشته باشید که پیشنهاد من به شما اینه که حتماً در این زمینه آموزش ببینید که دوره 0 تا 100 اینستاگرام پیشنهاد مناسبی برای شماست.
برقراری ارتباط و تعامل مناسب با مخاطبان
یکی از مهمترین وظایف ادمین شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با مخاطبان است، یک ادمین باید توانایی ویژه ای در این کار داشته باشد بدون شک هر کسب و کاری نیازمند این است که یک ارتباط زنده را با مخاطبین خود برقرار کند که این ارتباط اصول و استانداردهای مربوط به خود را دارد. بعضی از این موارد می تواند شامل: پاسخگویی به دایرکت ها، پاسخ به کامنت ها، ایجاد ارتباط با صفحات دیگر، ایجاد ارتباط با صفحات مناسب برای تبلیغات و… باشد. گاهی لایو (پخش زنده) Live می تواند کمک شایانی به تعامل یک پیج داشته باشد پس به عنوان ادمین یک پیج باید ابزارهای اینستاگرام را به خوبی بشناسید و نهایت استفاده را از آنها ببرید.
تحلیل داده و اطلاعات آماری
و مورد بعدی که به عنوان ادمین یک پیج اینستاگرامی باید بدانید، تحلیل داده و اطلاعات آماری است، شاید بدانید که اینستاگرام ویژگی به نام (حساب حرفه ای) دارد که به پروفایل بیزینس هم معروف است، این ویژگی به شما کمک می کند که تحلیل درستی از مخاطبان خود داشته باشید و اطلاعات آماری مربوط به پروفایل و پست ها و سایر بخش های اینستاگرام به شما نمایش می دهد، یک ادمین پیج علاوه بر آشنایی با تمام این داده های آماری باید تحلیل و بینش درستی هم درباره این موضوع داشته باشد تا در پیشرفت و رشد پیج تصمیمات و استراتژی های درستی را اتخاذ کند.
اجرای کمپین های تبلیغاتی
به عنوان یک مدیر صفحه اینستاگرام باید بتوانید کمپین های تبلیغاتی با هدف خاصی را برگزار کنید، اجرای کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام نیازمند تجربه و مهارت کافی است. شما باید با پیج های مناسب برای تبلیغات آشنا باشید و تجربه کافی در تبلیغات را داشته باشید که با بودجه های مختلف یک سازمان بتوانید کمپین های مناسبی را برگزار کنید. تبلیغات اصول و تکنیک دارد و یک ادمین شبکه اجتماعی با روند تبلیغات و بازخوردهای مخاطبان آشنایی کامل دارد.
یک پیشنهاد برای شما !!!
تمام اطلاعاتی که شما برای مدیریت حرفه ای یک صفحه در اینستاگرام لازم دارید را در دوره 0 تا 100 اینستاگرام برای شما جمع آوری کردیم، شما می توانید این دوره آموزشی را از آکادمی انار خریداری کنید و بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید، برای همیشه فایل این آموزش در اختیار شماست و هر زمان که بروزرسانی و اطلاعات جدید به این دوره افزوده شد برای خریداران قبلی رایگان به پنل کاربری آنها افزوده می شود.
اگر به دنبال افزایش اطلاعات خود هستید ویدیو زیر را مشاهده کنید.
در ویدیو زیر کامل در مورد ادمین شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام صحبت شده…
چطور پروژه ادمینی برای اینستاگرام بگیریم؟
در ویدیو زیر به شما گفتیم چه روش های برای گرفتن پروژه ادمینی وجود داره؟ و اصلاً چطور میتونیم با کسبوکارهایی که به ادمین اینستاگرام نیاز دارند، وصل بشیم؟
پکیج آموزش ادمین اینستاگرام
اگر به دنبال پکیج آموزشی برای ادمین شدن در اینستاگرام هستید یا به دنبال دوره آموزشی هستید که در آن دوره کامل در مورد مدیریت حرفه ای یک پیج در اینستاگرام آموزش داده باشد، بهترین گزینه آموزشی برای شما دوره 0 تا 100 اینستاگرام است که با کلیک بر روی لینک آن میتوانید وارد توضیحات دوره اینستاگرام شوید، کامل یاد میگیرید که چگونه پیج خود یا دیگران را در اینستاگرام مدیریت کنید.
آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها
در این مقاله آموزشی از آکادمی انار به وظایف و مهارت های اصلی یک ادمین پیج اینستاگرامی اشاره کردیم، امروزه اینستاگرام مهم ترین پلتفرم بازاریابی در ایران و جهان به حساب می آید، البته به حدی این موضوع اهمیت پیدا کرده که شغل مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند شاخه های مختلفی داشته باشد و حتی یک مسئول جداگانه فقط برای اینستاگرام منصوب شود. امیدوارم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد چنانچه سوالی باقی ماند در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.